Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sauerkraut mit bratwurst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @ Brolli & Suburuuh
    thanks guys, we gaan gewoon lekker door

    @loekaaz,

    ja is inderdaad wel een goede tip, zal er van de week eens naar kijken. thanks


    i shouldn't be daily driving this:
    "Volkswagen Golf mk1 build thread"

    Comment


    • Update,

      had vanaf deze week eindelijk vakantie, en flink door gewerkt aan de golf.

      't kreng op de brug gerold:




      allereerst het brandstof systeem afgemaakt. Voor het gemak bij het laatste deel gebruik gemaakt van gevlochten/gepanserde brandstof slangen.



      we hebben daarna ook gelijk het brandstof filter verplaatst. eerst zat hij naast de pomp, maar hierdoor lag hij bijna net zo laag als de uitlaat. niet al te prettig wanneer hij straks plat op zn pens ligt. Vandaar dat ie nu achter het blok geplaatst is:




      na wat gekloot met de relais werkte de pomp goed en binnen een paar minuten liep het blokje op eigen kracht i.pv. remreiniger

      Even tussendoor, de koop van de AZEV1's uit een vorige post zijn uiteindelijk niet door gegaan. Hierdoor was ik rustig aan het kijken naar een ander wintersetje. Bleek dat Skittel nog een setje Ronals had liggen:



      Niks bijzonders aan, maar wel leuk voor straks in de winter.


      daarna wou ik de uitlaat gaan plaatsen; alleen heb ik met m'n stomme kop de uitlaat ring bij het flexciebele stuk laten vallen. die krengen zijn van gietzijer en kunnen natuurlijk niks hebben. lag gelijk weer in duizend stukjes

      geluk dat de pa van skittel nog langs een automaterialen zaak ging, dus die kon d'r 1 mee nemen.

      in de tussentijd hebben we ons verder wel nuttig gemaakt:

      skittel heeft de uitlaat dicht gebakken:



      en ik ben de binnenkant maar eens gaan uitmesten

      tyfesbende:



      maar na wat stofzuigen en poetsen:



      nog even een shot tussendoor van de vulpijp



      Rest van 't blok daarna aangesloten.

      m'n spaghetti spruitstuk heeft echter geen plaats voor de lambdasonde.
      Oplossing: dan maar een gat maken en er een moer op lassen.

      In de loods hadden we helaas geen moer liggen die past op de lambdasonde.
      (m18 fijndraad = kut maat). Uiteindelijk een uur heen en weer gereden langs bedrijven in de buurt voor die klote moer. Gelukkig wel eentje gevonden en een gaatje geboord in de uitlaat:



      alleen vergeten een foto van't resultaat te maken


      Ook nog voor shits'n giggles een frontspoiler van Nowak(?) die skittel had liggen er onder gezet:





      vind hem best gaaf staan, maar past niet echt bij de stijl die ik in eerste instantie voor ogen heb


      daarna nog wat klein spul aangesloten zoals de gaskabelhouder, reservoir voor de ruitenwisservloeistof, kvs slangen naar de radiateur, powerfilter enzovoort. blokje zag er als volgt uit:



      het blokje loopt verder soepeltjes behalve dat ie veeeeel te veel benzine binnenkrijgt.
      't kreng lijkt nu net een trekker

      filmpje:


      Kwaaltje bij de 2h/pf&pb blokjes is dat de ECU er ineens mee kan ophouden. en dan spuit ie de volle 100% benzine in.

      Skittel en ik weer een en weer naar de plaatstelijke sloop op zoek naar een andere ECU.
      die eraan gehangen maar het mocht niet helpen. na 3 dagen fulltime vollop aan de auto gewerkt te hebben waren we er even klaar mee.

      gisteren ben ik dan maar eens gaan genieten van m'n vakantie en rustig aan de rm's eens opgepoetst:



      vandaag heeft Skittel de LMM er afgehaald en uitelkaar gesloopt. Daarna er weer aangehangen en nu krijgt weer veel te weinig benzine. Conclusie: LMM was dus gewoon kaduuk.

      Nu wou ik er graag gelijk eentje halen, maar helaas zit de plaatselijke sloop tot maandag dicht. dan maar verder genieten van m'n vakantie


      i shouldn't be daily driving this:
      "Volkswagen Golf mk1 build thread"

      Comment


      • Die tags

        Mooi bezig zo! Maareh... Gaan er nog beugels ipv tiewraps komen mettertijd om de leidingen?

