Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij helpen? Schmidt modern lines et waarde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Joost View Post
    Mijn voorvelg loopt tegen de stelring aan, en tegen de remklauw met ET 8 kwam ik gister achter.
    met een spacer van 1mm (et 7 wordt het dan) loopt hij vrij van de klauw, maar m'n schroefset kan niet lager omdat de stelring anders tegen de velg komt.
    Bedankt! Dat maakt een hoop goed, denk ik. Welke schroefset heb je?

    Vanavond post ik even wat maten van de velgen om te vergelijken.

    Comment


    • #17
      Ik heb een AST Sportline II schroefset..
      Dat zijn upsidedown poten voor, dus de onderpoot is wel behoorlijk dik.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Joost View Post
        Ik heb een AST Sportline II schroefset..
        Dat zijn upsidedown poten voor, dus de onderpoot is wel behoorlijk dik.
        Upsidedown? Do explain please.. Ik heb een GAZ schroefset..

        Zou jij deze maat voor me kunnen opmeten? Als dit overeenkomt, weet ik zeker dat de achterste velgen in ieder geval et 8 hebben. Ik kom uit op een et van 12,5 als ik het zelf uitreken. Maar ja, ET gaat in mm.. dus kleinste rekenfout met een liniaal en je zit er al naast..

        Comment


        • #19
          Okee, ik zal straks kijken of ik tijd heb om even te meten.

          Over dat Upside down systeem:
          Bij upside down veerpoten staat het demperpatroon op zijn kop (Up side down) in de veerpoot.
          Het werkende gedeelte zit dus boven in de poot (dit lijkt van de buitenkant een hele dikke zuigerstang maar dat is het dus niet, die zit aan de onderkant (binnen in de onderpoot dus)
          Dit heeft als doel extreme stijfheid in de McPherson veerpoot te krijgen. De demper heeft dan ook zijn geleiding langs de cilinder en niet langs de zuigerstang, zodat alle dwarskrachten opgenomen worden waar de demper het sterkst is.
          De zuigerstang hoeft alleen maar te doen waar deze voor gemaakt is: dempen.

          Comment


          • #20
            Duidelijke uitleg, dat is dus sowieso niet het probleem! Kan ik nooit betalen

            Comment


            • #21
              Hey, ik zat net even te denken en ik bedacht me dat deze gast ook met een GAZ schroefset rijdt:


              9.5" rondom volgens z'n topic. Hij weet er ongetwijfeld meer van die van heb is ook laag zat trouwens.

              Comment


              • #22
                Ooh, het is ook nog een type 1, net als de jouwe.
                Z'n velg specs zijn 16x9.5 et0 achter et-1 voor.

                Comment


                • #23
                  Heel erg bedankt DDM! Heb m gelijk een berichtje gestuurd.. dit is toch het bewijs dat er echt iets niet klopt!

                  Comment


                  • #24
                    RPM (zaak waar ik ze gekocht heb) mailt dat de kit is gemaakt voor 15" 7J en et24 (een standaard E30 velg). Als ik het dan weer invoer bij willtheyfit, dan komen die precies hetzelfde uit richting de schokbreker als de velgen die er nu onder zitten.. Snap er niks van!

                    @ Riskant, hoezo vind jij will they fit niet zo nauwkeurig? (was ik vergeten te vragen)

                    Last edited by Rubens; 03-20-2012, 11:20 AM.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by DDM View Post
                      Ooh, het is ook nog een type 1, net als de jouwe.
                      Z'n velg specs zijn 16x9.5 et0 achter et-1 voor.
                      Als ik z'n foto zie kan ik bijna niet geloven dat hij zo'n lage et heeft, en dan ook nog 9,5 breed.....
                      Ik weet niet welke bandenmaat hij heeft, maar et 5 met 9 breed kun je al bijna niet met de banden in de wielkasten krijgen.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Joost View Post
                        Als ik z'n foto zie kan ik bijna niet geloven dat hij zo'n lage et heeft, en dan ook nog 9,5 breed.....
                        Ik weet niet welke bandenmaat hij heeft, maar et 5 met 9 breed kun je al bijna niet met de banden in de wielkasten krijgen.
                        Hij heeft er onwijs veel negatief camber op, en ze steken alsnog uit... dus ik denk dat die specs wel kloppen...

                        Comment


                        • #27
                          Toen ik net mijn 5 had, diversen velgen gepast en gemeten..

                          Incl. wiel/band-omtrek etc. en toen klopten er diverse malen geen reet van...

                          Maar das dik 4 à 5 jaar geleden... Toen ook de laatste x dat ik het echt gebruikt heb...

                          Comment


                          • #28
                            De banden moet je inderdaad niet gebruiken... hij gebruikt gewoon de inchmaat plus de wanghoogte, dus zodra je banden enigzins getrokken zijn klopt er al geen donder meer van. Voor zover ik kan inschatten kloppen de wielmaten wel gewoon precies.

                            Comment


                            • #29
                              Rolomtrek

                              Maar in principe moet het gewoon lukken met gerolde wielkasten en beetje negatieve stance.

                              Comment


                              • #30
                                Al wat gehoord van die gast?

                                Comment

                                Working...
                                X