Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 65

Thread: Volvo V50 D5 R-design

Default Volvo V50 D5 R-design

Bij deze, nieuwe auto, nieuw topic (:

Men vorige V50 begon na zijn 290.000km teveel te kosten...
    Nieuwe koppeling en turbo stonden op de planning...

Deze tegen gekomen op internet, en was eigenlijk hoe dat ik mijne wou maken.
    R-design in het wit enzo..
    Deze heeft alles wat ik wou de sprong gewaagd en tot nu toe zeker en vast nog niet beklaagd..

info:

Het is een V50 R-design van 2009. De motor is de welbekende D5 blok van Volvo. Met zen 5-cilinder die 180pk en 400Nm leverd komt die aardig van zen plek. De auto heeft 133.000 km gereden.
    Het interieur is gelukkig niet het (in mijn ogen dan) lelijke R-design interieur, maar wel een beige/grijs lederen interieur.
    Het stuur, pook, pedalen en tellerunit zijn wel R-design.
    De V50 is ook voorzien van leuke opties zoals High-performance audio, RTI navigatie, zetelverwarming, telefoon-aansluiting via blutooth, 18" Midirs, ...
    Kortom; alles wat ik eigenlijk verlang van een wagen <3

Plannen ? Voorlopig niet, omdat ik nog een jaartje garantie heb...
    Mijn verlaging van de vorige V50 komt er wel terug onder (staat toch hoog hoor zo'n standaard V50 ) en omdat ik veel, maar korte ritjes doe gaat ook de EGR dicht, alsook de DPF zal weg gaan..
    Alsook mijn BBS MK-Motorsport die op maat worden aangepast gaan eronder komen. Dit zal het zo wat zijn denk ik dan.

Enkele foto's van men beauty want telkens ik ernaar toe stap, krijg ik vlinders in men buik en een dikke vette smile op men gezicht, wetende dat ze van mij is en dit is denk ik de essentie van een wagen, weg stappen en paar keer achterom kijken naar je wagen

anyway, genoeg gepraat tijd voor foto's

Toemaar! Dik hoor!

Zo te zien heb je wel eerst de grijze afgemaakt voordat je hem verkocht hebt?
    Lucas
    Daily: 2004 Audi A4 B6 1.8T BEX Avant S-line. . . . . . . . . Daily Econobox: 2010 Audi A1 1.4TFSi S-tronic
    Quote Originally Posted by LCG View Post
    High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

Grijze is niet verkocht hoor
    staat in men garage...als ik beetje tijd heb gaat die in onderdelen weg.
    interieur, al men R-design onderdelen enzo ...

Alsook kan ik hem dan gebruiken om malletjes te maken voor carbonnen onderdelen
    dan denk ik aan instaplijsten, dakrails, interieur onderdelen, grilletjes, ...
    Hoef ik niet met een half gedmonteerde auto rond te rijden rijden

Wat een luxe, 2 stuks! En de opvolger is idd een mooie.

Ik herken het gevoel, elke dag ook last van haha.
    2001 Subaru Impreza Bugeye 304bhp - 405Nm - crashed it - 2006 Ford S-Max 'FastVan' 2.5T 255bhp - 420Nm - sold it - 2007 Mitsubishi Colt 1,5 D'Azur - 110bhp

prachtbak, de nieuwe witte, interieur ziet d'r super uit met die creme kleur.

't frontje van de grijze is trouwens ook mooi geworden. ergens wel jammer dat na al dat werk, en net nadat ie klaar is. alsnog in onderdelen pleite gaat

i shouldn't be daily driving this:
    "Volkswagen Golf mk1 build thread"

Quote Originally Posted by DutchieSaxo View Post
    prachtbak, de nieuwe witte, interieur ziet d'r super uit met die creme kleur.

't frontje van de grijze is trouwens ook mooi geworden. ergens wel jammer dat na al dat werk, en net nadat ie klaar is. alsnog in onderdelen pleite gaat
    I know, doet me steeds pijn als ik de garagepoort open doe...
    Maar er kwamen veel te veel grote kosten aan...en de combinatie van een witte R-design met D5 motor is 'redelijk' zeldzaam in belgie..
    vandaar de sprong gewaagd

De kans dat er nog zo eentje op de markt zou komen was klein..of ik moest in duitsland eentje gaan halen, en 2-3k meer betalen

Mooi toch dan!
    2001 Subaru Impreza Bugeye 304bhp - 405Nm - crashed it - 2006 Ford S-Max 'FastVan' 2.5T 255bhp - 420Nm - sold it - 2007 Mitsubishi Colt 1,5 D'Azur - 110bhp

Thx

volgende week al afspraak voor EGR en DPF delete

Gisteren minder leuk nieuws gehad van Nicolas ivm men velgen..
    Kans dat de lak verbrand door het dichtlassen is enorm groot...en quasi onvermijdelijk.
    Afhankelijk van het kostenplaatje worden de kopkanten in geborstelde look met vernis over

Icm de verlaging zou dat dees resultaat geven :

Leuke shop!

Super nette volvo 5 cilinder is zoiezo een flink + punt!

Zaterdag naar volvotune geweest voor de EGR en DPF delete
    Ook is de ecu geoptimaliseerd..ni tot het uiterst, maar wel max koppel binne de toleranties op de toerentallen dat ik meeste rij.

resultaat is van 180pk naar 202pk, en koppel is van 400Nm naar 483Nm gestegen

Is toch aangenamer om mee te rijden nu en verbruikt ook minder op de autosnelweg aan 120/h

Lekker hoor!

