Announcement

Collapse
No announcement yet.

Random Draad

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zoals ik het lees, kost het hoe dan ook geld als je een unieke velg wilt hebben (en ik kan het weten ).
    Het is alleen de vraag, hoeveel tijd en/of werk wil je er in stoppen.

    Wat betreft dat E-keurmerk banden;
    APK technisch is het nog geen controle item en dat blijft zo denk ik, omdat de auto al een kenteken heeft.
    Maar de politie zou bij een controle de Regeling Voertuigen kunnen toepassen.
    Dan komt het er op neer dat een voertuig altijd aan zijn goedkeur voor de openbare weg moet blijven voldoen. Daar horen ook goedgekeurde (Europese) banden bij.

    Maar dit kom je alleen tegen bij een grote wegcontrole denk ik, als het al gezien wordt.
    Bij een ongeval of aanrijding, zou de technische controle dit ook kunnen opmerken.
    Er zou dus verzekeringstechnisch iets uit voort kunnen vloeien.

    Comment


    • Dat is zeker niet waar, juist heel unieke velgen kun je ook voor weinig geld kopen.

      Mensen zoeken altijd naar het merk, BBS/OZ/Work/Rotiform etc, maar als je gewoon eens rondzoekt wat er in je steek te krijgen is vind je veel unieker spul voor veel minder geld (en met enige regelmaat ook van de dure merken).

      Heb laatst een setje Work Carving Head 40's gehad waarvan ik van overtuigd ben dat er in Europa niet meer als 3 setjes rondzwerven, heb nu een setje Appel Peno (made in australia) waar ik helemaal niets over kan vinden. Vriend van me had een setje Primax (made in japan) velgen waar ook niets over te vinden is. Beide uniek model en voor weinig aangekocht.
      Don&Vlad || SOHK
      ---------------------------------------------------------
      '90 Honda Civic Shuttle EE2

      Comment


      • Originally posted by Vladi View Post
        Dat is zeker niet waar, juist heel unieke velgen kun je ook voor weinig geld kopen.

        Mensen zoeken altijd naar het merk, BBS/OZ/Work/Rotiform etc, maar als je gewoon eens rondzoekt wat er in je steek te krijgen is vind je veel unieker spul voor veel minder geld (en met enige regelmaat ook van de dure merken).

        Heb laatst een setje Work Carving Head 40's gehad waarvan ik van overtuigd ben dat er in Europa niet meer als 3 setjes rondzwerven, heb nu een setje Appel Peno (made in australia) waar ik helemaal niets over kan vinden. Vriend van me had een setje Primax (made in japan) velgen waar ook niets over te vinden is. Beide uniek model en voor weinig aangekocht.
        Je moet gewoon geluk hebben, ik heb mijn rsen ook gewoon verkregen door te ruilen voor een set Porsche C2's en nu wil ik een zeldzame set BBS RC041 (rc040 en 090 met de massa's) hebben en als je ze vindt kosten ze toch nog steeds genoeg
        KEEP IT SIMPLE STUPID!!

        Comment


        • Originally posted by Vladi View Post
          Dat is zeker niet waar, juist heel unieke velgen kun je ook voor weinig geld kopen.
          Mee eens, maar geluk is ook een factor en is het je smaak.
          En de staat van de velgen brengt evt. ook kosten met zich mee

          Ik heb behoorlijk gezocht naar 'unieke' velgen voor onder mijn Sub, naarmate ik ging zoeken werden de opties en mogelijkheden (in mijn smaak) geminimaliseerd tot 3!

          Comment


          • Zolang je geen Rota's erop hebt zit je al in de goede richting :P
            Daar word je echt mee doodgegooid.

            Sommige dingen voorkom je ook niet, ik had de 1ste staggered set 3sdm 0.05 in Nederland, was de 2de set in Nederland.
            Direct via de fabriek moeten bestellen enzo.

