Announcement

Collapse
No announcement yet.

Random Draad

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ja inderdaad een mooie E21 320/6 zou ik er ook nog wel bij willen!
    Simplicity is the ultimate sophistication

    Comment


    • Ps, wat is de lol aan een verlaagde wagen met velgen met de juiste ET en J waarde?

      Comment


      • Originally posted by DDM View Post
        Vrijwel iedere auto heeft standaard al negatief camber, dus een auto zonder zul je niet vinden. In mijn ervaring (zowel van mezelf als van horen zeggen) is Camber helemaal niet zo vreselijk voor je banden. Zolang je rechtuit rijdt slijten je banden namelijk nauwelijks, en in bochten zorgt camber juist voor meer wegcontact. Naar mijn mening is foute sporing hetgene wat bij veel mensen de banden lekker snel opmaakt. Als je een auto verlaagt veranderd dit namelijk ook, maar dit zie je niet echt. Als je banden dus constant iets te ver naar binnen/buiten staan, slijten ze ook tijdens rechtdoor rijden. Tot een graad of 4 camber is er weinig aan de hand, zorg alleen dat je je sporing uitgelijnd krijgt, dit scheelt veel meer.
        +1 - verkeerde sporing na verlagen is de grote bandenkiller!

        Comment


        • Originally posted by GinoGJ View Post
          16x9j et15 rond om, heb smallere banden nodig zodat hij niet aanloopt want dan kan die lager! 195/?? ipv 215/40! Welke maat is het best? 195/50/16?

          Iemand nog geintresseerd in setje ronal turbo r10 15x7 met 4 goede banden?

          Srry pic is donker
          Maak daar maar 195/40/16 van
          KEEP IT SIMPLE STUPID!!

          Comment


          • Camber is niet hetgeen wat banden vreet, maar de caster en de toe
            KEEP IT SIMPLE STUPID!!

            Comment


            • Originally posted by hb24 View Post
              Maak daar maar 195/40/16 van
              Ja wa ik al achter maar gaat niet door want de auto trilt teveel met die velgen, niet goed gebalanceerd of krom...

              Comment


              • Ik wist dat bijna alle auto's uit de fabriek al wat camber hadden, ik had het meer over de extremere varianten.


                Originally posted by Riskant View Post
                Ps, wat is de lol aan een verlaagde wagen met velgen met de juiste ET en J waarde?
                Ik zie het nut van het camber maximaal naar buiten gooien niet echt in.. Om dan een brede velg eronder te monteren. Een klein beetje camber vind ik vet, dont get me wrong, maar om nou een anderhalf J bredere velg te nemen dan eigelijk zou passen, en dat op te lossen door een jezuslading camber.. Tsja, ik zie er de sport niet van in, en erg mooi vind ik het ook niet. Als een velg niet onder je auto past, probeer het dan ook niet is mijn mening Ik zou van m'n Fiat ook niet proberen een Ferrari te maken :P

                Wat de lol is van een verlaagde auto met de juiste waardes? Wat is de lol van een verlaagde auto, te brede velgen, waarvan er alleen op de binnenste 10 cm van de band gereden word? In mijn ogen is dat meer: Ik vind deze velgen mooi. Ik weet dat het niet gaat passen, maar ik koop ze maar en dan maak ik het wel passend.

                Ik denk niet echt dat het met lol te maken heeft, meer met smaak

                Zelfde dat meer dan 3/4 hier op het forum met een BMW rond rijd, en nog geen 5% een Audi heeft

                Persoonlijk vind ik het mooier als de rand van de velg met een flink getrokken band net binnen de kassen vallen, evt zelfs de kassen OP het randje van de velg.

                Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor ieders ding hoor! En kan de meeste wagens hier echt wel waarderen. Heb zelf ook verschillende auto's en verschillende stylen gehad....

                Just my €0,02
                Check us out @ Facebook: Flatworx

                Comment


                • Originally posted by MartijnGizmo View Post
                  +1 - verkeerde sporing na verlagen is de grote bandenkiller!
                  Aan den lijven ondervonden.. Niet tof.. Te lang rondgereden met m'n K-sport schroefset mijn Paseo. Hoogte hardheid en Camber instelbaar.. Sporing klopte voor geen kut, binnen 2 maanden was me Proxis T1R bandje op.. Duur geintje
                  Check us out @ Facebook: Flatworx

                  Comment


                  • Iloow daar gaan we nooit uitkomen... Das ind. smaak gebonden...
                    Begrijp me niet verkeerd ben ook geen liefhebber van extremen!
                    Maar dit heeft in mijn ogen ook weinig te maken met van een fiat een Ferrari te maken..

