Announcement

Collapse
No announcement yet.

Random Draad

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @ Joost, die witte Z die jij had gepost is van Robin via de Wangan.

    En bezig met een turbo blok, ik zie alleen onderdelen gesorteerd liggen... Just joking.
    Mooi staaltje vakwerk, hopelijk is de flow netjes!

    Comment


    • Originally posted by Joost View Post
      Jep
      Echt netjes!
      Moet je zoiets ook nog berekenen of komt het gewoon op van 6 gaten naar de aansluiting toe werken?
      Soms zie je van die flow berekeningen etc. en dat alles dezelfde lengte moet hebben.

      Comment


      • Kijk, dit vind ik leuk
        KEEP IT SIMPLE STUPID!!

        Comment


        • dit is relevant aan mijn interesses
          Floccinaucinihilipilification

          Comment


          • Die e30 heb ik ook een hele tijd bij staan kijken, echt een knap ding, zowel van binnen als van buiten en onder de kap!!
            Visit my photo page

            MWPhotography

            My sw thread
            Funfer Business

            Comment


            • Originally posted by VdubMKII View Post
              Die e30 heb ik ook een hele tijd bij staan kijken, echt een knap ding, zowel van binnen als van buiten en onder de kap!!
              Ik denk dat dat nog een aardig understatement is. Apparaat is compleet nieuw man! Altijd +100 respect voor het volk dat zo ver de handen uit de mouwen steekt om hun droomwagen te creëren. (HB en Joost )
              Lucas
              Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
              Originally posted by LCG
              High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

              Comment


              • Originally posted by JJ. View Post
                Echt netjes!
                Moet je zoiets ook nog berekenen of komt het gewoon op van 6 gaten naar de aansluiting toe werken?
                Soms zie je van die flow berekeningen etc. en dat alles dezelfde lengte moet hebben.
                Gelijke lengte is alleen relevant bij N/A motoren. Bij turbo blokken is het gewoon alles zsm naar de turbo proppen en gaan
                Lucas
                Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                Originally posted by LCG
                High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                Comment


                • Originally posted by loekaaz View Post
                  Gelijke lengte is alleen relevant bij N/A motoren. Bij turbo blokken is het gewoon alles zsm naar de turbo proppen en gaan
                  je ziet wie er afgestudeerd is he
                  Floccinaucinihilipilification

                  Comment


                  • Originally posted by loekaaz View Post
                    Gelijke lengte is alleen relevant bij N/A motoren. Bij turbo blokken is het gewoon alles zsm naar de turbo proppen en gaan
                    Tof! Eigen manifolds maken dus

                    Comment


                    • Originally posted by loekaaz View Post
                      Gelijke lengte is alleen relevant bij N/A motoren. Bij turbo blokken is het gewoon alles zsm naar de turbo proppen en gaan
                      Originally posted by P78 View Post
                      je ziet wie er afgestudeerd is he
                      En tóch is dat niet helemaal waar.
                      Voor een 75 heb je standaard 2 spruitstukken,het type 1 spruitstuk en het "evo" spruitstuk.
                      Type 1 is practisch plat,zegmaar zsm naar de turbo toe.
                      Evo is wat voller,en als je die goed bekijkt is het zegmaar een 2x2 lengtes.

                      Met een evo spruitstuk heeft een 75 toch wat meer koppel en een turbo die iets eerder opspoelt als met een type 1 spruitstuk

                      Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
                      Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
                      Fiat Panda 1,2 Dynamic

                      Comment


                      • wat je dus zegt

                        alfa is de uitzondering die de regel bevestigd?

                        Floccinaucinihilipilification

                        Comment




                        • Blijkbaar

                          Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
                          Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
                          Fiat Panda 1,2 Dynamic

                          Comment


                          • Originally posted by JJ. View Post
                            Echt netjes!
                            Moet je zoiets ook nog berekenen of komt het gewoon op van 6 gaten naar de aansluiting toe werken?
                            Soms zie je van die flow berekeningen etc. en dat alles dezelfde lengte moet hebben.
                            Voor de beste spool up is het belangrijk dat de lengtes gelijk zijn. Ik maak gebruik van een turbo met splitpulse voeding, (twin scroll vandaar het spijltje in de flens.
                            Cilinder 1,2,3 voeden de ene helft. En cilinder 4,5,6 de andere helft. De lengtes van mijn spruitstuk zijn niet exact gelijk, maar het komt aardig in de richting

                            Turbo is een holset hx55 btw, van een Daf vrachtwagen.
                            Ik ga heel save beginnen met ong 500pk en dik 750/800nm. Blok zou straks max zon 900pk save moeten kunnen draaien.

                            Dit ga ik niet doen omdat het op krap 1000kg te leip is, en bak/aandrijving en Assen etc moeten dan behoorlijk worden aangepast

                            Comment


                            • Student? Donders

                              Comment




                              • Comment

                                Working...
                                X