Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sauerkraut mit bratwurst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gaaf die koffer!!
    Visit my photo page

MWPhotography

My sw thread
    Funfer Business

Comment

• thanks mannen, Ben er ook aardig content mee!

na een aantal weekenden bezig geweest te zijn voor school heb ik aankomende week eindelijk tijd om verder te gaan met de kofferbak. hopelijk vrijdag de houtsoorten halen.

daarnaast ook een setje zwarte deurbakken gescoord, aangezien de oude naar zn gootje waren.
      die zouden deze week binnen moeten komen.

dan binnenkort een setje 4x6 speakers bestellen van JBL, en dan is het audio hoofdstuk ook bijna afgesloten.

i shouldn't be daily driving this:
      "Volkswagen Golf mk1 build thread"

Comment

• Klinkt goed!

Comment

• Sup bitches, tijd voor een flinke update

zoals al eerder vermeld heb ik voorlopig mn focus op het interieur liggen om dit op te knappen.

om te beginnen met m'n deurbakken.

Rechts was bij aankoop al naar de klote, maar links heb ik na de golf 2 weken in bezit te hebben, er per ongelijk tijdens het instappen vanaf getrapt.

kortom ik reed al een vrij lange tijd zo rond:

origineel waren ze blauw, maar die krengen zijn natuurlijk weer ontiegelijk zeldzaam.
          gelukkig zijn de zwarte varianten wel volop verkrijgbaar. Dus een paar weken geleden een setje op marktplaats gescoord.

En hier hangen ze er weer in, samen met de nieuwe raamslingers.

Volgende stap is om het dasboard flink op te knappen. Veel delen zijn in de loop van jaren enorm gaan verkleuren en zitten onder de krassen:

Ik heb al geprobeerd of ik verf kon laten mengen zodat ik het orginele blauwe kleurtje terug kon krijgen aangezien poetsen geen nut meer had. Ook dit was niet meer mogelijk.

en om straks 30 verschillende tinten blauw in het interieur te hebben, zag ik ook niet echt zitten.

Ben nu van plan om alle verkleurde delen mooi zwart te spuiten, en eventueel het tellerbakje ook mee te nemen.

Daarna kwam mn pa nog met een klein cadeautje. Bleek dat hij als jonge hond vroeger in zn Opel Ascona B er ooit eens een andere pook knop opgezet had. En dat hij die al heeft bewaard, laatst weer tegenkwam, en vond dat ik hem wel mocht hebben.

Is’t verdomme ook nog een golfbal:

En nu op naar het leuke werk: mn kofferbak projectje

Ik had vorige maand al aan de hand van een kartonnen mal een vloertje gemaakt van mdf en wat pan latjes. Daarna heb ik laatst bij de plaatselijke houtzaak een aantal meters Berkenhout uitgezocht en vast op lengte laten zagen. De planken zijn van onder vastgeschroefd zodat je schroeven niet ziet zitten.

Nog wat foto’s van’t proces:

Timmerman Twan

Nadat het vloertje klaar was, heb ik het weer in de golf gelegd. Zag er al super uit. Geen foto van, dus pech gehad.

Anyway, het was tijd om te lakken. De bedoeling was om het te matchen met m’n momo stuurtje. Heb daarom wat proef stukjes gesneden om te kloten met de lak soorten:

Vond deze wel aardig geslaagd; dus daarna de hele vloer in de lak gezet

1e laklaag:

2e laklaag

Veel donkerder wou ik het niet hebben, dus ben ik gestopt. Op de laatste foto is de lak wel nat, de vloer is nog wel wat mattig. Er komen binnenkort nog flink wat lagen blanke lak op voor een mooie diepe glans.

En als we dan toch bezig zijn met houtwerk, laten we dan gelijk de raamslingers pimpen.

Het knopje heeft nogal een leeg ruimte, en heb deze ingevuld met een stukje hout wat over was:

Uiteraard ook gelakt:

En het resultaat: ( moet nog een blanke laklaag enn polijstbeurt krijgen )

Zat nog te denken aan het idee van Pascal om de hele knop van hout te maken; maar ben door voorlopig nog vanaf gesprongen. Ik wil namelijk de hout accenten zo minimaal mogelijk houden in het interieur en dat er niet teveel contrast zit tussen het plastic en het hout. Ben bang dat een hele knop iets te veel van het goede is. De plastic inleg stukjes zou ik nog wel eens willen vervangen voor een houten variant, kijken of ik die nog eens maak om te zien hoe dat zal staan.

