If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Net onder de bumper doorzagen, dan tijdelijk met metalen strips op de juiste afstand weer vastzetten. Het gat dan met behulp van een heteluchtpistool met abs opvullen met aan de achterkant verstevigingen. Dan nog plamuren, schuren en spuiten, en voilá een nieuwe bumper (was het maar zo makkelijk).
Alpina frontlip is inderdaad de best uitziende die ze voor de e38 hebben gemaakt.
Ik heb er alleen twee problemen mee: 1. Mijn e38 is geen Alpina. 2. Iedere tweede e38 is voorzien van zo'n (meestal slecht er op geplakte) frontlip.
Ik ben er ook van overtuigd dat om de Alpina lip mooi in de bumper te verwerken ik net zoveel werk moet verzetten als om iets unieks te creëren.
Er staat een filmpje online over kunststof reparatie met een jongen die er gaasjes op legt en daar het kunststof omheen laat smelten.
Als ik ermee bezig zou gaan dan zou ik dat doen en 2 metalen latjes op maat knippen en buigen en deze de bovenkant en onderkant van de bumper aan elkaar laten verbinden (desnoods met een goede kit). Dat brengt net even meer stevigheid en zorgt ervoor dat je "laswerkje" niet direct scheurt bij de eerste aanraking..
Comment