Announcement

Collapse
No announcement yet.

BBS RSII 710 Opknap projectje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46














    Comment


    • #47
      Super gaaf man snel eronder knallen ben benieuwd!

      Comment


      • #48
        Mooie plaatjes , en de velgen zijn erg netjes geworden!

        Deadline volgende week zondag bij de bbq ?


        i shouldn't be daily driving this:
        "Volkswagen Golf mk1 build thread"

        Comment


        • #49
          netjes hoor, hele dikke set zo!

          Comment


          • #50
            Nette set man.

            Kun je me in pb eens sturen welke stappen je allemaal gedaan hebt voor t polijstwerk? Zit erover te denken om ook eens een setje te doen.
            Check us out @ Facebook: Flatworx

            Comment


            • #51
              Thanks mannen! Ben dr erg blij mee hoe ze dr nu uit zien.
              Denk niet dat ik de meet ga halen, wacht nog op centreeringen en dopjes voor op de ventielen, anders kunnen ze niet opgepompt worden. Apart systeem met die blinden ventielen.

              @iloow thanks en dat stappenplan wil ik ook hier wel posten hoor, maar dat doe ik ff op de pc, zit nu mobile.

              Comment


              • #52
                Netjes!! ik ben ook geïnteresseerd in je stappenplan, moet de mijne ook nog even goed doen.

                Comment


                • #53
                  Even een stukje werkwijze;

                  Toen ik de BBS beschermranden eraf had gehaald bleef ik zitten met velgranden die er niet uitzagen, maar hier zat in ieder geval geen schade op.
                  De randen zaten vol met kit, waarmee de beschermranden vast zaten en erosie?/oxidatie van het aluminium zelf.

                  Ik heb eerst met combiborstel de rommel verwijderd. Kijk hiermee wel uit, ze zijn vrij grof en laten dus aardig wat krassen over in het aluminium, betekend dus meer schuurwerk in een later stadium.
                  Zo'n ding dus:



                  Hiermee heb ik de velgrand en het velgbed ''schoongemaakt''.
                  Ik denk dat de meeste deze stap wel kunnen overslaan aangezien er niet zo heel veel velgen zijn waar deze fabrieksaf beschermranden op zitten.

                  Waar je wel mee te maken kunt hebben zijn velg randen waar blanke lak overheen is gespoten, dan kan je dat wel proberen te polijsten maar dat zal wel even duren als de blanke lak er nog op zit.

                  Beste hiervoor is om de randen dik in te smeren met een verfafbijt zodat de blanke lak loslaat en je een mooie onbeschermde alu rand overhoud, welke dus wel te polijsten is.
                  Om het afbijtproces te versnellen kan je de rand of velg welke ingesmeerd is met afbijt in folie wikkelen of in een zak doen, zo ontsnappen te dampen niet en gaat het wat makkelijker.
                  Daarna even afspoelen met water en het eventueel herhalen als nog niet alles weg is.

                  Op mijn randen zat geen blanke lak, maar op de naafdekselmoeren wel, daarop heb ik dus bovenstaand proces toegepast.

                  Hierna ben ik de randen gaan wetsanden, dit heb ik in aardig wat stappen gedaan om een zo'n glad mogelijke rand over te houden voor het werkelijke polijsten.

                  Korrel: 240, 400, 600, 800, 1000, 1500, 2000, 2500 en 3000.

                  Bij elke stap schuur je door tot er geen krassen meer aanwezig zijn in de velgrand, mocht je bij de stap naar een fijnere korrel nog schuurkrassen zien die je met de korrel waarmee je bezig bent niet eruit krijgt dan zal je die met een grovere korrel eruit moeten halen.

                  Elke kras die overblijft ga je zien na het polijsten.
                  Tijdens het schuren is het belangrijk om vloeiend te schuren en met de rand mee, dus niet heel hard op een stuk gaan schuren want dan krijg je ''deuken'' in de velgrand en ook niet haaks of roterend. Daarmee maak je het jezelf alleen maar lastig want ook die schuurkrassen moet je er zelf weer uithalen.

                  Nu heb ik geschuurd tot korrel 3000, dat is echt belachelijk fijn, net A4 papier.
                  Hierna ben ik op zoek gegaan naar een mooi polijstmiddel zodat ik de velgranden hoogglans kon krijgen.
                  Hierbij ben ik uit gekomen bij deze set op polijstweb.nl.
                  Daar heb ik deze set gekocht: http://www.polijstweb.nl/polijsten/v...m-9-delig.html

                  Nu blijkt dus dat je voor het hoogglans polijsten het blauwe polijstmiddel nodig hebt in combinatie met de flanel polijstschijf.
                  Het bruine polijstmiddel met de katoenen polijstschijf is om het voor te polijsten.
                  Als ik dat iets eerder had uitgezocht had ik waarschijnlijk maar tot korrel 1500 hoeven te schuren, of misschien wel lager.

                  Dat ga ik dus bij mijn volgende set velgen proberen.

                  Dit was mijn eerste keer polijsten met polijstschijven, pasta en een boormachine.
                  Ik heb er wel een hoogglans glans op gekregen, maar als ik er dicht op ga zitten is de glans nog niet super diep. Maar ik ben er zeker wel tevreden mee, glimmen doen ze zeker.

                  Ik heb na het polijsten de velgranden nog even behandeld met Mequairs all metal polish, dus wat met een doek uitsmeren op de rand en dan goed uitwrijven. Finishing touch als het ware. Dit verwijderd de laatste hele fijne krasjes en geeft nog wat extra glans.

                  Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, ben niet echt goed in stukken tekst schrijven

                  Comment


                  • #54
                    De velgen zitten er onder!













                    Comment


                    • #55
                      Heel erg dik zeg!

                      Comment


                      • #56
                        strak
                        Floccinaucinihilipilification

                        Comment


                        • #57
                          Die laatste fotooooooooo!

                          Comment


                          • #58
                            pracht velgen, pracht foto's



                            i shouldn't be daily driving this:
                            "Volkswagen Golf mk1 build thread"

                            Comment


                            • #59
                              Thanks guys! Laatste foto vind ik zelf ook het mooiste ja.

                              Comment


                              • #60
                                staat er echt super bij jammer dat de winter er weer aan komt!

                                Comment

                                Working...
                                X