Dit weekend eens familiebezoekje gedaan in duitsland
    ideale moment om eens de D5 te testen.

hoho zeg, wa is me da :inlove: van 120 naar 240 blijft die trekke zonder enig pufje tegenzin...
    ben maar tot 240 gegaan want madam begon nerveus te worden
    was goed voor te knallen tegen 4000toeren, dus had zeker nog wat reserve...
    verbruik was wel minder leuk, maar da hoort erbij he

en zonder DPF stoot hem precies wa meer uit =p

twas zondag een Zweedse M&G, en heb ne mooie foto gevonden van den D5 si

Da die garantie maar snel gedaan is dat ik hem lager kan zetten want ben het nimeer gewoon om ne V50 zo hoog te zien

blijft een super gaaf ding zo in het wit

nog aan de fiesta gewerkt de laatste tijd?

Fiesta staat nog steeds zoals ik hem 4jaar geleden in de garage gezet heb, enkel is de stoflaag dikker geworden..
    Men garage staat te vol om eraan te kunnen werken...

Zaterdag kleine roadtrip gedaan richting Duitsland

Setje MK-motorsport velgen die ik heb liggen voor de V50 zijn al redelijk zeldzaam, als niet uniek in Belgie;...
    Om het geheel nog zeldzamer/unieker te maken heb ik een tweede setje gaan halen, maar met andere ET waardes, waardoor deze een concaver hart hebben.
    Zo komen ze ook breder uit achteraan. Het geeft de indruk van een breedset maar is rondom 8,5" breed..

Hier zie je het verschil in de concave:

wat gaaf zeg, staat vast super onder de witte straks.
    ik vond de vorige set al erg gaaf, maar dit is veel mooier.

weet alleen nog niet of ik de centercap mooi vindt, maargoed da's mierenneuken

setje dat onder de V50 komt wordt een combinatie vd twee setjes

Dus vooraan komen nog steeds die die al reeds heb, en achteraan komen dan deze concavere versie.
    centercap van men eerste set gaat dus ook in deze komen.
    Spijtig wel dat de nieuwe set geen originele centercaps heeft... maargoed, velgen zijn echt een rariteit, en durf mss zelfs zeggen dat ik de enige twee setjes in belgie heb..
    ik heb ze allsinds nog NOOIT gezien in belgie..en als je beetje research doet op fora, dan merk je wel dat ze zeldzaam zijn..dus ze niet kopen vanwege de centercaps zou stom zijn, zeker omdat ik al 4 originele heb

Eigenlijk ga ik gewoon maar twee harten gebruiken van de nieuwe set, en die achteraan plaatsen

Dus die ga ik dan bij Nicolas brengen, zodoende hij deze twee harten kan lassen, omboren en dezelfde behandeling geven zoals men andere.

Mooi hoor, de auto Ún de velgen.... maar Nicolas.... had je daar nu al ervaringen mee?

Volgens mij variŰren de uitkomsten nogal van zijn 'kunnen'?

Goh, wat ik al gezien heb is telkens topwerk. Dat de lak verbrande had die mss moeten weten, maarja
    uiteindelijk maakt het nu niet meer uit, vermits ze toch ontlakt en herspoten moeten worden. ik ga nl niet met twee zilveren en twee zwarte velgen rijden

Heb zelf velgen opgemaakt, en weet ook dat je soms nare verassingen kan hebben met setjes.
    Sinds 1 juli is hij nu volledig zelfstandige ipv in bijberoep, omdat hij anders gewoon tijd tekort kwam vermits de vraag te groot werd bij hem. Dus denk wel dat het ok is ?

Even een update doen hier

Zoals jullie gezien hebben beschik ik over 2 setjes MK Motorsports.
    Het zilveren setje dat ik al enkele jaren heb, en nu sinds een paar weken het zwarte setje.
    Als je goed kijkt zie je dat men zilvere setje de OEM centercaps heeft, terwijl het zwarte setje homemade flatcaps heeft..

Ik kan de OEM centercaps perfect gebruiken voor de zwarte, maar dan heeft het andere "breedsetje" MKs die lelijke flatcaps..
    Vermits het andere setje voor madam haar auto is (zijn op zoek naar een goede C30), en zij die flatcaps niet mooi vindt moest ik op zoek naar centercaps..

NA veel zoeken heb ik het opgegeven...zeldzame velgen = zeldzame onderdelen...

Toen ik de zwarte aant demonteren was, zag ik in mijn garage een BBS VR6 centercap liggen, lijkt op een BBS RM kap maar de zeskant ligt wat dieper...

Dacht ik dus even een "lolletje" te doen en de centercap te presenteren in de MK..
    Toen ging de bal aant rollen, want zoals je ziet op onderstaande foto heeft dit nog iets !!

Dankzij men job zijn men AutoCAD skills "redelijk" ( ) goed, en ben beginnen schetsen en tekenen, met dit als gevolg...
    OK, ik geef toe...alles is beetje uit de hand gelopen...ik ging ENKEL de centercaps ontwerpen...nuja, ondertussen heb ik de volledige velg gedaan icm een band en remschijf om alles nog beter te kunnen inbeelden

I now present you, self-designed centercap V1...deze wordt eerst 3D geprint en later mss uit alu cnc gemaakt...
    *trots momentje*

men design nog wat zitten 'tweaken' en ben bij deze 99,99% tevreden..
    nog wat laten bezinken, renders maken uit verschillende hoeken endan eens kijken of we deze laten 3d printen.