Hallo! Ik ben dus Jarick, woonachtig in Amersfoort. Ik zit nu zo een 2 jaar (sinds 2018) in de groepsapp van SW, maar vond tijd dat ik me ook maar eens op het forum zou gaan aanmelden. Dus bij deze mijn voorstel ronde.
Momenteel rij ik dagelijks in een Audi a4 b5 20vt Quattro, lichtelijk hok gehalte met wat werk. Staat op een schroefset en 18" old rs6 wielen.
20200519_195127 by J Romijn, on Flickr
Daarnaast heb ik al zo een 3 jaar mijn Golf 2 in de schuur staan.
Ik heb deze Golf gekocht van een oud klasgenoot. Hij is in 1984 uit de fabriek komen rollen als een 1.6 8v GL (dus met de sierlijsten van chrome etc.) Sinds ik de auto heb overgenomen heb ik er het een en ander aan verspijkerd. Ik was toentertijd nog maar een stagiair, dus alles moest van een klein budget.
Ik heb zelf een andere motorkap gemonteerd omdat de vorige eigenaar er een dambord op had gemaakt (ivm steenslag en roest). Uiteindelijk ook een schroefset en, don't kill me, ekte lenso bsx'en gemonteerd. Ja ik weet het, maar het budget voor bbs was er gewoon niet. Ook heb ik een gti 8v lip gemonteerd. Hier volgen even wat foto's van die arme tijden.
20151106_174324 by J Romijn, on Flickr
20151106_180511 by J Romijn, on Flickr
IMG_20161105_162708 by J Romijn, on Flickr
Uiteindelijk begon de 1.6 in combinatie met de Pierburg carb problemen te vertonen. Dus heb ik een KR 1.8 16v gekocht. Deze ben ik uit elkaar gaan halen en gaan reviseren. Het plan was toen om er Yamaha R1 carbs aan te gaan hangen in verband met het budget.
20200607_190947 by J Romijn, on Flickr
Op een gegeven moment werd de Golf wat minder interessant en begon ik aan het bouwen van leuke daily's. Maar na een jaar of wat toch weer de motivatie gevonden om aan de golf verder te gaan. Dus weer de KR uit de auto getrokken en alles netjes gaan maken. De eerste stap was het spuiten van het motorblok en aanbouwdelen.
20200327_202921 by J Romijn, on Flickr
20200319_200613 by J Romijn, on Flickr
Aangezien ik nu een vaste aanstelling heb bij een dealer is het budget voor de golf ook iets ruimer, het plan van de R1 carbs is van tafel geschoven en heb ik de keuze gemaakt om toch 45mm Webers te gaan monteren. Na een aantal avonden actief wat aan de Golf gedaan te hebben mag het resultaat van een vers gespoten motorblok er zeker wel zijn. Ik ben er zelf zeer tevreden mee!
20200605_180857 by J Romijn, on Flickr
20200605_180902 by J Romijn, on Flickr
20200605_181004 by J Romijn, on Flickr
De volgende stap is het cleanen van de motorruimte, maar wat is dit een werk zeg! En je komt achter dingen die je liever niet had geweten, zoals roest
Dus dit is een beetje het verhaal van mijn Golf, hij is nog lang niet af, dus ik zal proberen af en toe wat updates te doen!
Momenteel rij ik dagelijks in een Audi a4 b5 20vt Quattro, lichtelijk hok gehalte met wat werk. Staat op een schroefset en 18" old rs6 wielen.
20200519_195127 by J Romijn, on Flickr
Daarnaast heb ik al zo een 3 jaar mijn Golf 2 in de schuur staan.
Ik heb deze Golf gekocht van een oud klasgenoot. Hij is in 1984 uit de fabriek komen rollen als een 1.6 8v GL (dus met de sierlijsten van chrome etc.) Sinds ik de auto heb overgenomen heb ik er het een en ander aan verspijkerd. Ik was toentertijd nog maar een stagiair, dus alles moest van een klein budget.
Ik heb zelf een andere motorkap gemonteerd omdat de vorige eigenaar er een dambord op had gemaakt (ivm steenslag en roest). Uiteindelijk ook een schroefset en, don't kill me, ekte lenso bsx'en gemonteerd. Ja ik weet het, maar het budget voor bbs was er gewoon niet. Ook heb ik een gti 8v lip gemonteerd. Hier volgen even wat foto's van die arme tijden.
20151106_174324 by J Romijn, on Flickr
20151106_180511 by J Romijn, on Flickr
IMG_20161105_162708 by J Romijn, on Flickr
Uiteindelijk begon de 1.6 in combinatie met de Pierburg carb problemen te vertonen. Dus heb ik een KR 1.8 16v gekocht. Deze ben ik uit elkaar gaan halen en gaan reviseren. Het plan was toen om er Yamaha R1 carbs aan te gaan hangen in verband met het budget.
20200607_190947 by J Romijn, on Flickr
Op een gegeven moment werd de Golf wat minder interessant en begon ik aan het bouwen van leuke daily's. Maar na een jaar of wat toch weer de motivatie gevonden om aan de golf verder te gaan. Dus weer de KR uit de auto getrokken en alles netjes gaan maken. De eerste stap was het spuiten van het motorblok en aanbouwdelen.
20200327_202921 by J Romijn, on Flickr
20200319_200613 by J Romijn, on Flickr
Aangezien ik nu een vaste aanstelling heb bij een dealer is het budget voor de golf ook iets ruimer, het plan van de R1 carbs is van tafel geschoven en heb ik de keuze gemaakt om toch 45mm Webers te gaan monteren. Na een aantal avonden actief wat aan de Golf gedaan te hebben mag het resultaat van een vers gespoten motorblok er zeker wel zijn. Ik ben er zelf zeer tevreden mee!
20200605_180857 by J Romijn, on Flickr
20200605_180902 by J Romijn, on Flickr
20200605_181004 by J Romijn, on Flickr
De volgende stap is het cleanen van de motorruimte, maar wat is dit een werk zeg! En je komt achter dingen die je liever niet had geweten, zoals roest
Dus dit is een beetje het verhaal van mijn Golf, hij is nog lang niet af, dus ik zal proberen af en toe wat updates te doen!
Comment