Announcement

Collapse
No announcement yet.

Random Draad

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ik zit in de zon! Als een baas... En als enige waarschijnlijk
    Check us out @ Facebook: Flatworx

    Comment


    • Originally posted by iloow View Post
      Ik zit in de zon! Als een baas... En als enige waarschijnlijk
      Ik zit te wachten in de auto in de zon/regen. :d

      Comment


      • Originally posted by iloow View Post
        Ik zit in de zon! Als een baas... En als enige waarschijnlijk
        Waar dan, bastaard Ik volgende week in Sardinie
        Simplicity is the ultimate sophistication

        Comment


        • lol @ "als een baas"

          ahahaha


          like a baus, klinkt toch vele beter zenne

          maar goed

          we hebbe is gelache
          Floccinaucinihilipilification

          Comment


          • Zo, ik ben weer terug van vakantie! Alles een beetje bijgelezen hier, leuke dingen!
            Topvakantie gehad op Kos, Griekenland, maar natuurlijk niks aan m´n auto kunnen doen
            M'n maat is wel bijna klaar met het spruitstuk, hopelijk dit weekend of volgende week passen.
            Daarna nog het volgende:

            - Installeren, afstellen
            - Steuntje carb maken
            - Overloop carbs regelen (waarschijnlijk voorlopig een flesje ofzo)
            - Stacks vinden, installeren en opnieuw afstellen

            Ik wou in eerste instantie graag zonder filters gaan rijden, maar naast vervuiling van de motor is er nog een probleem: stationairloop. De flow van deze carburateurs is zo groot (ben van een dubbele 32 naar 4x 39 gegaan), dat de luchtsnelheid te laag is bij een normaal stationair toerental van ongeveer 900. Met filters is de flow wat minder, waardoor je ongeveer 1400 zou kunnen draaien, maar helemaal zonder filters ga je richting de 1800. Dit klinkt niet echt als iets belangrijks, maar waarschijnlijk is het in de praktijk echt bloedirritant als 'ie zo hoog loopt, vooral met wegrijden enzo. Je bent per slot van rekening niet constant aan het knallen, hoe lekker je auto ook rijdt.
            Het vinden van stacks (waar vervolgens filters op kunnen) wil niet zo erg lukken, op motorfietsen zitten namelijk zelden stacks maar gewoon een airbox, zeker niet op een tourmotor als de FJ1200 waar ze vanaf komen.
            Voor het afstellen en de komende tijd heb ik gaasfilters gemaakt die direct op de tuitjes kunnen. Het is niet ideaal maar voorkomt de grootste rommel en zorgt ervoor dat ik in ieder geval kan rijden. Later moet ik misschien zelfs stacks gaan maken o.i.d., als ik niks vindt.

            Ik zal wel weer updaten als het spruitstuk gepast is, met mooie fotootjes:P
            Overigens ga ik vanaf volgende week een paar weken fulltime werken, lekker geld verdienen dus en hopelijk snel velgen in huis halen.

            Comment


            • Dat zou tijd worden!

              Als je eindelijk weet wat voor velgen het worden?

              Comment


              • Originally posted by Riskant View Post
                Dat zou tijd worden!

                Als je eindelijk weet wat voor velgen het worden?
                Ik denk dat het BBS RM's worden... opbouwen naar 8.5J voor en 9.5J achter.
                Met de spacers (die nodig zijn om aan de binnenkant te passen) kom ik dan uit op een ET van -12 en -30. Sounds good right?:P
                Daar wil ik voor dan 195/50's op, en achter 205/45's, of bijna die maten.
                Ter referentie: dit zijn die breedtes:


                Nice and dishy.

                Comment


                • Originally posted by DDM View Post
                  Ik denk dat het BBS RM's worden... opbouwen naar 8.5J voor en 9.5J achter.
                  Met de spacers (die nodig zijn om aan de binnenkant te passen) kom ik dan uit op een ET van -12 en -30. Sounds good right?:P
                  Daar wil ik voor dan 195/50's op, en achter 205/45's, of bijna die maten.
                  Ter referentie: dit zijn die breedtes:


                  Nice and dishy.
                  Should look good! Ben ook benieuwd naar je carb ombouw!
                  Simplicity is the ultimate sophistication

                  Comment


                  • Steekt dat niet vreselijk ver uit met die maten?

                    Comment


                    • Originally posted by GinoGJ View Post
                      Steekt dat niet vreselijk ver uit met die maten?
                      Nee dat valt wel mee... Ik rij nu al op 7J et0 en et-5, en dat valt nog redelijk ruim binnen. Oude auto's zoals de mijne zijn soms op onwijs lage ET's ontworpen. Zo zijn mijn standaarvelgjes 13x5.5 et13, ook behoorlijk laag maar dat valt onwijs ver naar binnen

                      Hou ongeveer 1 cm poke over denk ik, maar dat vind ik de mooiste look. Getrokken banden vallen dan nog net binnen.

                      Comment


                      • Titel ff veranderd....

                        Ff een nieuwe topic voor onze rides aanmaken! Wel posten please!

                        Comment


                        • Dacht laat ik dit maar even delen, weet niet of je er wat aan hebt.

                          RM 15inch
                          vwforum, volksforum, volkswagen, vw, vag, forum, nederland, holland, problemen, techniek, sjoemelsoftware, dieselgate, dieselschandaal, audi, skoda, seat, golf, jetta, passat, polo, lupo, fox, tiguan, phaeton, touareg, caddy, transporter, up, sharan, vento, touran

                          Comment


                          • Originally posted by GinoGJ View Post
                            Dacht laat ik dit maar even delen, weet niet of je er wat aan hebt.

                            RM 15inch
                            http://www.vwforum.nl/velgen-banden-...5-t149646.html
                            Thanks voor de link! Maar ik kan ze voor minder dan dat zelf bouwen, en ik wil niet zulke smalle en lage bandjes... Toch bedankt

                            Comment


                            • Laat het inlaat gebeuren maar zitten haal die velgen eerst.

                              Comment


                              • Originally posted by Mr.M View Post
                                Laat het inlaat gebeuren maar zitten haal die velgen eerst.
                                Haha ja dan staat 'ie stil maar ziet 'ie er wel mooi uit bedoel je:P
                                Dit moet toch echt eerst gebeuren. Ik zou ook liever eerst de velgen doen, maar goed...

                                Comment

                                Working...
                                X