Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij helpen? Schmidt modern lines et waarde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    kun je de bovenste ring dan wel verdraaien?

    anders moet je er een drijvertje of botte beitel op zetten en dan met een hamer tikken. Dan krijg je zelfs vastgerotte ringen weer los.
    Maar nu al vast kan niet in mijn ogen, of je moet echt de verkeerde kant op draaien.

    Ik weet iig zeker dat ik hem zo los heb :lol:

    Comment


    • #47
      Originally posted by Joost View Post
      kun je de bovenste ring dan wel verdraaien?

      anders moet je er een drijvertje of botte beitel op zetten en dan met een hamer tikken. Dan krijg je zelfs vastgerotte ringen weer los.
      Maar nu al vast kan niet in mijn ogen, of je moet echt de verkeerde kant op draaien.

      Ik weet iig zeker dat ik hem zo los heb :lol:
      Nee, de bovenste ring lukt ook niet. Hopelijk heb ik dit weekend even tijd om er flink tegenaan te gaan!

      Comment


      • #48
        Halleluja! Stelringen zijn los! Het was aardig wat geram, maar opeens schoten ze los. Dit gelukkig opgelost nu.

        Dit is het laagste wat ik nu kan gaan. Vooraan lopen anders de stelringen aan op de band/velg en achter zitten de stelpotjes er nog op. De stelpotjes eronder vandaan halen zal ong 1cm/1,5cm schelen, dus achter lijk ik ook verkeerde veren te hebben.
        Kortere veren voor en achter lijken dus the way to go.. Hopelijk sturen ze dit gewoon op, want een schroefset hoort lager te kunnen gaan normaal gesproken.
        Nu nog de lengtes uitrekenen.





        Comment


        • #49
          Dat lijkt me inderdaad niet kloppen... De mijne is dan wel geen E30 maar die zakt gewoon tot de grond als het moet. Auto ziet er wel netjes uit

          Comment


          • #50
            Originally posted by DDM View Post
            Dat lijkt me inderdaad niet kloppen... De mijne is dan wel geen E30 maar die zakt gewoon tot de grond als het moet. Auto ziet er wel netjes uit
            Dank u!

            Comment


            • #51
              Inmiddels weer contact gehad met Jimmy van RPM, let's hope!

              Comment


              • #52
                Wie kan er even met mij meedenken? :P

                De auto staat er nu zo bij:


                Nu heeft RPM 'toegegeven' dat alles correct is geinstalleerd, dus willen ze andere veren opsturen. Nu dus wel kijken welke veren dan precies.
                De huidige veren zijn: vooraan 20cm lang (8inch), achter 16cm

                De kas/band verhouding (we houden het technisch) is nu zo:
                Voor:

                Achter (verstelding kan er nog tussenuit, dat zal ong. 1cm schelen):


                De stelring vooraan zit nu net boven de velgrand, dus een 16" velg zou nu dus niet gemonteerd kunnen worden. Dus, in de 1e plaats moet de veer korter worden om een 16" velg te kunnen monteren. Een 16" heeft qua "velgrand-hoogte" 1inch extra nodig, dus de veer moet sowieso 7" worden. (Een lagere et-waarde werkt niet, want ik zit al zo laag met mn et)
                Dan wil je natuurlijk nog lager. Met de velg/band op de foto lijkt mij 5cm meer verlagen mooi. Dan kom je dus uiteindelijk op een veer van 5" vooraan. Je weet nooit hoe het gaat, dus misschien wil ik later nog wel meer dan die 5cm. Maar ja, 5" lijkt me al zo kort..

                Is dit een juiste redenatie? Vooral het stuk waarin ik zeg dat de veer eerst ruimte moet maken voor een 16" velg. Voor mij klinkt het volkomen logisch, maar misschien zie ik iets totaal over het hoofd.
                Last edited by Rubens; 04-16-2012, 06:34 AM.

                Comment


                • #53
                  Tis volgens mij ook wel belangrijk om te weten welke banden je om je Schmidts wil heen knuppelen..
                  Welke maat dan bedoel ik natuurlijk
                  Check us out @ Facebook: Flatworx

                  Comment


                  • #54
                    Veer korten? ik stel spoorverbreders aan.

                    Comment


                    • #55
                      Zijn je veerpoten en dempers ook wel korter dan? Van mijn poten weet ik dat ze aanzienlijk korter zijn dan standaard.
                      Ik weet niet hoe je precies gerekend hebt en wat je velgmaat op de foto's is, maar van 15 naar 16" scheelt natuurlijk maar een 0.5" voor je stelring hè...

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by iloow View Post
                        Tis volgens mij ook wel belangrijk om te weten welke banden je om je Schmidts wil heen knuppelen..
                        Welke maat dan bedoel ik natuurlijk
                        Klopt, daar heb ik rekening mee gehouden!

                        Originally posted by DDM View Post
                        Zijn je veerpoten en dempers ook wel korter dan? Van mijn poten weet ik dat ze aanzienlijk korter zijn dan standaard.
                        Ik weet niet hoe je precies gerekend hebt en wat je velgmaat op de foto's is, maar van 15 naar 16" scheelt natuurlijk maar een 0.5" voor je stelring hè...
                        Op de foto's is de velg 14", dus dan zou het idd 1" zijn. Ik ga het extra navragen of de dempers kortere lengtes aankunnen, want dat moet idd ook lukken.

                        Voor achter zou het natuurlijk wel iets korter kunnen..
                        Last edited by Rubens; 05-08-2012, 03:31 AM.

                        Comment


                        • #57
                          Duurt erg lang nu.. Word er gek van!

                          Comment

                          Working...
                          X