Announcement

Collapse
No announcement yet.

Progetto Settantacinque

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • leuk zo een versnellingsbak maken he

    Comment


    • Lekker bezig sander wanneee gaat de bak eronder?

      Comment


      • Ik moet binnenkort het achterste ophangrubber van het bakhuis nog vervangen(persen) en dan kan ik de bak in elkaar gaan zetten.
        Dat is nog best een klusje,en áls ie in elkaar zit,moet ik ook nog de remmen erop bouwen,inclusief nieuwe leidingen etc.
        Daarna zal het een keertje tijd worden om de bak eronder te schuiven,enige puntje is,dan moet ik ook meteen mn hoofdremcilinder vervangen,en allemaal nieuwe leidingen trekken ivm hydro handrem en instelbare remdrukregelaar.

        Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
        Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
        Fiat Panda 1,2 Dynamic

        Comment


        • Genoeg te doen deze winter! Ben benieuwd of je veel verschil gaat merken!

          Comment


          • Afgelopen week weer goodies binnen gekregen







            Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
            Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
            Fiat Panda 1,2 Dynamic

            Comment


            • Netjes man!!

              Comment


              • Bak is inmiddels praktisch klaar,alleen nog een achteruitrijdschakelaar en een paar liter olie erin
                Helaas is de koppakking van mn vriendin dr panda lek,dus die moet ik eerst nog even vervangen voor ik de bak onder de 75 schuif.
                Goed,plaatjes:



                Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
                Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
                Fiat Panda 1,2 Dynamic

                Comment


                • Je bakt er nog weinig van he
                  Facebook Sander Zuurbier
                  Instagram sanderz28

                  Twingo RS

                  Comment


                  • Helemaal vergeten je skur vergeten in te lopen dit afgelopen weekend...'-'

                    Maar top bezig vrint!!

                    Comment


                    • Echt goed bezig sander!

                      Comment


                      • Nu de bak klaar is,en de koppakking van de panda vervangen,werd het tijd om weer aan de 75 te beginnen.
                        Omdat de nieuwe achterremklauwen geen handrem mechaniek meer hebben,en ik mijn auto toch graag mét apk wil houden,moet er een hydraulische handrem in de 75 komen.
                        Om de plaatsing van de handrem goed te kunnen bepalen,moet ik eerst mn nieuwe stoel monteren,meteen met sidemounts,op verstevigingsplaten zoals het fia boek het voorschrijft.
                        Dus,oude stoelframes van de bodem gebeiteld,nieuwe stoel erin,om vervolgens tot de ontdekking te komen dat de sidemounts voorbij het vlakke deel van mn bodem steken
                        Een oplossing heb ik trouwens ook al bedacht,het komt er op neer dat ik een balk tussen de dorpel en de tunnel ga lassen,zodat ik daar de achterste montagepunten van de stoel aan vast kan schroeven.
                        En zeg nou zelf,staat toch wel lekker zon stoeltje




                        Komend weekend ga ik trouwens ook een setje andere achterschokdempers ophalen

                        Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
                        Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
                        Fiat Panda 1,2 Dynamic

                        Comment


                        • Lekker bezig Sander, beiden alfa's worden elke keer een stukje beter


                          i shouldn't be daily driving this:
                          "Volkswagen Golf mk1 build thread"

                          Comment






                          • Ook nog bezig geweest met de balk voor de stoel,meteen maar even de gordelogen eraan gelast,die komen nooit meer los.


                            Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
                            Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
                            Fiat Panda 1,2 Dynamic

                            Comment


                            • Jij bent lekker bezig sander!

                              Comment


                              • Vandaag weer een middagje aan de 75 besteed,nadat ik afgelopen week al een paar gaten in de bodem gerepareerd had.
                                2 3mm dikke verstevigingsplaten gemaakt,en die op de dorpel en de tunnel gelast.
                                Daarna de balk pas gemaakt,en aan de verstevigingsplaten gelast en alles in de zinkspray gezet.
                                Lassen lijken op de foto minder mooi dan in het echt trouwens,zit netjes en stevig aan de koets vast.

                                Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
                                Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
                                Fiat Panda 1,2 Dynamic

                                Comment

                                Working...
                                X