If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Carlssons, net zo dik Ik heb nog een setje AMG velgen liggen die je ook kan overkopen hoor Staan in de plamuur en moeten alleen nog geschuurd worden, maar is een mooi wintersetje van te maken.. 18" ET 35 :O
18 of 19? En hoe ga je het doen met camber? Aangezien je banden dan slijten als een mongool in een raceauto, en 18 of 19" bandjes niet de goedkoopste zijn..
18 of 19? En hoe ga je het doen met camber? Aangezien je banden dan slijten als een mongool in een raceauto, en 18 of 19" bandjes niet de goedkoopste zijn..
Wie laag wil zijn , moet pijn lijden in zijn portemonnee...
Slijtage valt wel mee hoor... Altijd wel iets meer dan normaal maar niks extreems..
Laag zijn kan je ook makkelijk zonder camber.. Beter gewoon een velg kopen met de juiste J- ET verhouding, dan een velg kopen die 3 J te breed is en dat oplossen met een shitload camber
Ach, ieder z'n ding.
Hoeveel km kan je denk je rijden op een band zonder camber tegen een band met camber?
Wat zijn een beetje leuke Oldtimers voor weinig geld? Ik zoek iets om mee naar school te rijden, in B- of C-staat maakt me niet zoveel uit. Het is namelijk 20 minuten met de auto fahren, of anderhalf uur met het openbaar vervoer.
Hiervoor had ik een Seat Ibiza (op kosten van de zaak ), maar die is er helaas uit gegaan dus nu moet ik toch opzoek naar eigen vervoer.
Laag zijn kan je ook makkelijk zonder camber.. Beter gewoon een velg kopen met de juiste J- ET verhouding, dan een velg kopen die 3 J te breed is en dat oplossen met een shitload camber
Ach, ieder z'n ding.
Hoeveel km kan je denk je rijden op een band zonder camber tegen een band met camber?
Vrijwel iedere auto heeft standaard al negatief camber, dus een auto zonder zul je niet vinden. In mijn ervaring (zowel van mezelf als van horen zeggen) is Camber helemaal niet zo vreselijk voor je banden. Zolang je rechtuit rijdt slijten je banden namelijk nauwelijks, en in bochten zorgt camber juist voor meer wegcontact. Naar mijn mening is foute sporing hetgene wat bij veel mensen de banden lekker snel opmaakt. Als je een auto verlaagt veranderd dit namelijk ook, maar dit zie je niet echt. Als je banden dus constant iets te ver naar binnen/buiten staan, slijten ze ook tijdens rechtdoor rijden. Tot een graad of 4 camber is er weinig aan de hand, zorg alleen dat je je sporing uitgelijnd krijgt, dit scheelt veel meer.
Ennuh... Liever -5 camber dan te smalle velgen...
Ik rij nu -1,5 voorop en -2,7 achter... Natuurlijk/eigen camber door schroefset..
Mijn voor velgen zijn 8,5" dit had ik echt liever een inch breder gezien...
Maar wat ja al zegt , ieder zijn eigen goesting toch?
Wat betreft oldtimers...
Ik zoek er ook 1, maar heb echt moeite te vinden wat ik wil...
Wil de 5 houden als gezinswagen ..
En dan een leuke oldtimer (E3/ 9/ 12/ 21/ 28/ 24/ 23) voor erbij..
En ja, het moet vrijwel zeker een BMW zijn.... Of ik moet wel zo'n speciale MB of VAG tegenkomen..
Ik heb al moeite om mijn velgen te verkopen.... Haha, laat staan een 2e wagen aanschaffen..
Comment