Announcement

Collapse
No announcement yet.

'91 Honda civic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Welkom!

    Had je Engelse topic van je Corolla vandaag nog doorgenomen.
    Was wel erg JDM wat nooit JDM kon worden. Al stond hij er netjes bij!

    Deze Honda ben je leuk mee begonnen.
    Net als DutchieSaxo vind ik de dakdragers en DIY winddiffuser iets minder...
    Verbreed staal als wintervelg is dan weer very nice.

    Ben benieuwd!

    Comment


    • #17
      Bedankt! Ben al enkele jaren nogal inactief op dit forum, maar nu dat ik deze subfora gevonden heb zal ik hier ook maar netjes posten

      Ja je bent voor de dakdragers of niet natuurlijk, al ben ik er zeer tevreden van.

      De bumpers blijven intussen nog maar eens achterstand oplopen... Begin er wat pissig van te worden. Maar goed, binnenkort eerst keuring, dus als ik ze daarna kan monteren ben ik ook al "blij".

      Grtz

      Comment


      • #18
        Dikke bak 👍


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


        • #19
          Originally posted by Noedel View Post
          Thx gasten!
          Ja de banden die erop komen zijn enkel smaller. Van 195 naar 175


          De US ambercorners zijn intussen ook gearriveerd. Ziet er tiptop uit!
          Er zit zelfs een gaatje in om mogelijke condens af te voeren
          Nu nog zoeken naar 2 extra sockets en kan ze monteren.




          Grtz
          Zijn niet US, USDM Corners zien er zo uit;


          Civicje ziet er leuk uit, ben alleen geen fan van replica onderdelen en een VW lip op een ED.
          Don&Vlad || SOHK
          ---------------------------------------------------------
          '90 Honda Civic Shuttle EE2

          Comment


          • #20
            't Is een EC
            De huidige lip gaat er binnenkort af, er ligt al een kortere lip klaar bij de spuiter samen met de nieuwe bumpers. En ja, 't is een golf CL lip. Ik vind die nu eenmaal mooier staan.
            De corners zijn wel "US", maar dan gewoon de amber versie. Net zoals bij de europese amber corners het hele doorzichtige gedeelte oranje wordt getint.

            Over welke replica onderdelen heb je het dan als ik vragen mag?

            Grtz
            Last edited by Noedel; 06-06-2015, 05:09 PM.

            Comment


            • #21
              Ik gok over je wielen...

              Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
              Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
              Fiat Panda 1,2 Dynamic

              Comment


              • #22
                Ja da's dan ook alles

                En dan nog, ik heb nog niets anders gehad dan replica velgen (als je Lenso ook als replica merk beschouwt).
                't is geen PK beest, dus het enige waar de velgen moeten tegen kunnen zijn soms putjes in onze Belgische wegen.
                En daar heb ik in die 7 jaar nog geen last van gehad...

                Grtz

                Comment


                • #23
                  Heb gisteren gratis ergens 2 pirelli zomerbandjes gevonden in maat 175/55/15 (nog 5mm profiel).
                  't Was enkel vooraan een probleem met de stalen velgen, dus heb die 175/55 banden op de voorste velgen laten leggen en ze op de civic gezet.

                  Links 195/50, rechts 175/55


                  De civic rondom 2cm hoger gezet om schurende wielkassen te vermijden en achteraan een volledige toer minder camber


                  En zo blijven we voorlopig rondbollen wegens starten van verbouwingen in de tuin, en ik wil geen miserie als de oprit open ligt
                  Nadien komen de winterbanden in maat 175/50 erop.

                  Grtz

                  Comment


                  • #24
                    PROBLEM
                    Originally posted by Noedel View Post

                    En zo blijven we voorlopig rondbollen wegens starten van verbouwingen in de tuin, en ik wil geen miserie als de oprit open ligt
                    Nadien komen de winterbanden in maat 175/50 erop.

                    Grtz
                    SOLUTION



                    Last edited by P78; 06-08-2015, 09:19 AM.
                    Floccinaucinihilipilification

                    Comment


                    • #25
                      Haha!

                      Het gaat niet om de hoogte ofzo, maar om de andere velgen zeker schadevrij te houden

                      Grtz

                      Comment


                      • #26
                        De nieuwe corners met "runninglight" functie inmiddels ook gemonteerd.
                        Heb de verlichting van de reflectoren afgekoppeld (aangezien die binnenkort terug verdwijnen als de andere bumpers erop komen), anders was het teveel van het goede



                        Grtz

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Noedel View Post
                          't Is een EC
                          De huidige lip gaat er binnenkort af, er ligt al een kortere lip klaar bij de spuiter samen met de nieuwe bumpers. En ja, 't is een golf CL lip. Ik vind die nu eenmaal mooier staan.
                          De corners zijn wel "US", maar dan gewoon de amber versie. Net zoals bij de europese amber corners het hele doorzichtige gedeelte oranje wordt getint.

                          Over welke replica onderdelen heb je het dan als ik vragen mag?

                          Grtz
                          ja het zijn amber corners, maar gezien ze nergens origineel geleverd zijn zijn ze gewoon aftermarket en niet US.

                          Ah, dacht dat het een ED was gezien '91er en geen schroeven in je corners, heb eroverheen gelezen dat het een 1400 is

                          Vind de verbrede stalen in deze kleur veel dikker staan overigens!
                          Don&Vlad || SOHK
                          ---------------------------------------------------------
                          '90 Honda Civic Shuttle EE2

                          Comment


                          • #28
                            Vorige week iets geniaals gezien op facebook (MightCarMods). Heb een band gezocht met exact even veel volume inhoud als mijn wooferkistje. Die dan ook gevonden en aan het knutselen gegaan Het reservewiel heb ik eruit gehaald, en de versterker in de plaats gestoken. Al m'n ander gereedschap kon er ook nog bij, dus koffer is voor de rest weer vrij. De woofer is simpel weg te halen door de 2 draden los te klikken en hem weg te rollen




                            Gisteren de civic hoog en droog gezet


                            Velgjes afgeplakt om ze een laagje plastidip te geven. Had hier en daar wat lakschade. Worden volgend jaar helemaal herspoten.


                            De plastidip terwijl in een emmer warm water gezet, spuit veel makkelijker.


                            Tijdens het spuiten


                            Resultaat



                            Grtz

                            Comment


                            • #29
                              Die episode heb ik ook gezien van MCM

                              Comment


                              • #30
                                leuk idee zo met die subwoofer,

                                maar waarom heb je de velgen zwart gedipd? vond het kleurtje wel leuk staan tegen het wit


                                i shouldn't be daily driving this:
                                "Volkswagen Golf mk1 build thread"

                                Comment

                                Working...
                                X