Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toch maar een draadje. Reier's Saab 900: het Gehoorapparaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Borbet A's zijn niks voor mij, maar ik heb je een pb gestuurd omdat ik misschien wel een geïnteresseerde voor je heb!
    SAAB 900 T16s

    Comment


    • #77
      Vorige maand eindelijk m'n nieuwe onderstel spullen opgehaald; KCPerformance veren, Bilstein B6 schokdempers en een door KCPerformance geleverde Whiteline stabilisatorstang voor de achteras. Heb de complete set gebruikt kunnen kopen, met maximaal 10.000km ervaring achter de kiezen. Was ook wel te zien dat het allemaal nog vrijwel nieuw is.

      Na een paar weken met een kofferbak vol zooi en een doorhangende kont door het gewicht rond te hebben gereden heb ik zaterdag eindelijk de tijd gehad om samen met een goede vriend het hele zooitje te monteren, en ik ben echt énorm onder de indruk! Het rijdt heel fijn, stevig maar niet idioot stug, de auto hangt nauwelijks meer op één oor in een bocht en stuurt ook gewilliger in. Eigenlijk precies wat ik voor ogen had! Voor m'n gevoel rijdt die auto nu een dikke 20 jaar moderner. Heel fijn.

      The need for wheels is real though, want de huidige winter setup (met eigenlijk een maatje te hoge banden) ziet er echt níét uit..

      SAAB 900 T16s

      Comment


      • #78
        Blijft een geweldig model en de updates zijn goed keep it up!

        Comment


        • #79
          Vandag 'even' een ommetje gemaakt naar onze Oosterburen (4,5u enkele reis) voor een setje velgen..

          Verklaar me maar vast voor gek, ik heb de velgen die ik zocht in de specs die ik zocht!



          Een skitterende set Azev A in 16x7,5 ET30. Veel breder krijg je onder een 900 Classic niet weggefrummeld, veel groter wil ik niet omdat het mijn daily driver is en ik een beetje bandwang wel een fijn idee vind. Volgende stap; waarschijnlijk moet het naafgat uitgedraaid worden, ze kunnen wel een vers likje verf gebruiken, en ik moet 'even' een complete set nieuwe banden aanschaffen voor ze eronder kunnen. Genoeg te doen dus!
          SAAB 900 T16s

          Comment


          • #80
            Snel opknappen en eronder knallen!

            Comment


            • #81
              Tijd om dit topic maar eens af te stoffen, want na bijna twee maanden zitten de Azevs eindelijk onder de auto!

              Uiteindelijk gekozen voor 205/45R16. Ik denk bij het zien van de plaatjes dat ik ook wel weggekomen was met een iets grotere band (215/45 of 205/50), maar dit gaat in ieder geval niet/nauwelijks aanlopen. Ook wat waard!






              PS. Afgelopen zaterdag de auto op de vermogensbank gehad, 191PK en 294NM. Time to turn op the boooooooooooooooost!
              SAAB 900 T16s

              Comment


              • #82
                YEAAAAAAAAAAASJJ

                Geweldige combi zeg!

                Gaat hij nog wat lager ofniet dat zou het zeker afmaken


                Vermogen is ook erg leuk als ik het zo mag lezen

                Comment


                • #83
                  Long time no post hier, oepsie..

                  ruittie; hij gaat zeker niet lager, bij zo'n maffe Saab 900 hangt de versnellingsbak onder de motor en is dat ook het eerste wat ik zou raken mocht ik iets raken. Ik heb een 5mm dikke alu skidplate liggen die er heel binnenkort onder komt om dat te voorkomen. Maarja, het blijft m'n daily, moet wel een beetje rijdbaar blijven. Als ik de plaatjes zo weer zie lijkt de ruimte rond de band overal precies even groot, alleen net teveel. Denk dat de volgende set banden een maatje hoger wordt en het dan perfect is.

                  Toekomstplannen heb ik vooral met de audio setup (zonder iets te slopen in het f*cking zeldzame rood leren interieur tóch een goede audio setup hebben, leuke uitdaging met 4" speakers voorin en 4"x6" achterin. Subje onder de stoel?), rammeltjes en trillinkjes fixen en vervolgens verder met wat tuning. Mijn einddoel is een lekker strakke, sportieve daily met een zo soepel mogelijke motor. Ben van plan om de accu naar de kofferbak te verhuizen om plaats te maken voor een 3" downpipe. Dit gepaard met een Ultimate Wastegate (3" v-band direct op de turbo ter vervanging van de huidige flens met 60mm doorlaat) moet de turbo flink wat eerder laten spoelen. Mooie do88 front mount intercooler erop en dan ombouwen naar het motor management systeem van een moderne(re) Saab om volledige controle te hebben over brandstof, ontsteking en boost. Op mijn werk hebben we een aantal klanten met enigszins vergelijkbare setups rondrijden, en ik kan uit ervaring vertellen dat dat echt heel leuk is. We hebben er zelfs een paar rondrijden met een kleinere turbo dan standaard, wat eigenlijk in de dagelijkse praktijk nog veel leuker rijdt. Ah well, genoeg te doen nog!

                  Have a pic van het uiteindelijke resultaat van de ATEV's incl naafdoppen en logo's!