            Later kwamen er NL dealers, en kan elke boerenlul ze kopen. :s
            Gelukkig zie ik ze alsnog niet veel in NL

            Comment


            • Originally posted by iloow View Post
              Ik weet niet meer welke site het was, ik was aan het zoeken voor een maatje van me.. Kwam er in ieder geval via via op
              Thanks broh

              Comment


              • ik schuim diverse site's af met de 5x112 keywords

                belgie nl duitsland, uk

                v gti is zo"n populair platform dat er al heel veel gedaan is

                en springbouten en adaptor, daar ben ik niet zo'n fan van, weet niet waarom eigenlijk
                Floccinaucinihilipilification

                Comment


                • Meeste willen alleen maar BBS, want het gaat niet om de velg, maar om het laten zien dat je geld hebt voor BBS. Minst originele velg in de tuning/stance wereld.

                  Comment


                  • Als er iemand iets in 18" 3delig of 19" met randje tegenkomt in 5x108 Mag hij het altijd laten weten.

                    Ben al heel veel jag velgen tegengekomen, maar die gaan meestal maar tot 17 met de juiste specs.

                    Comment


                    • Originally posted by mayhem View Post
                      Zolang je geen Rota's erop hebt zit je al in de goede richting :P
                      Daar word je echt mee doodgegooid.

                      Sommige dingen voorkom je ook niet, ik had de 1ste staggered set 3sdm 0.05 in Nederland, was de 2de set in Nederland.
                      Direct via de fabriek moeten bestellen enzo.

                      Later kwamen er NL dealers, en kan elke boerenlul ze kopen. :s
                      Gelukkig zie ik ze alsnog niet veel in NL
                      Rota's, no way!

                      Ik had bijna de genoemde velgen 0.05 genomen (ondanks dat ze maar in 9,5J waren).
                      Maar geen gehoor op mijn email met vragen van de 3SDM gasten hielp ook niet

                      Maar mijn 'must have 10J' deed mij anders doen beslissen

                      Soms kan en moet je de eerste zijn, in keuze, daarna op naar iets nieuws.
                      Ik ben benieuwd hoe lang ik het uit ga houden met de WORK 10J's.
                      Als ik iemand anders er mee zie, ga ik denk ik weer op zoek

                      Comment


                      • Ik heb een setje velgen in mijn hoofd voor mijn auto. Daarvan is maar 1 setje in Nederland voor zover ik weet.
                        Ik kan ook wel voor de OZ Superturismo's oid gaan die er ook goed uit zien, maar ik wil toch wat originelers.

                        Comment


                        • Originally posted by DutchStance View Post
                          Meeste willen alleen maar BBS, want het gaat niet om de velg, maar om het laten zien dat je geld hebt voor BBS. Minst originele velg in de tuning/stance wereld.
                          Fout, BBS is een velg wat tijdloos en klassevol blijft en ook nog eens onder vrijwel iedere wagen goed uitziet
                          En dat ze geld kosten, tuning kost nu eenmaal geld... Als ik dan zie wat sommigen bereid zijn te betalen voor een lelijke velg als Wheels & More, dan zijn BBSen nog goedkoop
                          KEEP IT SIMPLE STUPID!!

                          Comment


                          • Prijzen van bbs rs en rm zijn serieus Overrated.
                            Ik word pas warm van rs bij de 17 inch versies.

                            Comment


                            • Ik moet zeggen: Sinds 2011 ofzo is de prijs van de RM in Nederland al bizar gedaald! Ik had toen der tijd een Lupo, had een set RM's gekocht voor 500 euro, moesten totaal worden opgeknapt.Nu kan je een leuke set kopen voor al dik 100 euro minder, soms nog minder..
                              Check us out @ Facebook: Flatworx

                              Comment


                              • Gelukkig maar haha, op een gegeven moment ging een origineel set 012 voor echt achterlijke bedragen.
                                Moet zeggen dat porsche c2'tjes ook een periode hebben gehad dat mensen er goud geld voor betaalden.

                                Vind de zw1 en zw3 in 17 inch ook zo zwaar gekelderd .

                                Nu we toch over velgen bezig zijn .... Proppen en Omboren, wie doen het goed, en welke prijs?
                                Concept wheels hoor ik goede verhalen over?
                                Last edited by mayhem; 01-27-2013, 03:23 PM.

                                Comment

                                Working...
                                X