Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: Wielkast rollen omgeving Rdam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hey landgenoten!

    Zit er ook aan te denken om mijn wielkasten wat te verbreden!

    Wat mag zo'n grapje kosten rondom?
    En wat wordt er precies gedaan?

    Mooie BMW trouwens

    Comment


    • #17
      Nou... het is niet zozeer het verbreden van de wielkasten hé... Het is het binnenste randje terugrollen, zodat dat niet gaat aanlopen op je banden. De wielkasten worden ook wel ietsjes breder doordat je er toch op moet drukken, maar dat is niet zoveel. Ik was zelf voor 100 euro klaar bij Jochem, die ik zeker kan aanraden. Als je geinteresseerd bent heb ik wel z'n email-adres voor je, PM me dan maar even.

      Comment


      • #18
        Originally posted by DDM View Post
        Nou... het is niet zozeer het verbreden van de wielkasten hé... Het is het binnenste randje terugrollen, zodat dat niet gaat aanlopen op je banden. De wielkasten worden ook wel ietsjes breder doordat je er toch op moet drukken, maar dat is niet zoveel. Ik was zelf voor 100 euro klaar bij Jochem, die ik zeker kan aanraden. Als je geinteresseerd bent heb ik wel z'n email-adres voor je, PM me dan maar even.

        Ah ja okay, voor het echte verbreden zou je moeten gaan lassen en dergelijke lijkt me of niet?
        Wil graag lager, maar ik krijg met mijn huidige wielen zeker problemen, want ze lopen nu soms al aan bij slechte wegen.
        Sinds ik het randje heb omgeklopt is het wel beter geworden, maar ik wil eigenlijk nog meer ruimte zodat mn wielen niet meer aanlopen.

        En zou een 165 band meer ruimte geven als 175 op een 7J 13'' velg? Of is dat de moeite niet waard?

        Laatste vraag : Wat is de platste 165 band in 13'' ?

        Comment


        • #19
          Originally posted by JJ. View Post
          Ah ja okay, voor het echte verbreden zou je moeten gaan lassen en dergelijke lijkt me of niet?
          Wil graag lager, maar ik krijg met mijn huidige wielen zeker problemen, want ze lopen nu soms al aan bij slechte wegen.
          Sinds ik het randje heb omgeklopt is het wel beter geworden, maar ik wil eigenlijk nog meer ruimte zodat mn wielen niet meer aanlopen.

          En zou een 165 band meer ruimte geven als 175 op een 7J 13'' velg? Of is dat de moeite niet waard?

          Laatste vraag : Wat is de platste 165 band in 13'' ?
          Je kan die buitenste verticale rand ook nog naar buiten vouwen, maar verdere aanpassingen zul je inderdaad moeten lassen. Je kan ook nog overfenders monteren, en je originele wielranden weghalen, dan heb je sowieso ruimte zat.

          Een smallere band geeft zeker meer ruimte, en een lagere zijwang ook. Met zijwang moet je wel uitkijken dat je overbrengingsverhouding niet belachelijk kort wordt, anders rij je straks 110 met 6000 tpm.

          Wat de platste 165/13 is weet ik niet, ik denk 60 of 70 ofzo? Anders worden het wel echt miniscule bandjes.

          Comment

          Working...
          X