Announcement

Collapse
No announcement yet.

Het Velgen topic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geheel juist...
    alleen onderbouw t even ipv iemand afzeiken. Ik denk dat wij gezien de prijzen die we winnen en de klanten die we hebben erg hoog niveau werk afleveren. Ik word dan niet door een jong knaapie afgezeken op iets wat je gevoel zegt.

of t mooi is bij deze rf laat ik in het midden, met deksel erover niet zichtbaar. Maar twijfelen aan de kwaliteit of veiligheid is compleet niet aan de orde.om de 20km wielbouten aandraaien? hoe kom je erop?

en ja ik maak ook van 1 delig naar 3 delig.
    Last edited by Richardk; 01-24-2014, 10:06 AM.

Comment

• Originally posted by Richardk View Post
      ja ik maak ook van 1 delig naar 3 delig.
      Als je je echt onsterfelijk wilt maken, adviseer ik je om dit uit te voeren/posten:

Lucas
      Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
      Originally posted by LCG
      High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

Comment

• want? Heb ik ook gewoon gemaakt
        pontiac

bmw

beertjes

en er is nog meer in de maak

Comment

• Bedankt voor wat duidelijkheid en de uitnodiging! Leerzaam, in de praktijk des te meer.

Comment

• Heb al behoorlijk wat werk van je gezien op volksforum en ik vind t echt geweldig van die unieke 3-delige sets!
            Vw passat variant '06 - daily
            Mini cooper s '03 - daily
            Vw golf mk1 gti '79 - toy

Comment

• thnx.. op https://www.facebook.com/BuildByBoekes staat af en toe wel op over de projecten van de vriendenploeg kwa velgen. click en like zou ik zeggen.

en een cooper s daily? heb er ook net eentje aangeschaft r53 met jcw pakket voor de vrouw. Zal er proberen weer eits leuks van te maken

Comment

• heb voor de mini al een paar setjes wielen klaarliggen:

18 inch eta beta turbo

18 inch speedline mistral ( rare as fook in 18) word frontmounted en 8j breed

17 bbs rennsport e88 barnfind nieuw in doos

Last edited by Richardk; 01-24-2014, 11:06 AM.

Comment

• Rijdt lekker zon cart voor de openbare weg he ;(
                  Dat zijn leuke inderdaad velgen. Ga er niet te veel aan doen, maar mijn vriendin is helemaal gek van Alpinas, dus ben ik eens aan t rondkijken of ik een setje 18" kan laten aanpassen voor de mini.
                  Vw passat variant '06 - daily
                  Mini cooper s '03 - daily
                  Vw golf mk1 gti '79 - toy

Comment

• Originally posted by wakes View Post
                    Rijdt lekker zon cart voor de openbare weg he ;(
                    Dat zijn leuke inderdaad velgen. Ga er niet te veel aan doen, maar mijn vriendin is helemaal gek van Alpinas, dus ben ik eens aan t rondkijken of ik een setje 18" kan laten aanpassen voor de mini.
                    kunnen we je vast wel mee helpen..

Comment

• Laat me raden, die Eta Beta's heb jij voor me neus weggekaapt? 1500 euro bij die Porsche onderdelen handelaar?

Aangezien ik degene ben die met de oorspronkelijke twijfel is gekomen over het boorwerk in de RF..

Ik ben het eens met koud proppen en omboren, de voorbeelden die je laat zien zijn ook keurige exemplaren. Als ik laat omboren, wordt dat zonder laswerk of hitte waarmee de structuur word beschadigd.

Echter wil ik graag weten waarom die RF's op deze manier 100% veilig zijn, het is tenslotte geen vlakke achterzijde, 1 van de gaten is van achter gezien 8 vormig.

