Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mazda mx5 na Build

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zonder hardtop kun je nog lager, hier in nederland had een jongen 1meter met zn miata. :p

    Trouwens wel miata zij schermen maar geen miata achterplaat?

    Comment


    • #17
      Originally posted by GinoGJ View Post
      Zonder hardtop kun je nog lager, hier in nederland had een jongen 1meter met zn miata. :p

      Trouwens wel miata zij schermen maar geen miata achterplaat?
      1 meter.. ? Dat is echt overdreven laag . Dat is dan zonder de voor lip en side skirts neem ik aan. Want momenteel heb ik nog maar 4-5 cm bodemvrijheid.

      En idd geen achterplaat. Heb er nog niet bij stil gestaan om enne te plaatsten.

      Ik zou eerder de hardtop spoiler van Project G willen plaatsten dan een achterplaat.


      Comment


      • #18
        Meeting in Sittard Nederland 1ste urban car meeting

        Locatie was echt super. Een verlaten fabriek/industrie terrein.

        Comment


        • #19
          A la DUMPd 1.0

          Mooie foto!

          Comment


          • #20
            I finally got my spacers.


            Before...


            After will be coming soon.

            Comment


            • #21
              Was het fotorolletje op?

              Spacer van 20mm?

              Comment


              • #22
                teasers jonge, teasers....
                Lucas
                Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                Originally posted by LCG
                High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                Comment


                • #23
                  Teasers duren best lang haha

                  Comment


                  • #24
                    Beter laat dan nooit.
                    Update:
                    Sparco kuipzetels geplaatst.
                    Deze zijn echt zalig. Maar niet echt confortabel om in/uit te stappen.
                    Voor driften is dit wel een groot voordeel.
                    Spacers pasten niet van de eerste keer. Maar na heel wat slijpen en plooien is het toch gelukt.
                    Detail foto komt nog.
                    AEM lambda sensor en klok.
                    Plaatsten was behoorlijk simpel. Enkel spanning van contact + zekering en een deftige massa aansluiting was nodig.
                    Zeer belangrijk om de AEM gauge duidelijk aftestellen op de verwachte spannings curve. (mx5 0-1volt)
                    Ondertussen heb ik een nieuwe ECU besteld. DIY autotune PNP megasquirt.
                    Hier kijk ik zwaar naaruit. Aangezien er enorm veel mogelijkheden zijn om de motor te regelen. + LAUNCH CONTROLL !! en turbo control.. (turbo moet ik nog bestellen)





                    En toen sprong mijn waterleiding. Ik was 20 km van mijn thuis. Zo lang rijden zonder water in de blok is dodelijk. Gelukkig heeft iemand mij kunnen helpen. Deze kerel heeft mijn dag meer dan gered. De defecte buis hebben we kunnen doorsnijden en een stuk staal/rubber buis tussen geplaatst. Wonder bij wonder geen lek meer.

                    Toen ik thuis kwam heb ik onmiddellijk een bestelling gedaan van silicoon waterleiding.











                    Sparco zeteltjes



                    Lambda Sensor + Gauge



                    Comment


                    • #25
                      tijd voor een update !!



                      I did a lot resurge on turbo parts and followed lots of Miatatrubo builds online. And I decided to take it stap by stap.

                      First stap ECU

                      I ordered the DIY megasquirt V2 from DIYautotune.
                      I love to build stuff so I figured this will be perfect for me.
                      The best part is to learn the details about this product and how it works.
                      The software is awesome and you can find a lot off documentation online.
                      There are lots of options to play with. I mostly like the Launch control setting

                      +

                      ordered The AEM wideband AFR sensor and gauge and a IAT sensor.












                      Launch control !!!

                      Next step is the clutch.

                      I had a bad Throwout bearing so I needed to change it any whey.
                      I decided to replace the whole clutch with this XTD stage 3 with the light flywheel.









                      Oil catch can







                      QSP racing



                      Cleaning the HLA





                      Depower the powersteering



                      Time for some Turbo parts !!!!!!

                      I ordered some parts from CX racing.
                      The quality is really good except the ebay turbo of course. But I wanted to start cheap and replace the turbo in the end with a Garrett turbo.

                      This is sold as a kit but I had to do lots of changes and improvements to make it like I want it to be. (Still need some improvements)














































                      Last edited by Timmeke; 07-24-2015, 06:49 AM.

                      Comment


                      • #26
                        Goed bezig geweest!

                        Comment


                        • #27
                          pfff, zeker wel,

                          blijft baas, zon turbo op een mx5.

                          Als Gino dit nog leest; dacht dat jij hier ook ooit plannen voor had?


                          i shouldn't be daily driving this:
                          "Volkswagen Golf mk1 build thread"

                          Comment


                          • #28
                            Ziet er lekker uit wat is ongeveer het vermogen wat eruit gaat komen?

                            Comment


                            • #29
                              Ik gok nu tegen de 200 pk te draaien als ik nog wat aanpassingen ga doen aan de mapping.
                              De timing iets aanpassen en dan te testbank op. Ik ga tot max 220-230 pk gaan dus dan zal ik de turbo druk wat opvoeren.
                              Maar ik vrees dat mijn injectoren te klein zijn voor dat vermogen.

                              Updates volgen ....

                              Comment


                              • #30





                                Limbo !!!!

                                Comment

                                Working...
                                X