        Comment


        • mooie werken

          enkel rode wielen onder zilver vind ik wa veel gezien (hahah, ook omdat ik er zelf elke dag op kijk)

          (knappe combo)

          Comment


          • Hahaha die tags waren me nog nie eens opgevallen

            Komen in de toekomst nog wel beugeltjes tussen, had alleen nu nog niet de prioriteit. Komt goed


            Njaaaah rode wielen onder zilver zou normaal niet mijn eerste keuze zijn. (Staat wel heel goed bij je 205 gti) het is alleen nu ff niet anders. ze krijgen pas een ander kleurtje wanneer de hele auto overgespoten word


            i shouldn't be daily driving this:
            "Volkswagen Golf mk1 build thread"

            Comment


            • Fotoloos updeedje, luchtmassameter van de week vervangen, en hij liep weer als een zonnetje,

              Koppelingkabel was nog wel ff geknapt, maar die vrij snel vervangen voor een nieuwe. Van't weekend de golf mee naar huis genomen en daar verder het kleine spul afgebouwd. Morgen ochtend gaat ie naar de keuring en zal dan wel even de boel updaten met foto's

              Ben benieuwd


              i shouldn't be daily driving this:
              "Volkswagen Golf mk1 build thread"

              Comment


              • It's alive!! (spierbalsmilie)

                Drive-by vids!!!!
                Lucas
                Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                Originally posted by LCG
                High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                Comment


                • ^neuk ja,

                  fly by videos incoming











                  niet dus, kan toch niet slapen dus tiet voor een update,

                  zoals ik al zei, het golfje loopt al een zonnetje, nu werd het dus tijd voor de apk.
                  Heb er als eerst fatsoenlijke velgen eronder gedaan. velgen geswapped met skittel z'n daily:



                  daarna naar huis gejaagd met een maatje met ongeveer dezelfde gezichts uitdrukking:



                  thuis aangekomen, gelijk naar de garage gesprint om de stalen bumpers erop te zetten:



                  that exhaust tip doe


                  op de weg naar huis kletterde de uitlaat trouwens voor bijna 90% van de rit over de grond:

                  opzicht ook niet zo heel gek:


                  dus de auto zo'n 3/4cm verhoogd:




                  volgende dag vol goede moed naar de keuring gegaan..
                  eerst weer langs skittel want ik was m'n toeter vergeten:



                  wat we ook probeerden, de toeter wou maar niet werken. kabel blijft geen spanning houden. Was dus al duidelijk dat de golf nooit in 1x er door heen ging komen.

                  toeter verder maar aangesloten en alsnog naar de garage gereden, in de hoop dat de rest allemaal zou mee vallen.

                  kreeg uit eindelijk dit lijstje in m'n handen gedrukt:



                  fuuck, werk aan de winkel dus. gelukkig allemaal vrij kleine dingetjes

                  rest van de dag bezig geweest met het fixxen van het kleine spul.
                  aan het begin van de avond zag het lijstje er zo uit:



                  trommelrem links achter dus, en die klote toeter nog.

                  eerst naar de toeter gekeken. zekering is goed, relais klikt zoals het hoord bij contact, maar op de een of andere manier valt de spanning na een paar seconden weg. maatje van me denkt dat het aan de zekeringskast ligt. heb er nog wel 1 liggen, maar om dat nou allemaal te vervangen zit ook nogal tegen op. Heb zelf geen kloot verstand van electronica en eerlijk gezegd interesseert het me ook geen hol, dus ik ga het in de loop van de week gewoon een omweggetje maken in de hoop dat dat werkt.

                  rest ons voor nu alleen de rem nog. Ik dacht eerst dat er misschien wat lucht in de leiding zou zitten waardoor de rem het niet zou doen. maar na een paar keer ontluchten bleek het niet zo simpel te wezen.

                  conclusie: dan zou de remcilinder wel vast zitten. Paar goede tikken met de hamer op de trommel verhielp het probleem niet. heb toen de trommelrem opengemaakt, en ja hoor. rechter zuiger zat knetter vast.

