Hoi,
Als ik dan toch bezig ben kan ik ook wel een Nederlandse thread maken.
Vorig jaar had ik een thread van mijn Golf 2, maar die heb ik verkocht vlak nadat ik hem had aangemaakt, en ik heb het afgelopen jaar weinig motivatie gehad om een nieuwe te maken van het project wat ik ben begonnen, mede omdat ik elke 2 maanden een andere auto heb gekocht.
Maar bij deze; mijn project, de dailys die ik heb gehad en die nog gaan komen.
Kleine samenvatting:
Zilveren MK2 Golf 1.6 1983
Rode MK1 Jetta 1983
Groene MK3 Fiesta 1.3 1993
Geelgroene MK2 Polo Steilheck 1.3 1990
Rode MK2 Golf 1.8 Automaat 1987
Jup, bijna allemaal VW's, na de rode golf toch besloten iets anders te zoeken....
Maar laten we bij het begin beginnen:
Oktober 2015:
Mijn eerste auto, een zilveren mk2 1.6
Met wat nieuwe wielen en een poging hem wat strakker te maken.
Na 1 week bezig geweest te zijn om hem APK gekeurd te krijgen toch besloten het ding weg te doen, als ik dan toch ergens geld en tijd in moet stoppen doe ik dat liever in een Project welke ik het waard vind dan in een daily waar ik toch al op uitgekeken ben.
Dus in Februari 2016 bij deze wezen kijken:
De motor die er in ligt is een 1.8 KR op webers, levert ongeveer 170PK, maar zo in deze staat vond ik hem te duur en er zat te veel werk aan om er een betrouwbare daily van te maken voor een realistisch bedrag. Nou bleek het geval dat de vorige eigenaar hem als donor had gekocht voor zijn westy caddy, dus ik heb de jetta voor een klein prijsje kunnen overnemen zonder blok, interieur en voorwielophanging.
maar de auto had wel een aantal pluspunten in mijn ogen:
Origineel Nederlander
2-deurs
Schuifdak
100% roestvrij
Project gevonden, nu nog een daily!
een gare MK3 Fiesta uit 1993. Het is net niks maarja, t rijd...
voor een mooi prijsje een bijna nieuwstaat interieur kunnen ophalen voor de jetta, en een setje BBS RM012 die in iets minder goede staat zijn...
Heb dus maar 3 bruikbare velgen, moet 4 nieuwe randen en naafkappen zien te vinden en ze dan helemaal opmaken, maar ze waren in ieder geval goedkoop!
Na een poetsbeurtje:
Uiteindelijk besloten om opzoek te gaan naar een 2.0 8v uit een Golf MK3 GTI of B4 Passat, het laatste is het geworden en daar hebben we hem vervolgens uit getrokken
In Juni was ik de Fiesta helemaal zat dus wou ik toch een andere daily.
Dus deze opgehaald bij Marc:
Twingodak, gestript interieur en een 1.3 NZ met een leuk uitlaatje! Ik heb er welgeteld 10 dagen mee gereden tot de APK verlopen was
Helaas kreeg ik hem niet goedgekeurd en in September heb ik het opgegeven en ben ik gaan kijken voor een andere daily. dus de Fiesta en Polo verkocht.
Vervolgens deze golf opgehaald, het betreft een MK2 GL 1.8 Automaat met spinnenkop
De polo was verkocht aan de garage naast de wasboxen
De golf beviel me niet echt, mede omdat het een automaat was en hij niet goed laag kon zonder de bak kapot te rijden. dus.... jup, een andere daily! Maar dit keer wou ik iets heel anders dan wat ik tot nu toe heb gehad..
November 2016:
Jup, een ED civic uit 1991 met een vol jaar apk. De auto is van een oud vrouwtje geweest de afgelopen 15 jaar en daarvoor is hij van haar dochter geweest. De honda heeft in zn leven alleen wel een flink aantal paaltjes, muurtjes en auto's geraakt heb ik het vermoeden als ik naar de schades rondom kijk. Standaard is zon ding net niks, al helemaal niet in de staat als deze. Dus een tweedehands H&R schroefset opgehaald en er een setje verbreed staal onder gegooid wat we hadden liggen:
Laag is het ineens een heel andere auto! Ik ergerde me wel aan het feit dat de voorbumper hoger was dan de dorpels, dus daar heb ik gelijk maar een Golf MK3 GL lip onder geschroefd.
Hij ziet er uit als een gare frikandel, wat het eigenlijk ook wel is, maar hij rijd goed! En dat is voor mij nu het belangrijkste aangezien ik niet van plan ben elke 2 maanden een andere auto te blijven kopen Twee weken terug de auto de brug op gewerkt met een paar man om hem maar eens van onderaf te bekijken:
Laag genoeg? binnenkort een nieuwe uitlaat maken aangezien deze aan zijn einde is, en die dan gelijk ook een stuk hoger ophangen. Ik heb ook een stukje van de auto gepolijst om te kijken wat er nog van de lak te maken is, het resultaat viel me niks tegen! helaas nog geen tijd gehad om de auto verder af te poetsen. Verdere plannen met de grasmaaier zijn een fatsoenlijk audiosysteem er in, alle schades wegwerken en de auto een ander kleurtje geven en misschien een keer een mooiere set wielen.
Dat is het wel ongeveer, Helaas is de Jetta nog niet zo ver als ik eigenlijk zou willen. Maar ik heb het gewoon te druk met school en stage om veel te werken, dus het budget laat het nog niet toe om allemaal grote nodige uitgaven te doen. Maar hij komt er wel! Ik ga nu in ieder geval proberen deze thread regelmatig bij te werken, of het nou van de Jetta is of van de Honda(of welke daily ik tegen die tijd ook heb)
Als ik dan toch bezig ben kan ik ook wel een Nederlandse thread maken.
