Hoarder! The beginning of the end....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DE ORIGINELE Benz-content (w124 260E - 3.0 swap)
Collapse
X
-
Originally posted by Justdont95 View Post...maar had toch liever wat meer content van de w124 willen zienOriginally posted by loekaaz View Posttechnisch gezien is het gewoon W124 contentOriginally posted by DutchieSaxo View PostMaar niet DE ORGINELE benz content
...Originally posted by P78 View Post
Originally posted by Suburuuh View PostHoarder! The beginning of the end....Lucas
Former daily: 2002 CLK 500 AMG - (sold) . . . . . . . . .
Project: 1986 W124 260E rebuild - (3.0 swap) . . . . . . . . . Follow me on IG : @loekaazDaily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman CooperOriginally posted by LCGHigh 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.
Comment
-
LOL, voor diegenen die nog niet op de hoogte zijn van de status van de witte:
Het is een HOK.
Hij heeft meer werk nodig dan ik van tevoren had verwacht.
Keurmeester Sander (aka Brolli21) een pre-APK laten uitvoeren. Er kwam het volgende uit:
1. Verrotte dorpelhoeken LA en RA bij de wielkast
2. Verrotte kriksteun LA
3. Speling in stuurkogels RV en Midden (spoorstang)
4. Handremkabels achter vertonen scheuren
5. Koplamp RV verweerd binnenwerk
Daarnaast nog wat punten die geen APK afkeur zouden zijn, maar eigenlijk wel aandacht verdienen om de auto weer een beetje toonbaar te maken:
6. Diverse kleine beginnende roestplekjes rondom.
7. Verregaande roest onder lak op spatbord RV (moet vervangen worden).
8. Verregaande roest onder lak op wielkastrand RA (moet verlast worden).
9. Instapgat in rugleuning bestuurderstoel.
10. Radio ontbreekt.
11. Sleepoogkapje voorbumper ontbreekt.
12. Stalen velgen onder wieldoppen roestig.
13. Roestvorming op diverse plaatsen in motorruimte (storend in zicht imho)
De punten in blauw zal ikzelf aanpakken. De rest is voor de volgende eigenaar.
Dan tijdens de testrit thuis, wanneer je denkt alles gehad te hebben, plofte de motor 1 km vanaf m'n huis.
F to the U - C - K
Althans, hij begon een roffeltje te vertonen die hij eerst niet had.
Dus, eenmaal terug, heb ik de compressiemeter aan de motor gehangen, en alles was prima. Alle cilinders gaven de volle 12,7 bar.
Toen klepdeksel verwijderd om te checken of het misschien aan de kleppen, tuimelaaars of nokkenas lag.
NIKS.
Spatzuiver zelfs! Tuimelaars en nokkenas vertonen niet eens slijtage! Ik heb het vermoeden dat de kop al eens een revisie heeft gehad, want er waren een paar puntmarkeringen geslagen in de tuimelaarassemblies. Dit doet men meestal na een koprevisie.
MAAAAARRRRR wees niet bang. Dit zal ik me allemaal pas op de hals halen wanneer de grijze weer mobiel is (viva la jarenplan!). Oftewel; ik heb er weer een longtermer bij
DAN, TERUG NAAR DE GRIJZE GESTAPO CRUISER !!!!
Stuur- en spoorstangen vervangen, daar waar de oude vastgerot zaten en dus uitlijning onmogelijk maakten.
De oude vertonen echter geen speling. Dus zal deze gebruiken op de witte, aangezien ze daarvan wel speling vertonen.
Zoals ze uit de verpakking kwamen:
0,0 smering of lubricatie. Dus erg roestgevoelig.
Dus, first things first:
Alle schoefdraadeinden ingevet met speciaal vet dat ik altijd gebruik. Echt topspul. Zal eens gedetailleerdere informatie plaatsen erover, want het werkt beter dan kopervet. Ben echt fan van het spul.
Ook meteen de klemboutjes vervangen voor RVS. Dat rot ten minste niet.
Pitman armen ook opgeknapt:
toen bleek dat de centrale spoorstang die ik had besteld, de verkeerde maat conische passing te hebben op de kogeleinden.
Uiteindelijk bij Autoonderdelen24 tegen een muur aangelopen en dus mn verlies genomen. Het is duidelijk dat ze ervaring met klagers hebben. Ze weten zich zo in te dekken dat het ALTIJD jouw fout blijft. Heel slim.
Desalnietemin, is het pas de eerste keer dat ik gezeik met ze heb, dus No hard feelings yet.
Dit was de issue:
Nu wachten op het juiste onderdeel.
Verder bleek de stuurdemper ook aan t eind van zn latijn te zijn. Dus die komt met dezelfde bestelling mee.
In de tussentijd zal ik de motorruimte maar eens afplamuren.
Woop woop doei
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=FOD9dz3bSTk"]Epic Zoidberg sneak out[/ame]
Last edited by loekaaz; 10-18-2017, 08:09 AM.Lucas
Former daily: 2002 CLK 500 AMG - (sold) . . . . . . . . .
Project: 1986 W124 260E rebuild - (3.0 swap) . . . . . . . . . Follow me on IG : @loekaazDaily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman CooperOriginally posted by LCGHigh 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.
Comment
-
Lucas
Former daily: 2002 CLK 500 AMG - (sold) . . . . . . . . .
Project: 1986 W124 260E rebuild - (3.0 swap) . . . . . . . . . Follow me on IG : @loekaazDaily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman CooperOriginally posted by LCGHigh 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.
Comment
-
Jazeker, ik heb wel eens een Benz gereden. Niet echt overtuigt, maar dat staat hier los van
Was puur sarcastisch bedoelt
Begraaf de banhammer maar weer en pak je tools maar weer op Grumps
Btw: 3 delige putdeksels op de gestapo cruiser: WIN.If shit can happen, shit's bound to happen.
Comment
Comment