                  maatje en ik wouden het daarna oplossen door een kleine beetje druk op het systeem te houden en een licht tikje te geven op de cilinder zelf. maar doordat de rechter zuiger vast zat werd alle druk verder op de linker zuiger gezet en aangezien de trommel er niet meer omheen zat kon de remschoen verder naar buiten dan goed was. Hierdoor knalde de linker zuiger er finaal uit:





                  achteraf vrij logisch dat dit kon gebeuren maargoed,

                  viel ons ook al op dat er eerder was gekloot met de remmen door de vorige eigenaar; er zaten op sommige plekken afstandsringetjes tussen en boutjes die er totaal niet hoorden.

                  heb het zekere voor het onzekere genomen en een nieuwe set voor beiden kanten besteld. gaat als het goed is donderdag binnenkomen.

                  flybys zitten er tot dan nog even niet in, aangezien ik graag gecontroleerd tot stilstand wil komen


                  i shouldn't be daily driving this:
                  "Volkswagen Golf mk1 build thread"

                  Comment


                  • Tomorrow tomorrow

                    Maar nog steeds op de goede weg en hij remt straks weer!

                    Comment


                    • Sup peeps,

                      vast weer een klein updatetje

                      remmen zijn begin deze week pas binnen gekomen.



                      gisteren schijt aan aan school gehad en thuis de golf op de laatste punten klaar gemaakt.

                      begon alleen als een malle te regelen. dus tijd voor wat ghetto improvisatie:



                      toetert was ook kapoet, en hij kreeg geen stroom. bekabeling maar even gelaten voor wat het is en een andere toeter gehaald. die rechtsreeks aangesloten op het stuur contact punt en de accu en dat is voorlopig gefixxed.

                      opnieuwe naar de keuring gereden; maar m'n uitlaat is onderhand zo erg gaan hangen dat hij de garage niet meer in kon. De uitlaat klem bleef hangen achter een drempel. tikte er iets te hard tegenaan waardoor ie al begon te lekken bij het spruitstuk;

                      Kon ik weer terug naar huis:




                      eind deze week nieuw steuntje onder bakken zodat ik een extra ophang punt heb, dan kan ik de uitlaat dieper in de tunnel leggen. dan gelijk door naar het keuringstation


                      i shouldn't be daily driving this:
                      "Volkswagen Golf mk1 build thread"

                      Comment


                      • Update je saxo plaatjes eens Twan.

                        Maar het komt goed... Je bent er bijna man!!!

                        Comment


                        • Ja lekker bezig Twan! maar dat weet je al wel. vooral credits voor je tags hahah

                          Comment


                          • Lucas
                            Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                            Originally posted by LCG
                            High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                            Comment


                            • Originally posted by Twannnd View Post
                              Ja lekker bezig Twan! maar dat weet je al wel. vooral credits voor je tags hahah
                              Floccinaucinihilipilification

                              Comment


                              • "sup mensen: goed nieuws!

                                de Mk1 is dinsdag weer naar de apk geweest. en kwam ( na het vervangen van de rem rechts achter) doorheen. Ook nog een steekproef gehad van het RDW, maar die was ook tevreden.

                                Daarna met een ontzettend blije bakkes terug gereden naar de loods van Skittel:



                                en als eerste eindelijk het stuurtje erin gezet:



                                daarna de velgen geswapped, en erg blij dat ik met maximaal camber de velgen nog enigzinds passen:



                                van eerbeek naar hengelo gejakkerd, en al wat duimpjes omhoog gekregen van mensen. Toch leuk na al dat harde werken.

                                Thuis voor 't huis:



                                skittel heeft alleen m'n velgen niet gepoetst.

                                volgende dag de golf gelijk weer verlaagd:




                                en na een half jaar kreeg ze eindelijk haar welverdiende wasbeurt:





                                ik was helemaal in de wolken; auto reed prachtig, en de velgen glimmen als ene tiet.

                                totdat woensdag avond m'n kvs slang los schoot

                                gisteren aangedraaid en soort van loctite ertussen gedaan in ed hoop dat ie niet los zou komen. bleek de slang er vast op gezeten te hebben:



                                vandaag nogal beun opgelost met ductape/ 2 slangklemmen en een bak aan kit:



                                hopen dat dit goed gaat. ik laat de kit nog even uitdrogen. Morgen ochtend vroeg even testen. zo ja, dan rij ik ermee naar DMPD dit jaar. anders met de 4x4 saxo


                                i shouldn't be daily driving this:
                                "Volkswagen Golf mk1 build thread"

                                Comment

                                Working...
                                X