If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
op dit moment helaas niet.
vorige week er achtergekomen dat de waterpomp slipt en het kvs dus niet meer rondpompt.
en aangezien de motor al meer dan 250.000km heeft gereden vind ik het zonde om in deze motor geld te pompen.
ben nu dus opzoek naar een nieuw motor om in te bouwen.
Ik heb in de 156 ook een motor hangen met 220k,ding loopt prima,verbruikt geen druppel olie en gaat als een malle.
Koop jij voor veel geld een andere motor,waar je niets van weet,en dan hang je em erin en dan loopt ie met 3 maanden in elkaar...
Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
Fiat Panda 1,2 Dynamic
heb het er niet bij gezet maar de motor heeft olieverbruik(rond de 250ml/1000km).
iets klopt er niet aan het vermogen waardoor ik denk dat of de zuigerveren niet meer goed zijn(moet nog een compressietest doen)
of dat de turbo zijn beste tijd heeft gehad.
ik snap dat een kmstand niets zegt over de staat van de motor en hoe er mee is omgegaan.
wou er meer mee zeggen dat hij al een redelijke tijd heeft gedraaid.
zit op dit moment te twijfelen tussen revisie of andere motor.
mischien dat iemand hier een goed adresje heeft van iemand met ervaringen in het reviseren?(liefst in twente)
Kwart litertje op 1000km is toch niet zo schokkend?
Mijn 75 deed met de oude 1,8ie motor(die erin hing voor er ene turbomotor in ging) een liter op 500km,das pas iritant,vakantie italië inclusief 12 liter olie
Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
Fiat Panda 1,2 Dynamic
De auto een nieuw riem,waterpomp(metalen) en een beurt gegeven.
Heb daarna een setje borbet A's opgehaald met het idee deze om te boren van 4x130 naar 4x100.
ze zijn 8,5 breed,17 inch met een et van 12.
zitten nu 235/45 en 245/40 op, wou er 195/40 op monteren.
Helaas tijdens de testfit er achter gekomen dat ze te breed zijn en te veel naar buitenkomen.
dus ze staan weer te koop aangezien mijn broertje ze niet wil.
Dit moet ie nog makkelijk kunnen hebben hoor, als je die brede sloffen eraf haalt lijkt het het een stuk minder erg. Gewoon een gezond portie stretch en een vleugje camber en je zit hardstikke goed ombogen die hap!
Edit ; die borbets hebben toch zat vlees aan de achterkant om hem nog wat af te vlakken ? Vallen ze nog wat meer naar binnen
Comment