Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toch maar een draadje. Reier's Saab 900: het Gehoorapparaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Dat is het risico als je een oude auto koopt. Ik heb ook al mn koppaking kapot gehad, gezeik met de remmen en leidingen en een hoop laswerk. Maar ik zou voor geen goud een andere willen. Gewoon weer fixen en rijden. Succes ermee
    Gr Mark


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


    • #32
      Vervelend dat er veel tegen zit maar ik zou hem niet verkopen als je al veel vervangen heb! Dan kan idd dalijk weer alles gedaan worden gewoom even doorsparen voor het platgooien en deze auto lekker blijven rijden!

      Comment


      • #33
        Dat is idd beetje de afweging. Maar ik heb soms met dit ding het gevoel dat het nooit op gaat houden. Heb ik straks alles vervangen, kan ik weer van voor af aan beginnen.. Maar goed, ik denk dat ik voorlopig nog ff doorkar met de 900, als alles werkt is het een heerlijke auto.

        Inmiddels heb ik een doos achterin de auto liggen met nieuwe olie, kvs, koppakkingsetje, waterpomp, thermostaat, uitlaatspruitstuk draadeindset, en nog wat andere meuk. Dinsdag aan de bak! Hopen dat het revisiebedrijf waar de kop heen gaat 'm diezelfde dag nog kan afpersen en vlakken voor me. Ons doel is 'm 's avonds weer in elkaar te hebben (wat een flinke kluif gaat zijn). Ik heb eigenlijk best wel zin in de klus, eerste keer dat ik zo diep de motor in ga, met een ervaren vriend van me. Mooi leertraject dus!
        SAAB 900 T16s

        Comment


        • #34
          komt goed

          Comment


          • #35
            hoe is't afgelopen met den dikken saab?!

            Comment


            • #36
              ^ dit


              It's still alive right?


              i shouldn't be daily driving this:
              "Volkswagen Golf mk1 build thread"

              Comment


              • #37
                Jaja! Nieuwe koppakking ertussen en goaan! Hij start koud alleen op 3 poten for some reason. Na een paar seconden/minuten lopen (afhankelijk van z'n bui) loopt 'ie gewoon weer op 4..

                Stond vanmiddag wel met een dooie accu. Ook leuk als je wat studiematen naar huis zou brengen.. Bleek een draadje van de dynamo losgetrild, erop geprikt, auto aangeduwd en we konden weer op pad. Maf ding..

                Ik heb de bbq in de agenda staan, en het lijkt erop dat ik gewoon kan. Beetje truckstance is 'ie nog wel, maargoed, she runs!
                SAAB 900 T16s

                Comment


                • #38
                  Ik heb met dat losse draadje de accu waarschijnlijk helemaal de tering in gereden, want starten deed 'ie niet meer koud. Warm ging nog nèt.. Op werk een accu van een oude slopert uit het schap getrokken. Met m'n baas afgesproken dat ik niet hoefde te betalen als 'ie het deed, en ik anders maar een nieuwe uit het schap moest trekken. Accu d'r in; starten, lopen!

                  En nu voor de prijsvraag: what's gonna fail next?
                  SAAB 900 T16s

                  Comment


                  • #39
                    haha dat is altijd de vraag he, tikkende tijdbom :P

                    Comment


                    • #40
                      Ik heb nu, op de koets na, de hele auto vervangen volgens mij. Ik hoop dat ik nu eindelijk kan beginnen aan de puntjes op de i (roest aanpakken, stabi's monteren, andere speakers achter en nieuwere radio, lows, wheels), maar er zal óf voor de stalling wel weer iets kapot gaan óf als ik 'm uit de stalling wil halen.

                      Gelukkig was die andere Saab waar ik m'n oog op had laten vallen er nog slechter aan toe wat roest betreft, en heb ik die dus gewoon laten staan.
                      SAAB 900 T16s

                      Comment


                      • #41
                        Godgodgodverredomme. Hij loopt warm prima, sterker nog, hij loopt na een paar seconden alweer prima, maar starten gaat steeds ietsje moeizamer. Gister niet alleen op 3 poten, maar ook langer doorstarten voor 'ie aansloeg, en hij had echt wat gas nodig om te blijven lopen de eerste paar minuten. Met nieuwe bougies gaat het steeds een weekje, misschien twee, goed, om vervolgens langzaamaan te verslechteren.. Tijd om uit te gaan zoeken wtf er aan de hand is.

                        Stap 1: voelen welke cilinder niet meedoet
                        Stap 2: bougie(s) nat?
                        Stap 3: Compressietest/ontstekingcheck?
                        SAAB 900 T16s

                        Comment


                        • #42
                          WTF. Precies toen ik wilde gaan onderzoeken waarom 'ie koud zo kut startte doet 'ie weer normaal. Raar apparaat.
                          SAAB 900 T16s

                          Comment


                          • #43
                            Kutzooi. Gister in de file op de A7 vol in de ankers, blokkerende wielen en zo bam de bumper van de voorligger op. Bumper, koplampglas, grilletje, radiateurframe en motorkap allemaal beschadigd. En ik had net een afspraak gemaakt om vandaag wat spuitwerk en roestherstel (visueel) te laten ofreren. Verdomme!

                            SAAB 900 T16s

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by reiernumans View Post
                              Kutzooi. Gister in de file op de A7 vol in de ankers, blokkerende wielen en zo bam de bumper van de voorligger op. Bumper, koplampglas, grilletje, radiateurframe en motorkap allemaal beschadigd. En ik had net een afspraak gemaakt om vandaag wat spuitwerk en roestherstel (visueel) te laten ofreren. Verdomme!

                              Oeie, dat is minder leuk maar kon erger zijn! is denk ik toch goed te herstellen?

                              Comment


                              • #45
                                Klote zeg al wat bekend of het gemaakt kan worden?

                                Comment

                                Working...
                                X