If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Zo, ik ben weer terug van vakantie! Alles een beetje bijgelezen hier, leuke dingen!
Topvakantie gehad op Kos, Griekenland, maar natuurlijk niks aan m´n auto kunnen doen
M'n maat is wel bijna klaar met het spruitstuk, hopelijk dit weekend of volgende week passen.
Daarna nog het volgende:
- Installeren, afstellen
- Steuntje carb maken
- Overloop carbs regelen (waarschijnlijk voorlopig een flesje ofzo)
- Stacks vinden, installeren en opnieuw afstellen
Ik wou in eerste instantie graag zonder filters gaan rijden, maar naast vervuiling van de motor is er nog een probleem: stationairloop. De flow van deze carburateurs is zo groot (ben van een dubbele 32 naar 4x 39 gegaan), dat de luchtsnelheid te laag is bij een normaal stationair toerental van ongeveer 900. Met filters is de flow wat minder, waardoor je ongeveer 1400 zou kunnen draaien, maar helemaal zonder filters ga je richting de 1800. Dit klinkt niet echt als iets belangrijks, maar waarschijnlijk is het in de praktijk echt bloedirritant als 'ie zo hoog loopt, vooral met wegrijden enzo. Je bent per slot van rekening niet constant aan het knallen, hoe lekker je auto ook rijdt.
Het vinden van stacks (waar vervolgens filters op kunnen) wil niet zo erg lukken, op motorfietsen zitten namelijk zelden stacks maar gewoon een airbox, zeker niet op een tourmotor als de FJ1200 waar ze vanaf komen.
Voor het afstellen en de komende tijd heb ik gaasfilters gemaakt die direct op de tuitjes kunnen. Het is niet ideaal maar voorkomt de grootste rommel en zorgt ervoor dat ik in ieder geval kan rijden. Later moet ik misschien zelfs stacks gaan maken o.i.d., als ik niks vindt.
Ik zal wel weer updaten als het spruitstuk gepast is, met mooie fotootjes:P
Overigens ga ik vanaf volgende week een paar weken fulltime werken, lekker geld verdienen dus en hopelijk snel velgen in huis halen.
Ik denk dat het BBS RM's worden... opbouwen naar 8.5J voor en 9.5J achter.
Met de spacers (die nodig zijn om aan de binnenkant te passen) kom ik dan uit op een ET van -12 en -30. Sounds good right?:P
Daar wil ik voor dan 195/50's op, en achter 205/45's, of bijna die maten.
Ter referentie: dit zijn die breedtes:
Ik denk dat het BBS RM's worden... opbouwen naar 8.5J voor en 9.5J achter.
Met de spacers (die nodig zijn om aan de binnenkant te passen) kom ik dan uit op een ET van -12 en -30. Sounds good right?:P
Daar wil ik voor dan 195/50's op, en achter 205/45's, of bijna die maten.
Ter referentie: dit zijn die breedtes:
Nice and dishy.
Should look good! Ben ook benieuwd naar je carb ombouw!
Nee dat valt wel mee... Ik rij nu al op 7J et0 en et-5, en dat valt nog redelijk ruim binnen. Oude auto's zoals de mijne zijn soms op onwijs lage ET's ontworpen. Zo zijn mijn standaarvelgjes 13x5.5 et13, ook behoorlijk laag maar dat valt onwijs ver naar binnen
Hou ongeveer 1 cm poke over denk ik, maar dat vind ik de mooiste look. Getrokken banden vallen dan nog net binnen.
Laat het inlaat gebeuren maar zitten haal die velgen eerst.
Haha ja dan staat 'ie stil maar ziet 'ie er wel mooi uit bedoel je:P
Dit moet toch echt eerst gebeuren. Ik zou ook liever eerst de velgen doen, maar goed...
Comment