Announcement

Collapse
No announcement yet.

DE ORIGINELE Benz-content (w124 260E - 3.0 swap)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geupload in deze NL-draad. Dus zal ff de laatste update uit de algemene draad overplaatsen:

    De Benz is nog steeds afwachtende van z'n Harttransplantatie. De hefbrug is echter wel helemaal klaar dus zal dat maar ff posten dan.

    Mijn zwager is werkzaam in de installatie-branche (liftmotoren e.d.) dus die heeft mooi voor alle bedrading gezorgd. Zit er super strak in, en de 3-fasen aansluiting alles helemaal goed voor elkaar...




    Toen de eerste 'testvlucht': Mn zwagers C4 Corvette:



    250 Kg extra t.o.v. de C4:


    En tot slot: Dáár weer 500 Kg. extra bovenop



    En eindelijk, een paar weken terug, hebben we de verlichting geinstalleerd. Nu kunnen we ten minste savonds een beetje knap onder de auto's werken zonder gekut met loop(struikel)lampen:






    Whut's next:
    Nieuwe Dönor-Benz erbij voor de aankomende harttransplantatie
    Last edited by loekaaz; 10-18-2017, 06:16 AM.
    Lucas
    Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
    Originally posted by LCG
    High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

    Comment


    • #77
      werkt heerlijk met zon brug he hoop er later ook 1 te kunnen halen, tot dan kan ik hem gelukkig op die van een vriend zetten.


      i shouldn't be daily driving this:
      "Volkswagen Golf mk1 build thread"

      Comment


      • #78
        Ziet er netjes uit! mooi spul. Heb er sinds 3 weken ook 1 in de schuur staan samen met een maat van me, kan nu al niet meer zonder haha.

        Comment


        • #79
          Haha ja ik heb, sinds ik dat ding heb, in korte tijd veel nieuwe 'vrienden' gemaakt
          Is niet erg. Viavia-klusjes leveren ook weer wat extra inkomsten op..
          Lucas
          Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
          Originally posted by LCG
          High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

          Comment


          • #80
            Waar ergens in NL woon je pik?

            :P

            Comment


            • #81
              Netjes zo!

              Comment


              • #82
                Originally posted by RallyePug View Post
                Waar ergens in NL woon je pik?

                :P
                De Beemster. Noord-Holland. En ik heb laatst al een 106 Rallye op de brug gehad van een maatje van mij, gekocht voor 800. Op de brug bleek dat ie beter die 800 euro had kunnen oproken. kats-verrot dat hok. Hoop voor je dat de jouwe beter is...
                Lucas
                Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                Originally posted by LCG
                High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                Comment


                • #83
                  Originally posted by loekaaz View Post
                  De Beemster. Noord-Holland. En ik heb laatst al een 106 Rallye op de brug gehad van een maatje van mij, gekocht voor 800. Op de brug bleek dat ie beter die 800 euro had kunnen oproken. kats-verrot dat hok. Hoop voor je dat de jouwe beter is...
                  Ah dat is helaas wat uit de buurt. Robin? Dat verhaal heb ik gelezen ja. Tering dat hok was echt verrot. De mijne is geheel roest vrij gelukkig.

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by loekaaz View Post
                    Haha ja ik heb, sinds ik dat ding heb, in korte tijd veel nieuwe 'vrienden' gemaakt
                    Is niet erg. Viavia-klusjes leveren ook weer wat extra inkomsten op..
                    Haha exactly

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by RallyePug View Post
                      Ah dat is helaas wat uit de buurt. Robin? Dat verhaal heb ik gelezen ja. Tering dat hok was echt verrot. De mijne is geheel roest vrij gelukkig.
                      Haha ja klopt. Hij vertelde me al dat ie voor die auto gewaarschuwd was op t forum. Maar dat ie zó rot was, had ie nooit verwacht
                      Lucas
                      Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                      Originally posted by LCG
                      High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by loekaaz View Post
                        Haha ja klopt. Hij vertelde me al dat ie voor die auto gewaarschuwd was op t forum. Maar dat ie zó rot was, had ie nooit verwacht
                        Die was echt belachelijk ver heen ja. Dure les geweest helaas.

