If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Heb voor de sedan een setje USDM corners bestelt in de USA.
Speciaal voor de facelift corners gekozen omdat ik die 2 schroefjes van de phase 1 echt ni mooi vind.
Dit gaat enkel in combinatie met facelift koplampen (ander frame rond), dus hebben we die ook omgebouwd
Tussendoor meetingske gedaan
Enkele weken geleden ook een set 16" velgen besteld in de USA. Zo kan de band-kas verhouding beter en is het nog te doen qua rijhoogte.
Khad eerst een set Keskins om op te knappen, maar alles opgeteld ging dat meer kosten dan een andere nieuwe set. Dus de Keskins weer verkocht en nieuwe besteld.
Intussen zijn die aangekomen, hieronder een foto van de testfit. De banden worden er deze week opgelegd.
Vooraan 8J ET25 met 175/50 band en achteraan 9J ET15 met 195/45 band.
Daarna ben ik mij terug gaan bezighouden met de witte EC9.
Een spotgoedkoop een momo stuurtje gestoken.
Nadien goed gezet voor de keuring, achteraan tijdelijk een mistlicht geplaatst onder de bumper (welke blijkbaar een Japanse is ipv Amerikaanse).
Eerst afgekeurd vanwege achterste remmen en silentblocs versleten. Aangepast en nadien uiteraard groene kaart
Deze week heb ik de rechtse cardan proberen vervangen. Die dat erop zat was namelijk de slechte cardan van mijn sedan die er nog op zat, die geklop veroorzaakte bij verlagen.
Intussen had ik een reserve liggen en ging ik die efkes "snel" wisselen. Niet dus. Er zat verschil op de cardankop kant van de versnellingsbak. Daardoor paste die niet.
Uiteindelijk de cardankop van de "slechte" cardan gehaald en die overgezet op de reserve. Proberen passen en dat ging zonder problemen
Dan gisteren de nieuw geleverde AP schroefset gestoken en de Blox camberkit waar ik 4 nieuwe rubber in heb geperst.
De sedan krijgt nieuwe velgen dus heb ik de 15" velgen terug op de witte gestoken. Die blijft nu zo staan aangezien het een daily is,
en ik op mijn werk ne serieuze borduur op moet voor parking :roll:
Thx!
Intussen zitten de velgen erop
Wat foto's van de fitment.
Ze zitten echt als gegoten, nooit gedacht dat het zó goed zou passen die 8J en 9J!
Heb nu vooraan en achteraan een halve pink over tussen band en wielkast.
Voorlopig is dat zo perfect te doen. Bij problemen kan ik nog altijd het randje omrollen.
En zo staat de witte nu als daily.
Misschien dat de madam bij meetings daarmee is kan meebollen
Afgelopen zondag nog eens een meeting kunnen meepikken met mn maat, die ook met een sedan rijdt, op BBS'en.
De vriendin is dan met de witte meegereden.
Was niet de mooiste locatie, maar çava.
Maar guess what, wint ze daar met de witte toch wel niet de prijs van mooiste girlscar zeker
En dan eindelijk eens wat foto's van de nieuwe wielen op de sedan
Vandeweek gemerkt dat mijn rechter voorwiel veel vuiler was dan de andere.
Toen kwam ik dit tegen
M.a.w. de hoes van de cardan was niet genoeg aangespannen, mijn eigen fout dus.
Om van alle gezever af te zijn heb ik dan maar ineens een nieuwe besteld en direct gemonteerd.
Als ge dat een paar keer gedaan hebt gaat da vlot (45min)
Terwijl ook een spoon style sierstukje gestoken op beide wagens. Vind dat de mooiste qua uitlaat tipje.
Ik hoor sommigen al denken dat het fake is, maar ik ben nu eenmaal niet performance gericht maar vooral op de looks,
en het gebrul van een andere einddemper zegt mij bij mijn eigen auto's weinig. Op andere auto's vind ik het dan weer dik. Ieder zijne smaak he
Kan zijn dat het ook ergens kanten van aalst was ofzo. Ben ook van de regio en dacht dat ik jouw civic zien rijden heb. Tenzij dat er nog een andere platgeslagen civic rond rijdt in de buurt
Een tijdje terug de 15" breedset verkocht van de witte.
Zowel voor eigen comfort als om wat minder de aandacht van de politie te krijgen (triest tegenwoordig).
Heb dan een smaller setje 16" velgen gekocht.
Afgelopen week ook de gaskabel, de choke kabel en het stationair toerental afgesteld. Hij draaide 1100 rpm stationair terwijl er maar 700 voorgeschreven staat. En begon te pruttelen met de choke open. Gemakkelijk zo een werkplaatshandboek!
En bij deze staan er ook civic EK zijlijsten op
Comment