Comment

• nee die set etas heeft kennis Ron Huijzer gekocht voor zijn 964.

klopt maar vroeger werd er in een rs met klavervorm geboord en dit heeft niet de voorkeur. deze dekken geheel vlak af op de naaf en 4 van de 5 gaten zitten ook in klaver. daarnaast zijn de gaten conisch geboord dus sluiten gewoon goed af.

een velg centreer je op de center. kracht komt ook op de center aan. Breuken van velgen vanuit de boring komt voor uit het niet juist monteren van de bouten( bv luchtsleutel) of niet centreren op de naaf maar bouten.

De bouten dienen in basis enkel voor bevestiging dus vlakke kracht tegen as.

mooi? nee vind het niet super mooi om t op deze manier te doen. Veilig? zeker weten

Comment

idd dit is volkomen veilig.. wij proppen en boren nl koud. niet zoals sommige boeren die de velgen lassen en zo hitte erinbrengen. Maar vladi heeft schijnbaar een betere opleiding genoten dan de werktuigbouwkundige die dit uitvoert. wielen centreren nog altijd op de naaf. niet op de bouten. Hiernaast is de aansluiten gewoon vlak op de as.

ik zie hier zo ontzettend veel keyboard hero's die schijnbaar het wiel hebben uitgevonden. Nu doen wij eht proppen en boren al meer dan 12 jaar, 100den zoniet 1000 velgen omgeboord en gepropt. van 25pk tot 750+ pk, van show tot timeattack. Van tunerboy tot huismoeder die emt de kids onderweg moet. Nog nooit is er iets met onze velgen gebeurt.

hierbij nog wat voorbeelden.

daarnaast was je van harte uitgenodigd om het eens in het echt te zien, maar je kijkt liever naar plaatjes en geef dan je mening die je niet kan onderbouwen..

want ja je onderbuik ( en dat is een beste een) gevoel zegt dat t niet lekker is

Maar naast een setje wielen (laten) klaarmaken zijn de meeste hier niet gekomen. We doen het nu al meer dan 15 jaar velgen klaarmaken en nog nooit 1 klacht gehad uit binnen of buitenland over onze geleverde kwaliteit en deze is 100 keer beter dan de meeste.

Nogmaals een ieder die denkt dat t niet veilig is nodig ik van harte uit om de werkzaamheden eens te bekijken ipv een paar keer met je dikke vingers op een toetsenbord drukken
                          De discussie hebben wij al eens gevoerd Richard, toen had jij besloten dat ik te dom was (of te veel gelijk had) en zouden we dit laten rusten.

Prachtig hoe je hier nu als verzuurde kneus(Toetsenbordhero anyone?) mij op mijn uiterlijke kenmerken aan komt vallen in plaats van het in mijn gezicht te zeggen.

Ik sprak overigens Marten ook nog even via facebook, vreemd dat die man die gaar omgeboorde wielen toch even vlak heeft laten draaien op het hart als het toch allemaal al zo perfect was.
                          Don&Vlad || SOHK
                          ---------------------------------------------------------
                          '90 Honda Civic Shuttle EE2

Comment

of t mooi is bij deze rf laat ik in het midden, met deksel erover niet zichtbaar. Maar twijfelen aan de kwaliteit of veiligheid is compleet niet aan de orde.om de 20km wielbouten aandraaien? hoe kom je erop?
                            .
                            Was dat nou zo moeilijk om het toe te geven Richard? Dat het niet jullie mooiste stukje werk is?.
                            Fijne vriend, ik heb het je over VWForum 10x uitgelegt waarom het mij niet totaal veilig leek, dat wou je niet horen.
                            Ik vraag me nu wel af waarom die naaf afgedraait is tot een vlak bed, kwamen de krachten toch wat raar op de naaf te staan en liepen ze los met dat halve/kwart materiaal op die 2 bouten?

Overigens zou elke blinde het met me eens zijn dat die achterkanten van die RFen nergens naar lijken in vergelijking met de andere voorbeelden die je hier plaatst.

