If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
- Snelheidsteller werkend zien te krijgen
- nieuwe remblokken voor en achter
- nieuwe schijven achter
- uitlaat lassen
- stabilisatorstang rechtsvoor
- Multiriem vervangen
- Stuur vervangen
- Alle Filters vernieuwen
- Alle vloeistoffen vernieuwen + motorflush
- Airco check (waarschijnlijk condensor aan braad)
- Heel. Hard. Huilen. Omdat geen geld voor updates
3x raden, dit was nog niet alles.
Distributie riem zag er niet helemaal lekker meer uit, 2 canvasbreuken in de achterbanden, fusee kogel rechts voor en last but not least.. Tot de ontdekking gekomen dat er ruim 5 cm speling op de achteras zit. vreemd, ik heb nooit wat kunnen merken.
Ook viel het ons op dat er een raar tikkend geluid uit de versnellingsbak komt
Deze week de onderdelen proberen te regelen, een schijfachteras schijnt nog best lastig te vinden te zijn met ABS. Aangezien torsieas komt de auto dan achter ook nog eens op oorlogshoogte te staan, deze verlagen schijnt wel een bitch te zijn.
Dan de bak nog gaan onderzoeken, vervolgens keuze gaan maken wat met de auto te doen. Bak aan braad = verkoop omdat me de kosten dan echt te veel gaan worden.
Dutch language sounds like a drunk German trying to speak English, while on magic mushroom, eating Belgian waffles.
ziet d'r uit dat deze allaaaaang zn grote beurt nodig heeft gehad. schijf torsie as word denk idd een pain the ass om te vinden. zit in de buurt van Borculo zit een goede franse auto sloop (snuverink meende ik). niet om de hoek voor je, maar toch. Ik raad je aan om daar langs te gaan aangezien het ook niet achterlijk duur als je meer spul daar haalt. al word dit sws geen goedkoop geintje als ik het zo zie.
anyway torsie verlagen is idd een bitch maar zeker wel te doen. weekendje de tijd nemen. goed de techniek bestuderen; en van te voren alles vast goed inspuiten met wd40.
Bandjes worden morgen geregeld en heb ook al een as gevonden. As komt uit Nijenveen weg en wordt 225 voor gevraagd, maar probeer hier zeker nog even wat vanaf te praten.
Ben bang dat dit verhaal geen goed einde zal krijgen, heb het er nog eens met mijn ouders over gehad en het is verstandiger om gezien de plannen om (op kamers in groningen, stage lopen in het buitenland) de auto te verkopen.
Mijn vader probeert dit best wel door te drukken met name omdat er dan maximaal gespaard kan worden, hij weer een probleem minder heeft aangezien hij het nog nooit heeft goed gekeurd dat wat ik met de auto deed en wou doen, en tot slot omdat ik volgens hem zijn eigen verzonnen "pettenjongenimago" direct kwijt raak.
Maar ik kan maar heel moeilijk over mijn hart krijgen op één of andere manier. Daarom spookt er een idee in m'n hoofd rond om een 106 te gaan kopen voor een paar bankjes. Die minimaal net zo laag als de oude Saxo van Twan te leggen en zo als nog goedkoop, lekker bezig te kunnen zijn. En om alles te doen wat fout is. Denk dan aan rattle cannen en dat soort meuk. Terwijl ik dat doe, ook nog iets te kunnen leren over auto's, sleutelen, etc.
Alleen in dat geval kan ik net zo goed de 206 houden.
Dutch language sounds like a drunk German trying to speak English, while on magic mushroom, eating Belgian waffles.
op kamers/ het huis uit gaan was voor mij het moment om m'n o zo geliefde 16"RS'jes de deur uit te doen. baal daar nog elke dag van. Heb de Saxo wel gehouden want ik moest en zou een auto hebben om mee te klooien.( eerlijk gezegd, veel lager dan die van mij kan iig niet op 15", en daarnaast rijden op een cm dikke bumpstop is on-tie-ge-lijk kut)
trouwens, qua ouderlijke "pressure" , dat ken ik ook. wou eigenlijk beginnen met een e36 ( achteraf ook achterlijk duur voor een student) maar mn ouders hadden me toen overgehaald een kleine lichte en vrij nieuwe auto te halen. wist toen ook nog niks van auto's. Ze waren ook altijd enorm tegen het sleutelen maar moesten toegeven dat ie er uiteindelijk aardig leuk uit zag met de rm's eronder. afgezien van het comfort.
Toen ik aan gaf dat ik klaar was met de Saxo en eens wat méér auto wou hebben, dachten ze dat ik een nieuwere wou hebben. Bedoelde juist een auto met meer karakter en gevoel > Golf 1 dus. Viel ook aardig in't verkeerde keelgat.
gewoon lekker blijven doen waar je zelf zin in hebt , 't is je eigen geld.
1. ooit een fransoos zou rijden.
2. auto's lang genoeg hebt waardoor ze een grote beurt nodig hebben
eensch trouwens. had zoveel mogelijk cheap ass gefixxed en hem verkocht als ik eerlijk ben, maar k wil gvd dit ding zien rollen op de borbets, dus hij moet door de zure appel heen bijten.
Comment