If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Gisteren (Zondag 20 Maart) een lekker driftdagje gehad op Emmen!
De eerste keer dat beide auto's in hun nieuwe vorm bij elkaar waren, en uberhaupt het eerste evenement van mijn auto in nieuwe livery.
Weer een mooi dagje kunnen testen, en kunnen kijken wat ik aan moet gaan passen. helaas was dat laatste meer dan gehoopt. één conclusie kon ik in ieder geval snel trekken, de motor is geweldig! Het koppel, de power, en vooral hét geluid.. heerlijk! Onderstel mag ik ook absoluut niet over klagen, het grip niveau van mijn E46 t.o.v de E36's is gigantisch veel hoger, waardoor ik heel veel meer snelheid had ondanks ik op veel hoek reed.
Vorige week het probleem met links remmen opgelost, dacht ik. remmen en gas geven tegelijk ging inderdaad! maar iedere keer als ik het deed sloeg de auto in noodloop.. dus #1, electronica.
De eerste heat kwam ik er al direct achter dat de versnellingsbak nog steeds k*t is. synchro 3e versnelling is sowieso gaar, en na een aantal rondjes begint de bak aardig ernstig te rammelen, zelfs met de dikke olie. dus #2, versnellingsbak.
Als klap op de vuurpijl begon vanaf de 3e heat de koppeling te plakken.. de dikke sinterplaat die 500+pk en 750+nm aan zou moeten kunnen vind de 300pk en 360nm blijkbaar al niet leuk.. als ik de koppeling intrapte kwam deze niet meer terug, aka het wordt te warm, of de koppeling is ruk, of wat dan ook. een rondje af laten koelen en dan ging het wel voor wat rondjes, maar dit hoort niet. dus, #3, koppeling.
Ondanks dit alles heb ik toch nog kunnen genieten, en nu dus lekker nagenieten van de foto's en filmpjes, nu de auto klaarmaken voor Bimmerfest!
Antwoord op de million dollar question: eind 2013 is de bimmer iets te hard van achter genomen.. met als resultaat dat de chassisbalken paar centimeter korter zijn (aka 5000+ euro schade). gelukkig wordt dit alles verborgen achter de achterbumper
Ik vind jouw writing style helamal hartstikke mwooi. Leest lekker door
Dikke bimmert, dikke build.
Mocht je vragen hebben wbt forum, titels veranderen etc, kan je mij of Pascal (P78) benaderen. Wij zijn de NL-talige mods hier.
Nu de million dollar question: Waardoor was ie nou precies financieel totalloss verklaard?
Leave a comment: