Announcement

Collapse
No announcement yet.

BBS RSII 710 Opknap projectje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Twannnd View Post
    Ik heb mijn velgen gepolijst op de volgende manier:

    zo fijn mogelijk schuren tot 2500, 2 verschillende polijstpasta's met lappenschijf op de boormachine. en that's it. werkt altijd super bij mij

    ben benieuwd hoe je het aanpakt. zit er veel diepe oxidatie op de randen?
    Dat is inderdaad hoe ik het ook ongeveer wil aanpakken, de vorige keer dat ik heb gepolijst heb ik het zonder polijstpasta's gedaan of lappenschijven, enkel schuren tot 3000 en dan meq's all metal polish.

    Jouw velgen zijn inderdaad echt super strak, heel jouw auto is trouwens een bazenbak

    Zit weinig diepe oxidatie in de randen gelukkig, grootste gedeelte van de schade's zitten ook op de velgrandbeschermers. Maar die heb ik er dit weekend allemaal af gehaald. Zal vanavond even wat foto's plaatsen.

    Comment


    • #17
      Afgelopen zaterdag even tijd gevonden om de zogenaamde rim protectors er af te slopen.

      Velg nog met rand:



      Beginnetje maken en daarna geleidelijk met een schroevendraaier, de met kit aan de echte rand bevestigde rand beschermer er af peuteren.



      Resultaat:



      Nadat de beschermer er af is zit er nog een hele bende kit op de werkelijke rand, hieronder is de rand geverfd net zoals het velgbed. Even wat verf afbijt erop en dan komt er een mooie alu rand tevoorschijn.



      Volgende stap is om alle velgen te ontdoen van de lak en kit resten en de nodige materialen te bestellen.

      Comment


      • #18
        Lekker hoor!! Goed bezig
        Check us out @ Facebook: Flatworx

        Comment


        • #19
          Kijk da gaat de goede kant op, keep it up !


          i shouldn't be daily driving this:
          "Volkswagen Golf mk1 build thread"

          Comment


          • #20
            opzich wel ideaal die velgrandbescherming, scheelt je een hoop oxidatie wegschuren zo te zien

            Comment


            • #21
              Thanks guys! Ja die beschermrand is in dat opzicht een voordeel ja, eigenlijk zelf een luxe haha.

              Waar laten jullie je velgen/harten spuiten?
              En kan ik beter voor poedercoaten of spuiten gaan?

              Comment


              • #22
                Ik zou ze zelf spuiten. De lak is minder sterk da een coating, wat een nadeel is, maar mijn ervaring met poedercoaten is dat er vaak een sinasappelhuidje bij komt, en de glans minder is dan met spuiten
                Check us out @ Facebook: Flatworx

                Comment


                • #23
                  Originally posted by iloow View Post
                  Ik zou ze zelf spuiten. De lak is minder sterk da een coating, wat een nadeel is, maar mijn ervaring met poedercoaten is dat er vaak een sinasappelhuidje bij komt, en de glans minder is dan met spuiten
                  Zelf spuiten? Lijkt me 1 groot drama met al die spaken haha, doe jij het altijd zelf dan?

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by iloow View Post
                    Ik zou ze zelf spuiten. De lak is minder sterk da een coating, wat een nadeel is, maar mijn ervaring met poedercoaten is dat er vaak een sinasappelhuidje bij komt, en de glans minder is dan met spuiten
                    mwah ligt eraan waar je het laat doen, pas een frame van een brommer laten coaten, echt super strak.

                    Uiteraard kan je de harten wel zelf spuiten maar tis maar net hoeveel geld je er aan wilt uitgeven, soms is zelf spuiten ook een optie.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Twannnd View Post
                      mwah ligt eraan waar je het laat doen, pas een frame van een brommer laten coaten, echt super strak.

                      Uiteraard kan je de harten wel zelf spuiten maar tis maar net hoeveel geld je er aan wilt uitgeven, soms is zelf spuiten ook een optie.
                      Ik wil best wel zelf spuiten, maar ben gewoon bang dat ik het nooit mooi dekkend krijg tussen de spaken. Wil best wat geld betalen om de harten te laten stralen, strak maken en te spuiten of coaten.

                      Comment


                      • #26
                        Ze zitten er nog niet onder schiet is op joh haha!

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by ruittie View Post
                          Ze zitten er nog niet onder schiet is op joh haha!
                          Ja weet ik haha, heb opeens zoveel te doen. Maar de harten liggen bij BBB, dan krijg ik die in ieder geval weer strak terug.
                          Alle 5 de barels zijn bijna klaar voor het fijnere schuurwerk en daarna het polijstwerk.

                          Comment


                          • #28
                            Ik bedoel niet zelf spuiten. Maar zelf zou ik ze laten spuiten

                            Ik heb zelf nog zon zelfde set liggen, maar dan een breedset. Ook RS2s
                            Check us out @ Facebook: Flatworx

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by iloow View Post
                              Ik bedoel niet zelf spuiten. Maar zelf zou ik ze laten spuiten

                              Ik heb zelf nog zon zelfde set liggen, maar dan een breedset. Ook RS2s
                              Ja laat het inderdaad ook doen

                              Zag de set op facebook voorbij komen ja, dikke set! Niet verkopen haha.

                              Comment


                              • #30
                                Te laat! Had ze gepast, stonden echt sterk..

                                Check us out @ Facebook: Flatworx

                                Comment

                                Working...
                                X