                    Ik vind alles smaller dan 9,5j bij bijv. mijn/een fünfer maar sneu staan..
                    Dikke verlaging + dan zo'n smalle velg ?
                    10j past nu mooi in de wielkassen maar dat had niet gepast zonder die -3 camber..
                    smaller dan 215/35/19 kan ik ook niet... Dus het moet in mijn/veel gevallen ergens anders vandaan komen...

                    Nogmaals ik ben ook geen fan van al dat extreme, maar sommige wagens kunnen ook wat meer hebben dan andere..
                    Als mijn 5 bijv. een VIP was geweest had ik het wel graag gezien/gedaan!
                    Maar ik hoef niet de laagste te zijn, ik hou meer van een goeie "fitment" !

                    Comment


                    • Originally posted by Riskant View Post
                      Iloow daar gaan we nooit uitkomen... Das ind. smaak gebonden...
                      Begrijp me niet verkeerd ben ook geen liefhebber van extremen!
                      Maar dit heeft in mijn ogen ook weinig te maken met van een fiat een Ferrari te maken..

                      Ik vind alles smaller dan 9,5j bij bijv. mijn/een fünfer maar sneu staan..
                      Dikke verlaging + dan zo'n smalle velg ?
                      10j past nu mooi in de wielkassen maar dat had niet gepast zonder die -3 camber..
                      smaller dan 215/35/19 kan ik ook niet... Dus het moet in mijn/veel gevallen ergens anders vandaan komen...

                      Nogmaals ik ben ook geen fan van al dat extreme, maar sommige wagens kunnen ook wat meer hebben dan andere..
                      Als mijn 5 bijv. een VIP was geweest had ik het wel graag gezien/gedaan!
                      Maar ik hoef niet de laagste te zijn, ik hou meer van een goeie "fitment" !
                      Hahaha we gaan er inderdaad niet uitkomen. Is ook een wereld van verschil. Hoeft natuurlijk ook niet, want als het op smaak aankomt kan je nooit fout zitten En een Audi met een BMW vergelijken is natuurlijk ook als appels en peren.. Onder een BMW passen sowieso veel bredere velgen dan onder een Audi.

                      En btw, jou auto is ook fakking stoer, past nog prima binnen mijn smaak hoor!




                      Ik ga maar eens een belletje wagen aan een velgen reparateur.. Zaterdag heeft een vriendin van me m'n velg in puin gereden
                      Check us out @ Facebook: Flatworx

                      Comment


                      • sommige zitten op TunedBelgium en vinden daar hun gading

                        smaken en kleuren, vorm er zelf maar een zinnetje mee


                        iloow, zuigt!
                        dus jouw vriendin rijdt met je verlaagde wagen?
                        Floccinaucinihilipilification

                        Comment


                        • Mijn vriendin rijd er ook mee.. Af en toe. Maar m'n vriendin ging met een gezamelijke vriendin naar de huishoudbeurs! LOL dus ze wilde graag de Audi mee.. nja best, ze had er al tig keer in gereden.. Alleen nu ging het fout.

                          Ach, schade kan ze verhalen op de verzekering, dus das verder aan haar

                          Ohja, m'n auto is nog niet zover verlaagd hoor.. zitten nu veren onder. Air gaat nog even duren, paar tegenslagen gehad..
                          Check us out @ Facebook: Flatworx

                          Comment


                          • Haha ik laat nou echt niemand in m'n auto rijden. Ik ken niemand met genoeg ervaring met verlaagde auto's waaraan ik 'm zou toevertrouwen.
                            Goed nieuws: vrijdag ga ik 'm weer ophalen!

                            Comment


                            • Originally posted by DDM View Post
                              Haha ik laat nou echt niemand in m'n auto rijden. Ik ken niemand met genoeg ervaring met verlaagde auto's waaraan ik 'm zou toevertrouwen.
                              Goed nieuws: vrijdag ga ik 'm weer ophalen!
                              Ik ook niet.. het zijn die kleine dingen vaak! Parkeren en dan KRAK.. voorbumper tegen de stoep aan

                              Comment


                              • tja... ben bang dat ik er ook over mee kan praten... vrouw durftswinters nog wel ... zomers niet meer..

                                Zomers mag ze ook niet meer van mij rijden.. tenzij het echt niet anders is... (als ik gedronken heb ofzo... hahahaha)
                                Maar dan nog blijf ik gillen dat ze op moet letten......

                                @DDM vol verwachting klopt je hart?

                                Comment

                                Working...
                                X