Announcement

Collapse
No announcement yet.

Random Draad

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by DutchieSaxo View Post
    staan er zat op jijbuis waar 800pk in ligt. beetje overkill imho maar wat lijkt me dat geinig om in te rijden.
    Jijbuis maar op 16vampir en Boba motoring

    Over 2 weken is het weet knallen op bittburg, hoop ze te zien vlammen

    Comment


    • Originally posted by Vladi View Post
      2 skinnies achterop dan
      Sprinten met fwd is wel een beetje fout vind ik. :p

      Comment


      • Originally posted by GinoGJ View Post
        Sprinten met fwd is wel een beetje fout vind ik. :p
        Omdat?
        Don&Vlad || SOHK
        ---------------------------------------------------------
        '90 Honda Civic Shuttle EE2

        Comment


        • Gvd m'n maten gaan over 2 dagen weg en ik zit hier op het werk te janken dat ik dit jaar W'see moet overslaan.

          Kloten!
          Don&Vlad || SOHK
          ---------------------------------------------------------
          '90 Honda Civic Shuttle EE2

          Comment


          • Omdat het lang niet zoveel rendement heeft als een rwd, bij accelereren komt al het gewicht op de achteras dus voorwielen gaan spinnen... Vind het gewoon een beetje nutteloos.
            Fwd met teveel pk is leuk voor stoertjes die graag bandjes willen roken terwijl ze rijden.

            Maarja mijn mening, kan fwd zeker wel waarderen maar voor sprinten... Nee :p

            Comment


            • Originally posted by GinoGJ View Post
              Omdat het lang niet zoveel rendement heeft als een rwd, bij accelereren komt al het gewicht op de achteras dus voorwielen gaan spinnen... Vind het gewoon een beetje nutteloos.
              Fwd met teveel pk is leuk voor stoertjes die graag bandjes willen roken terwijl ze rijden.

              Maarja mijn mening, kan fwd zeker wel waarderen maar voor sprinten... Nee :p
              Je kunt het ook zo bekijken;
              FWD heeft meer druk(gewicht) op de aangedreven as dus met de juiste aanpassingen voor grip ben je tot een bepaald vermogen sneller weg met een FWD dan een RWD.

              En sowieso, hoeveel FWD wagens wel niet zo verschrikkelijk hard gaan is gewoon eng.
              meestal met een 4 cilindertje.
              Don&Vlad || SOHK
              ---------------------------------------------------------
              '90 Honda Civic Shuttle EE2

              Comment


              • Nee met accelereren gaat al het gewicht naar achter, is gewoon basis natuurkunde.
                Uiteraard kun je met de juiste aanpassingen ook machtig veel grip creeeren en snel weg zijn, maar met minder aanpassingen heb je bij een rwd hetzelfde.
                Maar idd er zijn snelle fwd, maar voor sprinten is het nooit zo effectief als een rwd.

                Comment


                • En RWD is weer niet zo effectief als AWD, dusja, waarom sprinten met RWD dan

                  Comment


                  • rwd is effectiever dan awd met sprinten, veel mensen snappen dat blijkbaar niet.

                    Ooit een dragster gezien met awd? En waarom rijdt bijvoorbeeld een Nissan GTR met ~2000pk met alleen rwd op de 1/4mile? Juist omdat het effectiever is, met awd zouden dan de voorwielen slippen omdat het gewicht naar achter gaat en daarom verlies je tijd en grip.
                    Last edited by GinoGJ; 05-15-2014, 04:49 AM.

                    Comment


                    • Maakt dat het direct fout?

                      Alsof Skylines en Supra's wonderen verichten bone stock?

                      Met een budget van 10 rooien ben je sneller weg met een lichte Corsa A of CRX waar fatsoenlijk en goedkoop delen voor te vinden zijn dan met een verschrikkelijk zware Skyline/Supra waar alles "JDM yo" en duur is.
                      Don&Vlad || SOHK
                      ---------------------------------------------------------
                      '90 Honda Civic Shuttle EE2

                      Comment


                      • Originally posted by GinoGJ View Post
                        rwd is effectiever dan awd met sprinten, veel mensen snappen dat blijkbaar niet.

                        Ooit een dragster gezien met awd? En waarom rijdt bijvoorbeeld een Nissan GTR met ~2000pk met alleen rwd op de 1/4mile? Juist omdat het effectiever is, met awd zouden dan de voorwielen slippen omdat het gewicht naar achter gaat en daarom verlies je tijd en grip.
                        Ga eens een dagje projecten zitten kijken van TurboGockel, Boba en AMEracing.
                        En vertel me dan nog maar een keer weer dat AWD en FWD waardeloos is
                        Don&Vlad || SOHK
                        ---------------------------------------------------------
                        '90 Honda Civic Shuttle EE2

                        Comment


                        • Nee dat zeg ik toch niet? Maar sprinten met een fwd vind ik een beetje onzinnig, ja mijn mening sorry. En ja 10K in een corsa ben je uiteraard sneller dan een stock skyline, maar 10k in een lichte rwd en je bent nog weer sneller weg.

                          Ik ken ze vladi, maar ga jij die filmpjes maar eens kijken hoeveel wielspin ze hebben als ze optrekken. Lekker efficient is awd he. Maar je snapt mijn punt blijkbaar niet of wilt het niet snappen. haha
                          Laat ze maar eens een rwd vw bouwen en je zal zien dat het best een verschil maakt!
                          Last edited by GinoGJ; 05-15-2014, 05:06 AM.

                          Comment


                          • Ik denk dat je Efficienter bedoelt overigens in plaats van Effectiever.
                            Don&Vlad || SOHK
                            ---------------------------------------------------------
                            '90 Honda Civic Shuttle EE2

                            Comment


                            • Originally posted by GinoGJ View Post
                              Nee dat zeg ik toch niet? Maar sprinten met een fwd vind ik een beetje onzinnig, ja mijn mening sorry. En ja 10K in een corsa ben je uiteraard sneller dan een stock skyline, maar 10k in een lichte rwd en je bent nog weer sneller weg.
                              Ja, maar dan zie je er meestal uit als een kapper.
                              (dat is in ieder geval het punt wat je probeert te maken of niet?)
                              Don&Vlad || SOHK
                              ---------------------------------------------------------
                              '90 Honda Civic Shuttle EE2

                              Comment


                              • Efficienter ja, en nee helaas niet mijn punt!

                                Comment

                                Working...
                                X