Volgende keer gewoon even bellen of langskomen als je wil schelden Richard. Koffie staat altijd klaar, kun je wel op de gang zitten want binnen zou ik je niet vragen als je je gedraagt als zo'n chauvinistisch varken.
                            Je kunt nog wat leren van je maat Marten, die je gewoon netjes te woord staat als hij het ergens niet mee eens is.
                            Last edited by Vladi; 01-24-2014, 01:29 PM.
                            Don&Vlad || SOHK
                            ---------------------------------------------------------
                            '90 Honda Civic Shuttle EE2

Comment

• Originally posted by Vladi View Post
                              De discussie hebben wij al eens gevoerd Richard, toen had jij besloten dat ik te dom was (of te veel gelijk had) en zouden we dit laten rusten.

Prachtig hoe je hier nu als verzuurde kneus(Toetsenbordhero anyone?) mij op mijn uiterlijke kenmerken aan komt vallen in plaats van het in mijn gezicht te zeggen.

Ik sprak overigens Marten ook nog even via facebook, vreemd dat die man die gaar omgeboorde wielen toch even vlak heeft laten draaien op het hart als het toch allemaal al zo perfect was.
                              Zo wie staat hier ff potje te liegen...
                              Snap dat je van jezelf een rebels jong wil laten lijken, maar je gaat nu alles te buiten.

waarom heb ik mij niet eerder dan vandaag in deze discussie gemengd. juist
                              omdat je vandaag een foto plaatst op je facebook en daarbij iets over veiligheid zet.

Daarnaast kan marten de velgen een stukje laten afdraaien voor de et, niks voor de veiligheid. Heb hem net aan de lijn en verteld mij even heel duidelijk dat het geen wat jij hier neerzet niet verteld is.
                              Last edited by Richardk; 01-24-2014, 02:00 PM.

Comment

• Originally posted by Vladi View Post
                                Was dat nou zo moeilijk om het toe te geven Richard? Dat het niet jullie mooiste stukje werk is?.
                                Fijne vriend, ik heb het je over VWForum 10x uitgelegt waarom het mij niet totaal veilig leek, dat wou je niet horen.
                                Ik vraag me nu wel af waarom die naaf afgedraait is tot een vlak bed, kwamen de krachten toch wat raar op de naaf te staan en liepen ze los met dat halve/kwart materiaal op die 2 bouten?

Overigens zou elke blinde het met me eens zijn dat die achterkanten van die RFen nergens naar lijken in vergelijking met de andere voorbeelden die je hier plaatst.

Volgende keer gewoon even bellen of langskomen als je wil schelden Richard. Koffie staat altijd klaar, kun je wel op de gang zitten want binnen zou ik je niet vragen als je je gedraagt als zo'n chauvinistisch varken.
                                Je kunt nog wat leren van je maat Marten, die je gewoon netjes te woord staat als hij het ergens niet mee eens is.

leg het hier nog maar 10 keer uit dan Vladi.. want je hebt 10 keer gezegt dat het je gevoel was. Maar je gevoel laat je op elk forum spreken over werk van een ander plus een hatelijke bericht op de facebook.

Uiterlijke en veiligheid zijn 2 verschillende dingen.
                                Ja ik leg je op vw forum ook al uit dat t niet mooi is , maar veilig zeker 100 punten

en mijn een chauvinistisch varken noemen? ik denk dat jij nog wel wat levens lessen kan gebruiken. volgende keer dat je iemand beschuldigd van veiligheid, ja heb je nu 3 keer gedaan.. kom dan zelf even langs om te kijken.

ik heb je volgens mij eerst uitgenodigd, maar schijnbaar is de brandstof te duur uit emmen naar t noorden

nergens scheld ik.. en nergens heb ik het over je uiterlijke kenmerken ( heb je hier nog nooit over de vloer gehad en ken je niet persoonlijk)
                                dus lees t nog maar eens
                                Last edited by Richardk; 01-24-2014, 02:03 PM.

Comment

Working...
                                X