If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Kleppendeksels lekten olie. Pakkingen waren uitgedroogd en poreus.
Dus die even vervangen en gelijk mijn kans gepakt om de deksels kaal te halen en te spuiten in Brembo-goud
Was eigenlijk bedoeld voor de remklauwen. Maargoed. Dus nog effe een nieuwe bus bestellen (en eentje extra voor Sander, I KNOW!!).
Bij het demonteren van de kleppendeksels, zag ik tot mijn verbazing dat er vier (!) bouten van de versnellingsbak gewoon NIET aangedraaid waren
WAT
EEN
STUMPERS
Conclusie: de vorige eigenaar is goed geripped bij zijn garage bedrijf die de vervanging van de koppelomvormer hebben uitgevoerd.
Dus, aangedraaid, en 10.000 schrammen en kapotte knokkels verder kon ik gaan beginnen aan de kleppendeksels:
Poging 1: De staalborstel methode:
NOPE
Na 3,5 uur en 16.000 staalborstels verder met bovenstaand resultaat, zag ik er zelf zo uit:
Poging 2: Parelstralen:
Feest!
Goed schoonmaken en Primer+Filler toedienen:
Een boze stier geschopt in de tussentijd: (NO JOKE ) #Farmlife
Even een post omdat ik steeds de specs van mijn standaard wielen vergeet en ze dan weer moet monteren :
Huidige specs:
FRONTS: 225/40/R18 met Michelin Primacy HP sport.
velg 8J x 18EH2 ET30 met artikelnummer A2114012202
REARS: 255/35/R18 met Nankang NS2.
velg 9J x 18EH2 ET39 met artikelnummer A2114012102
Specs van bovenstaande wielenset:
FRONTS: 245/40/R19 met Dunlop. ET 44 [19x8,5] (10mm spacer nodig + Bandenmaat moet 235/35/R19)
REARS: 285/30/R19 met Dunlop. ET 46 [19x9,5] (10mm spacer nodig)
Leave a comment: