Announcement

Collapse
No announcement yet.

Random Draad

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Voor een collectie auto's pakt het nasty uit ja.

    @ Twannnd
    Dat is raar!
    Dus eerst laten verlopen, boete betalen, laten seponeren (draaien ze bijna nooit terug!) en dan een verlenging?

    Bizar!

    -edit- !!!!!!!! Ik kon het niet laten

    Vandaag contact gezocht via een zakenrelatie bij de RDW afdeling APK;
    Systeem genereert zelf op basis van de afloopdatum APK én de op dát moment x aantal jaar oud voertuig de volgende (van toepassing zijnde) afloopdatum.

    In dit geval krijgt jouw auto gewoon (normaalgesproken, gezien hij dan >30 jaar is) een verlenging van 2 jaar verder!


    Zal dus zelfs nu al goedkomen (want je mag nu al keuren binnen 2 maanden voor de afloopdatum).

    Maar hou ons op de hoogte van de afloop please!
    Last edited by Suburuuh; 12-18-2013, 08:42 AM.

    Comment


    • Originally posted by Suburuuh View Post
      Voor een collectie auto's pakt het nasty uit ja.

      @ Twannnd
      Dat is raar!
      Dus eerst laten verlopen, boete betalen, laten seponeren (draaien ze bijna nooit terug!) en dan een verlenging?

      Bizar!

      -edit- !!!!!!!! Ik kon het niet laten

      Vandaag contact gezocht via een zakenrelatie bij de RDW afdeling APK;
      Systeem genereert zelf op basis van de afloopdatum APK én de op dát moment x aantal jaar oud voertuig de volgende (van toepassing zijnde) afloopdatum.

      In dit geval krijgt jouw auto gewoon (normaalgesproken, gezien hij dan >30 jaar is) een verlenging van 2 jaar verder!


      Zal dus zelfs nu al goedkomen (want je mag nu al keuren binnen 2 maanden voor de afloopdatum).

      Maar hou ons op de hoogte van de afloop please!
      Das dus ongeveer wat ik,de apk keurmeester,ook al zei

      Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
      Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
      Fiat Panda 1,2 Dynamic

      Comment


      • Klopt. .... Mijnheer de keurmeester.

        Comment


        • Originally posted by mayhem View Post
          120 per jaar is toch niet heel onredelijk? Vind 20 oldtimers ook niet echt een reële afspiegeling van het mrb probeem.

          Lpg is sowieso naaierij.. een schone, zuinige brandstof wordt het zwaarste belast .. de natuur is belangrijk totdat de schatkist er op misloopt.
          Met de 120 euro/jaar regeling valt inderdaad prima mee te leven, een tientje per maand voor een auto moet een hobbyist er wel voor over hebben. Maar het contrast tussen een auto op benzine tov een auto op LPG is te absurd voor woorden. Voor onze Chevy Suburban K20 (op LPG) uit 1980 betekend dat er 3720 euro MRB per jaar betaald moet worden! Dat is meer dan een tientje per dag!

          Om het nog duidelijker te maken:
          Kosten MRB voor de 14 auto's op benzine: 1680
          Kosten MRB voor de 6 auto's op LPG: 16 848

          Comment


          • Klopt, mijn D kadett is uit 81. 120 is nog te doen. vind ook wel de max , het blijft maar voor erbij en rijd minstens 4 tot 6 maanden niet.

            En LPG van kenteken halen maar wel laten zitten..? Ik weet niet beter als dat bij oldtimers de regels anders zijn als je zo wordt gepakt.
            Sowieso heb ik de regering haar standpunt ten opzichte van LPG nooit begrepen.. Het is juist een schonere brandstof, en goedkoop.. maar wel de gemiste accijns (9% ten opzichte van 50%) keihard terughalen via de wegenbelasting.

            Comment


            • Originally posted by Chrismetch View Post
              Met de 120 euro/jaar regeling valt inderdaad prima mee te leven, een tientje per maand voor een auto moet een hobbyist er wel voor over hebben. Maar het contrast tussen een auto op benzine tov een auto op LPG is te absurd voor woorden. Voor onze Chevy Suburban K20 (op LPG) uit 1980 betekend dat er 3720 euro MRB per jaar betaald moet worden! Dat is meer dan een tientje per dag!

              Om het nog duidelijker te maken:
              Kosten MRB voor de 14 auto's op benzine: 1680
              Kosten MRB voor de 6 auto's op LPG: 16 848
              Sorry man, maar voor iemand die 20 auto's heeft waar van 6 op LPG kan ik niet echt medeleven opbrengen in dit geval.

              Reden ze allen gewoon op Benzine (Zoals ze waarschijnlijk allemaal geleverd zijn? ) zit je op 2400 euro per jaar, 200 euro per maand.
              Dat vind ik bijzonder weinig voor 20 auto's.

              Je hebt er zelf ooit voor gekozen gas in te bouwen of ze op gas te kopen, daar ga je nu voor betalen.

              Kijk als je een oude US Diesel Pickup had dan kon je van mij steun ontvangen, nu is het gewoon de prijs van jarenlang "lekker goedkoop" willen rijden van jou en de duizenden andere daily oldtimer knallers die je betaald.

              En nadat ik dit bericht getypt heb neem ik m'n sorry ook terug, want het doet me eigenlijk helemaal niets.
              Don&Vlad || SOHK
              ---------------------------------------------------------
              '90 Honda Civic Shuttle EE2

              Comment


              • Ik begrijp Chrismetch zijn reactie wel, maar hij zit wel in een exceptionele situatie!
                Het aantal auto's (6) op LPG is de échte bottleneck, zijn waarschijnlijk ook niet de lichtste voertuigen ook.
                Dan gaat het dubbel zo hard qua kosten.

                Maar vanuit een andere hoek gezien @ Chrismetch, met 14 wagens kan je dagelijks rijden, met 6 moet je kiezen.
                Luxe probleem eigenlijk toch? Het zijn de aantallen die hier het (grote) verschil maken m.i.

                Keuzes zijn er altijd, oplossingen ook.

                Verder respect voor ieders mening, ook die van Vladi.
                Last edited by Suburuuh; 12-19-2013, 02:02 AM. Reason: Text

                Comment


                • Originally posted by Suburuuh View Post
                  Voor een collectie auto's pakt het nasty uit ja.

                  @ Twannnd
                  Dat is raar!
                  Dus eerst laten verlopen, boete betalen, laten seponeren (draaien ze bijna nooit terug!) en dan een verlenging?

                  Bizar!

                  -edit- !!!!!!!! Ik kon het niet laten

                  Vandaag contact gezocht via een zakenrelatie bij de RDW afdeling APK;
                  Systeem genereert zelf op basis van de afloopdatum APK én de op dát moment x aantal jaar oud voertuig de volgende (van toepassing zijnde) afloopdatum.

                  In dit geval krijgt jouw auto gewoon (normaalgesproken, gezien hij dan >30 jaar is) een verlenging van 2 jaar verder!


                  Zal dus zelfs nu al goedkomen (want je mag nu al keuren binnen 2 maanden voor de afloopdatum).

                  Maar hou ons op de hoogte van de afloop please!

                  wat een stelletje slomes zijn het ook bij het RDW, ik kreeg dus een ander verhaal te horen. Ik ga morgen denk ik gewoon nog een keer bellen, kijken wat ze nu verzinnen

                  Comment


                  • Niet bellen, je kan beter een mail sturen naar info@rdw.nl, is mij aangegeven gisteren.

                    Dan wordt er werk van gemaakt en komt hij bij de juiste (APK) afdeling terecht voor een correcte reactie per mail retour!

                    Comment


                    • nl apk en be keuring zijn dus even grote wankers
                      Floccinaucinihilipilification

                      Comment


                      • True! LMAO....

                        Comment


                        • Bij het RDW zit ook gewoon een telefoonteam met meiden die vragen moeten beantwoorden.
                          Helaas is het zo,dat de beste dames weinig tot geen idee hebben van de regels de er bij de APK gelden.

                          Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
                          Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
                          Fiat Panda 1,2 Dynamic

                          Comment


                          • Originally posted by brolli21 View Post
                            Bij het RDW zit ook gewoon een telefoonteam met meiden die vragen moeten beantwoorden.
                            Helaas is het zo,dat de beste dames weinig tot geen idee hebben van de regels de er bij de APK gelden.
                            Tja goed geregeld daar dan, volgens mij is dat juist een essentieel deel van je bedrijf. gericht vragen beantwoorden van klanten.

                            Comment


                            • Ik heb helemaal niets tegen de RDW, altijd netjes geholpen, gratis kentekenpapieren bij kleurwijziging...
                              Dikke pluim voor die shit.
                              Don&Vlad || SOHK
                              ---------------------------------------------------------
                              '90 Honda Civic Shuttle EE2

                              Comment


                              • Probleem is denk ik dat die 'meiden/studenten aka callcenter guys&gals' wel moeten weten wanneer bepaalde vragen niet met de standaard antwoorden kan voldoen. Dan is er de afdeling technische(!) helpdesk voor raad. Als je belt met ik heb als keurmeester een vraag voor de technische helpdesk, dan gaat het vaak beter, begreep ik.

                                Ach elke organisatie heeft verbeteringen nietwaar!?

                                @ Vladi
                                Als een auto een NL kenteken heeft, betaal je voor een eventuele keuring, de kenteken papieren zijn altijd gratis werd mij een keer verteld.

                                Comment

                                Working...
                                X