                  SAAB 900 T16s

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by reiernumans View Post
                    Long time no post hier, oepsie..

                    ruittie; hij gaat zeker niet lager, bij zo'n maffe Saab 900 hangt de versnellingsbak onder de motor en is dat ook het eerste wat ik zou raken mocht ik iets raken. Ik heb een 5mm dikke alu skidplate liggen die er heel binnenkort onder komt om dat te voorkomen. Maarja, het blijft m'n daily, moet wel een beetje rijdbaar blijven. Als ik de plaatjes zo weer zie lijkt de ruimte rond de band overal precies even groot, alleen net teveel. Denk dat de volgende set banden een maatje hoger wordt en het dan perfect is.
                    Je weet dat dit het forum van stance|works is he?
                    Je weet wel,van al die gasten die hun auto laag,lager en achterlijk laag leggen?

                    Overigens,wel een super toffe kar,maar ook ik zou zakken met dat ding

                    Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
                    Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
                    Fiat Panda 1,2 Dynamic

                    Comment


                    • #85
                      Gooi die geitenwollen sokken en sandalen bij het grofvuil en leg dat ding plat
                      Wielen staan echt goed man
                      Visit my photo page

                      MWPhotography

                      My sw thread
                      Funfer Business

                      Comment


                      • #86
                        Haha! En ik maar denken dat ik het zo goed onderbouwd had...

                        Wacht maar. De wheel gap gaat kleiner worden, maar lager durf ik echt niet aan..


                        Vorig weekend een underseat subje in de kofferbak gemonteerd. Tijdens m'n test voor ik het hele dash weer terug ging bouwen werkte alles perfect, toen ik het dash er weer in had zitten ging de sub niet meer aan... *sigh*
                        SAAB 900 T16s

                        Comment


                        • #87
                          Zijn er hier nog vorderingen?

                          Comment


                          • #88
                            Zo, long time no see hier, maar ik leef nog! En de 900 ook gelukkig.

                            Veel veranderd in de tussentijd, maar daar is eigenlijk maar weinig zichtbaar van. Eind februari de tijd gevonden om onderstel setup 2.0 onder de auto te monteren. Ik reed met de setup van een Nederlandse tuner, hun veren, Bilstein B6 schokdempers en hun Whiteline stabi achter, maar in de praktijk vond ik die combi voor een dagelijkse auto niet echt lekker. Had het gevoel dat 'ie op korte richels alles doorgaf naar binnen, en op drempels en grotere hobbels veel te ver doorsloeg. Uiteindelijk gekozen voor Abbott Racing verlagingsveren, GAZ rebound verstelbare schokdempers en een originele stabilisatorstang achter met Powerflex black series bussen erin. Daarnaast ook de stuurstangen en -kogels vervangen en de laatste twee rubbers van de stabilisator voor ook vervangen voor PU (de buitenste twee had ik al eerder gedaan).

                            Resultaat is eigenlijk nauwelijks zichtbaar. Hij staat nu ietsje minder laag (wat ik niet heel erg vind), en rijdt vooral stukken lekkerder. Ik ben, zo'n 2500km later, nog steeds een beetje aan het pielen aan de dempers om het helemaal perfect te krijgen, maar so far bevaltl het me heel goed! Nu nog tijd vinden om een paar gigantisch irritante rammeltjes waar ik al bijna een jaar mee rondrij te fixen.. Dat wordt de rechter deur helemaal leeg trekken en alles goed en netjes terugmonteren.. Heb ook een complete schuifdakcassette gescoord die niet rammelt, aangezien mijne dat wel doet. Al die kleine losse deeltjes zijn NIET te vinden, dus dan maar rigoreus.

                            Een nieuw zomerbandenseizoen betekent natuurlijk ook nieuwe wielen. De Atev A's waar ik vorige zomer op reed bleken allemaal een heel klein tikkie te hebben, wat ervoor zorgde dat de auto trilde alsof de wielen niet gebalanceerd waren op snelheid. Ik kwam van de winter per toeval een extreem goedkoop setje BBS CS4 velgen tegen in 17x7.5 ET25, nieuw in doos, en kon me niet inhouden. Paar weken geleden eindelijk onder de auto kunnen zetten, met vier nieuwe Hankook Ventus Prime 3's in 215/40R17. Staat echt geweldig, het design van de velg en de grootte van velg (en band) vallen echt precies zoals ik het voor ogen had. Ben er echt heel erg blij mee. Het enige jammere is dat ze allevier vrij fors aanlopen op de wielkastranden. Ik ga de kunststof randjes die bij de aero kit horen binnenkort demonteren, om eens te kijken hoe het dan gaat. Die randjes zitten namelijk met clipjes vast die best wat ruimte weg snoepen tussen de rand en het wiel, hopelijk gaat het zonder de aero randjes goed en kan ik een manier verzinnen om ze te bewerken en terug te zetten zodat het minder aanloopt.

                            En dan zijn jullie weer up to date! Maar zo'n lulverhaal hoort natuurlijk gepaard te gaan met een paar plaatjes, dus here we go;

                            De nieuwe onderstel spulletjes;


                            Op de auto;



                            Vervolgens ben ik vergeten om een foto te maken van de stance op de winterwielen, gelukkig zijn die wielen afgrijselijk lelijk, dus daar missen jullie weinig aan.

                            The grand reveal; Saab 900 T16S op BBS CS013;





                            En zoals hier goed te zien is; erg krap aan de buitenkant.


                            Ik ben aan het overwegen om de wielen aan te laten passen naar ET30, daarmee zou het precies goed moeten gaan. Door die maffe aluminium centreerring constructie die BBS gebruikt wordt dat alleen wel een vrij kostbaar geintje. Nog even over slapen dus..

                            Ik zal proberen hier weer wat actiever te posten!
                            SAAB 900 T16s

                            Comment

                            Working...
                            X