If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Inmiddels mn kreidler verkocht,dus weer een beetje budget om de 75 te gaan upgraden.
Zo heb ik inmiddels wat bestellingen gedaan,en wat plannen gemaakt
Er is een setje gebruikte Ron Simons Racing Coilovers voor de vooras onderweg(links op de foto)
Stiekum zijn dit gewoon gerebrande niet in hardheid verstelbare intrax pootjes.
Ook is er inmiddels zo'n setje onderweg:
Is bedoeld om de achterremklauwen een CM te verbreden,zodat er geventileerde achterremschijven van een SZ tussen passen.
Schijven heb ik al jaren liggen,ooit eens op de kop getikt.
Wat er dan uiteindlijk ongeveer zo uit zou moeten gaan zien:
Mn originele versnellingsbak heeft inmiddels 220k km gedraaid,en begint nu zelfs met opschakelen naar 2 te kraken.
Ook is de 1,8 bak eigenlijk een beetje te kort voor de turbomotor,ik kom probleemloos in mn 5 in de toerenbegrenzer,bij 200km/u,en als ik ook maar een ietsiepietsie mn best doe,lukt dat ook voor het rempunt op zandvoort.
Gelukkig liggen er al tijden 2 versnellingsbakken van een 75 twinspark,die zijn net een stapje langer,en,belangrijker nog,voorzien van een sperdiff
Bedoeling is dus om meteen ook een versnellingsbak op te frissen,het sper te upgraden,en dan meteen de remmen ook aan de nieuwe bak te hangen.
En dan nog de laatste upgrade die in de planning staat,er ligt nog een achteras in de schuur ook,welke eigenlijk op camber en toespoor gezet moet worden.
Het complete geheel zou dan dus uiteindelijk in 1x onder de 75 geschroefd moeten worden van de winter,gelukkig heb ik nog een hoop te doen voordat alles klaar is
Comment