Heb daarna de wielkuipen vanaf de binnenkant opnieuw in de lak gezet. Deze zaten namelijk onder de gebruikers sporen. Trouwens ook nog de stance|works kentekenplaat houder van mn saxo omgezet naar de golf.

Dan nu de hoedenplank.

Die was eigenlijk al klaar voor het grof vuil. Er zaten enorm veel vlekken en verkleuringen in dat ik die met geen mogelijkheid meer schoon kon krijgen. Daarnaast was ie op twee delen flink gescheurd en daardoor ook krom getrokken.

De verkleuringen ( hij was net zo blauw als mn deurpanelen):

De scheuren waren dankzij het kromtrekken niet te lijmen. Daarom heb ik uit een oude vensterbank twee kunstof plaatjes gemaakt en die vastgezet met popnagels. Niet de meest mooie manier maar het trok de plank wel weer recht. Eerlijkgezegd vind ik de nagels vanaf boven niet enorm storend:

Daarna “wheelerdealers” style, mn hoedenplank een nieuwe kleurtje gegeven:

En werd het tijd om alles weer terug te plaatsen. Samen met het vloertje:

Ik kon het niet laten om ook even snel de subwoofaaah koffert erin te zetten:

Er komen nog twee platen vanaf vloer tot de hoedenplank bekleed met zwart skai leer om da took wat netter te maken.
          Over de hoedenplanken gesproken, die krijgen straks net zoals de dashboard delen een nieuw likje verf.

Wil trouwens voor de vloer nog strips hebben zodat bv een kratje bier geen krassen kan door het schuiven. Iets in de richting zoals dit:

Heb alleen geen idee waar ik dit kan vinden.

To do list voor nu:
          - Vloertje in de blanke lak zetten.
          - Laatste 2 panelen maken en bekleden.
          - Dashboard delen & hoedenplank verfen.
          - Metalen strips vinden voor de vloer

Dat was em weer voor nu. Aankomend weekend heb ik 5 jaar met mn vriendin en ga ik een weekendje weg. kan dus niet helaas niet verder met de golf
          Last edited by DutchieSaxo; 02-09-2016, 08:18 AM.

Comment

• Originally posted by DutchieSaxo View Post
            Sup bitches,

Wil trouwens voor de vloer nog strips hebben zodat bv een kratje bier geen krassen kan door het schuiven. Iets in de richting zoals dit:

Heb alleen geen idee waar ik dit kan vinden.

To do list voor nu:
            - Metalen strips vinden voor de vloer
            1. www.Google.nl

2. Typ in: "rvs strips"

3. Zoek een strip uit die je bevalt.
            Last edited by loekaaz; 02-09-2016, 10:26 AM.
            Lucas
            Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
            Originally posted by LCG
            High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

Comment

• Whaha freakkk!! Persoonlijk had ik die rvs strip niet gedaan. Beetje te modern imo

Comment

• Originally posted by loekaaz View Post
                1. www.Google.nl

2. Typ in: "rvs strips"

3. Zoek een strip uit die je bevalt.

found it!

Originally posted by PhilipVL View Post
                Whaha freakkk!! Persoonlijk had ik die rvs strip niet gedaan. Beetje te modern imo
                op die ene foto is puur een voorbeeld om aan te tonen dat het niet alleen hout is. vind deze hierboven niet zo heel modern ogen.

updeeedje btw.

bol.com bonnen op 't werk gewonnen . gaat natuurlijk linea recta in parts voor de golf

autoradio , mn huidige kan geen subwoofaaah aan.

speakaaaahs voor in de deurpanelen:Alpine SXE-4625S

en een accu lader aangezien die van mij af en toe nog steeds de neiging heeft om zichzelf leeg te trekken. mot dat bedradings probleem nog steeds oplossen.

Comment

• Money well spend bro! En gaaf bezig met dat interieur zo Twan.

Comment

• Die speakers heb ik ook in de 75,die zijn zuiverrrrr

Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
                    Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
                    Fiat Panda 1,2 Dynamic

Comment

• Bol.com die nu ook al auto audio verkoopt? Derp..

Ben benieuwd naar de inbouw met die strips er in. Komen in de sleuven dan ook nog kunststof o.i.d. in?
                      Dutch language sounds like a drunk German trying to speak English, while on magic mushroom, eating Belgian waffles.

Comment

• Lekker bezig Twan!