                        Comment


                        • #87
                          Tsjah.. Dat krijg je he, als je een 189e-hands auto koopt die ontwikkeld is om niet meer dan €10k te kosten in the fist place...
                          Lucas
                          Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                          Originally posted by LCG
                          High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                          Comment


                          • #88
                            Ik heb dit weekend niet stil gezeten
                            Ik ben zaterdag naar de 300CE wezen kijken. Motor deed het nog steeds niet, en de accu was plat. Laatste vraagprijs was €750,- maar toen stond er nog bij dat de verkoper open stond voor biedingen, en dat was tevens nog in rijdende staat.

                            Dus, laadbak volgegooid met een andere accu, startkabels, compressietester en wat standaard gereedschap, en aan de trekhaak de autoambulance die ik altijd via mn zwager kan lenen.
                            Eenmaal aangekomen, bleek de PO een ALO studentje te zijn, die geen flauw idee had van wat ie aan het verkopen was of hoe hij überhaupt een auto moest verkopen. Verder goeie jongen, die welwillend was om mee te werken.

                            Eerste ronde rondom de auto viel mij nog mee; knappe wielen met goed Dunlop rubber, nieuwe voorschermen, weinig deukjes en krassen, maar wel wat rotte plekjes hier en daar.
                            Eenmaal de deur open gegooid, bleek er een heel knap interieur in te zitten, zonder ook maar één slijtageplekje. Okee, er missen een paar kapjes hier en daar, maar daar koop ik 'm niet voor.
                            De versnellingsbak (althans, het mechanisme) voelde ook heel vers en strak. Nooit geweten dat een w124 zo strak on schakelen!

                            Toen was het tijd voor de motor. Accu ernaast, kabels eraan, sleutel om en........helemaal niks
                            Ja, hij draaide wel rond, maar sloeg niet aan zoals de verkoper vooraf al aangegeven had. Wat ik wel opmerkte, was dat de brandstofpomp geen geluid maakte. Dus even de Bosch KE-Jet open geschroefd en jahoor, geen brandstofdruk. Dat was waarschijnlijk dus de reden dat ie het niet meer deed.

                            Daarna de compressietest gedaan. Ik had vooraf even opgezocht wat de nieuw-fabrieksopgaven waren voor een M103, en dat bleek dus 12,9 bar te zijn. Voor ingesleten motoren geldt er een minimum van 8,5 bar en een max. onderling verschil van 1,5 bar (mijn 260E komt niet boven de 11,5 bar bij cil. 1 + 6 en 2 t/m 5 zaten rond de 8,5 bar )
                            Dus, motor laten rondstarten, mijn zwager ging meten, notities gemaakt en toen even bekeken wat de uitslag was. Op het blaadje stond het volgende:

                            cil.1: 13 bar
                            cil.2: 13 bar
                            cil.3: 12,6 bar
                            cil.4: 12,5 bar
                            cil.5: 13 bar
                            cil.6: 13 bar



                            Dus ik kijk mn zwager even aan en zeg met een peinzende toon; "Oei....Das nou jammer. Die heeft een revisie nodig..."

                            Diep van binnen:

                            Uiteindelijk na wat moeilijke en twijfelende blikken en wat opmerkingen zoals "de markt ligt op zn oor, bladiebladiebla..." heb ik een hand geschud op €350,-
                            Een 190pk sterke Mercedes-Benz 300CE met APK tot november, verse handbak + motor en leuke extra goodies zoals een elektrische zonnerollo en hydraulisch limited slip diff....

                            Eenmaal thuis even het brandstofpomp-relais vervangen die achter de accu gemonteerd zat bij de ECU, en wat denk je??!!!

                            HIJ DOET HET! EN SPATZUIVER!!

                            En wederom heb ik weer een Deal Of The Century te pakken...
                            In ieder geval, ik zit er over te twijfelen om er een kwartaal mee te gaan rijden, veren te choppen en hem iig klaar te maken voor de Bussloo bbq
                            Hier het beeldmateriaal: Wat vinden jullie???



                            Last edited by loekaaz; 10-18-2017, 06:18 AM.
                            Lucas
                            Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                            Originally posted by LCG
                            High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                            Comment


                            • #89
                              Gaaf man! Heerlijke bak en echt een koopje zo te lezen haha.

                              Comment


                              • #90
                                Ik zeg veren choppen en de APK eraf rijden,dan kan je ook een beetje vertrouwd raken met de motor.

                                Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
                                Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
                                Fiat Panda 1,2 Dynamic

                                Comment

                                Working...
                                X