Vorig jaar had ik een thread van mijn Golf 2, maar die heb ik verkocht vlak nadat ik hem had aangemaakt, en ik heb het afgelopen jaar weinig motivatie gehad om een nieuwe te maken van het project wat ik ben begonnen, mede omdat ik elke 2 maanden een andere auto heb gekocht.
Maar bij deze; mijn project, de dailys die ik heb gehad en die nog gaan komen.
Kleine samenvatting:
Zilveren MK2 Golf 1.6 1983
Rode MK1 Jetta 1983
Groene MK3 Fiesta 1.3 1993
Geelgroene MK2 Polo Steilheck 1.3 1990
Rode MK2 Golf 1.8 Automaat 1987
Jup, bijna allemaal VW's, na de rode golf toch besloten iets anders te zoeken....
Maar laten we bij het begin beginnen:
Oktober 2015:
Mijn eerste auto, een zilveren mk2 1.6
Met wat nieuwe wielen en een poging hem wat strakker te maken.
Na 1 week bezig geweest te zijn om hem APK gekeurd te krijgen toch besloten het ding weg te doen, als ik dan toch ergens geld en tijd in moet stoppen doe ik dat liever in een Project welke ik het waard vind dan in een daily waar ik toch al op uitgekeken ben.
Dus in Februari 2016 bij deze wezen kijken:
De motor die er in ligt is een 1.8 KR op webers, levert ongeveer 170PK, maar zo in deze staat vond ik hem te duur en er zat te veel werk aan om er een betrouwbare daily van te maken voor een realistisch bedrag. Nou bleek het geval dat de vorige eigenaar hem als donor had gekocht voor zijn westy caddy, dus ik heb de jetta voor een klein prijsje kunnen overnemen zonder blok, interieur en voorwielophanging.
maar de auto had wel een aantal pluspunten in mijn ogen:
Origineel Nederlander
2-deurs
Schuifdak
100% roestvrij
Project gevonden, nu nog een daily!
een gare MK3 Fiesta uit 1993. Het is net niks maarja, t rijd...
voor een mooi prijsje een bijna nieuwstaat interieur kunnen ophalen voor de jetta, en een setje BBS RM012 die in iets minder goede staat zijn...
Heb dus maar 3 bruikbare velgen, moet 4 nieuwe randen en naafkappen zien te vinden en ze dan helemaal opmaken, maar ze waren in ieder geval goedkoop!
Na een poetsbeurtje:
Uiteindelijk besloten om opzoek te gaan naar een 2.0 8v uit een Golf MK3 GTI of B4 Passat, het laatste is het geworden en daar hebben we hem vervolgens uit getrokken
In Juni was ik de Fiesta helemaal zat dus wou ik toch een andere daily.
Dus deze opgehaald bij Marc:
Twingodak, gestript interieur en een 1.3 NZ met een leuk uitlaatje! Ik heb er welgeteld 10 dagen mee gereden tot de APK verlopen was
Helaas kreeg ik hem niet goedgekeurd en in September heb ik het opgegeven en ben ik gaan kijken voor een andere daily. dus de Fiesta en Polo verkocht.
Vervolgens deze golf opgehaald, het betreft een MK2 GL 1.8 Automaat met spinnenkop
De polo was verkocht aan de garage naast de wasboxen
De golf beviel me niet echt, mede omdat het een automaat was en hij niet goed laag kon zonder de bak kapot te rijden. dus.... jup, een andere daily! Maar dit keer wou ik iets heel anders dan wat ik tot nu toe heb gehad..
November 2016:
Jup, een ED civic uit 1991 met een vol jaar apk. De auto is van een oud vrouwtje geweest de afgelopen 15 jaar en daarvoor is hij van haar dochter geweest. De honda heeft in zn leven alleen wel een flink aantal paaltjes, muurtjes en auto's geraakt heb ik het vermoeden als ik naar de schades rondom kijk. Standaard is zon ding net niks, al helemaal niet in de staat als deze. Dus een tweedehands H&R schroefset opgehaald en er een setje verbreed staal onder gegooid wat we hadden liggen:
Laag is het ineens een heel andere auto! Ik ergerde me wel aan het feit dat de voorbumper hoger was dan de dorpels, dus daar heb ik gelijk maar een Golf MK3 GL lip onder geschroefd.
Hij ziet er uit als een gare frikandel, wat het eigenlijk ook wel is, maar hij rijd goed! En dat is voor mij nu het belangrijkste aangezien ik niet van plan ben elke 2 maanden een andere auto te blijven kopen Twee weken terug de auto de brug op gewerkt met een paar man om hem maar eens van onderaf te bekijken:
Laag genoeg? binnenkort een nieuwe uitlaat maken aangezien deze aan zijn einde is, en die dan gelijk ook een stuk hoger ophangen. Ik heb ook een stukje van de auto gepolijst om te kijken wat er nog van de lak te maken is, het resultaat viel me niks tegen! helaas nog geen tijd gehad om de auto verder af te poetsen. Verdere plannen met de grasmaaier zijn een fatsoenlijk audiosysteem er in, alle schades wegwerken en de auto een ander kleurtje geven en misschien een keer een mooiere set wielen.
Dat is het wel ongeveer, Helaas is de Jetta nog niet zo ver als ik eigenlijk zou willen. Maar ik heb het gewoon te druk met school en stage om veel te werken, dus het budget laat het nog niet toe om allemaal grote nodige uitgaven te doen. Maar hij komt er wel! Ik ga nu in ieder geval proberen deze thread regelmatig bij te werken, of het nou van de Jetta is of van de Honda(of welke daily ik tegen die tijd ook heb)
Comment