Comment

• Originally posted by Suburuuh View Post
                          Money well spend bro! En gaaf bezig met dat interieur zo Twan.

dankuu
                          Originally posted by brolli21 View Post
                          Die speakers heb ik ook in de 75,die zijn zuiverrrrr

geen woord over gelogen sander, inderdaad mooi spul.
                          Originally posted by Justdont95 View Post
                          Bol.com die nu ook al auto audio verkoopt? Derp..

Ben benieuwd naar de inbouw met die strips er in. Komen in de sleuven dan ook nog kunststof o.i.d. in?
                          thanks, ik ben ook aardig benieuwd. welke sleuven bedoel je precies?

Originally posted by ruittie View Post
                          Lekker bezig Twan!
                          zoals 't heurt Niels, wil het inteur zo goed als af hebben voor de midwinter meeting begin maart

klein updeedje

speakaaahs (en radio) zijn binnen

gelijk geinstalleerd: god wat heb ik een mooi vol en heldergeluid eigenlijk gemist in de auto. kan niet wachten tot de woofaah d'r in zit.

ook wat minder goed nieuws.

vorig weekend met 't vrouwtje een weekend naar 'S hertogenbosch geplanned. nog geen 10km van de plaats van bestemming zakt mn temp onder de bedrijfstemperatuur. zet even de auto aan de kant om alles na te kijken. constateer dat er niks aan de hand is en wil verder rijden.

nope.

van alles geprobeerd, maar de accu is zo dood als een pier, ik chagerijng aangezien ik em laatst nog compleet had opgeladen. vriendin helemaal pissed aangezien ze haar weekendje al in diggelen ziet vallen.

anwb gebeld ; en ik kom er later achter dat de dynamo naar de knoppen te was. deze week gekeken voor het reviseren ervan; blijkt ook net zo duur te wezen als een nieuwe: dus heb die gister besteld. hopelijk is die nog op tijd binnen voor zaterdag. kan ik hem gelijk weer repareren.

wel weer onverwachte kosten gehad. dus momenteel compleet broke. moet eerst weer wachten op mn paycheck voordat ik de blanke lak en de sier lijsten kan kopen. dan asap met dat vernachelde dashboard aan de gang.

Comment

• Balen van die dynamo, had het toen ook met de Golf, meteen maar een nieuwe gekocht, ben je meteen van het gezeik af. sinds die keer wel altijd een voltmetertje in de auto gehad
                            Visit my photo page

MWPhotography

My sw thread
                            Funfer Business

Comment

• Jeej, weer een kleine update,

Dynamo was dus kaputstuk; nieuwe besteld; die kwam 2 weken terug aan.

wou hem er gelijk opzetten maar dat wou niet helemaal. de vinnen kwamen continue tegen de verstel arm aan. ik het kreng er weer uitgehaald en naast de orginele gelegd:

dacht ff dat ik de verkeerde had besteld; maar bleek dat ze de verkeerde hadden opgestuurd. moest in iedergeval een weekje wachten.

alle frustratie's maar in het poetsen van m'n RM's gestopt.

got stretch?

ben eigenlijk wel klaar met de stretch, maar ik rol er dit seizoen nog maar even op door.
                              dit jaar achterlijk laag en dan volgend jaar wat hoger met een fatsoenlijke maat 185/45

zaterdag was moeders jarig.. kon ik weer niet bezig; gister dan ein-de-lijk weer even tijd om aan de gang te gaan.

nieuwe dynamo dr op:

naar huis gejakkerd en begonnen aan de zijkanten van de kofferbak

onlanks een aantal lagen blanke lag op het vloertje gesmeerd; zit er al een stuk beter uit zo.

kartonnen mal:

uitgetekend:

bijna in 1 x goed.

nog wat getweaked en de zijkant erop gezet:

da's 1 kant

andere kant d'r op:

en af.

heb weer wat geld binnen; dus tijd voor parts.

deze week de sierstrips bestellen;
                              even rond kijken voor een mooie stof op die panelen,
                              die verlepte kofferbak rubber vernieuwen
                              niewe hoedenplank ophang rubber aangezien de oude is afgescheurd en de hoedenplank nu een ghetto lean heeft.

dat was hem weer

Comment

• als ik jou was, maak gewoon zelf een hoedenplank, in dezelfde stof als die panelen in je koffer.

hzb ik in mijn golf 2 ook gedaan (helaas was dit een periode zonder telefoons met camera)

ik had 18mm dik mdf met moussestrips op de rand (om het kletteren te dempen)
                                Floccinaucinihilipilification

Comment

Working...
                                X