Announcement

Collapse
No announcement yet.

JJ's Bi-turbo Cactus Green Audi S4 B5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Het is alweer een tijd geleden dat ik hier wat gepost heb, en eigenlijk heb ik er niet veel mee gedaan behalve heel veel mee gereden.
    Het meeting seizoen is alweer een tijdje bezig en ik ben tot nu toe eigenlijk elk weekend wel naar een meeting/show geweest. Met als hoogtepunt de Dub Fiction show in the UK.











    Comment


    • #47
      had ik em nu niet ergens zien passeren op bentleys?
      Floccinaucinihilipilification

      Comment


      • #48
        Dat was een zwarte b5, mijn ex a4.

        Comment


        • #49
          of de foto van laatst met de Bentley's van Riskant d'r onder op FB?


          i shouldn't be daily driving this:
          "Volkswagen Golf mk1 build thread"

          Comment


          • #50
            Originally posted by DutchieSaxo View Post
            of de foto van laatst met de Bentley's van Riskant d'r onder op FB?
            ha!

            die zal het idd zijn
            Floccinaucinihilipilification

            Comment


            • #51
              Die 4e foto

              Comment


              • #52
                Thanks

                Die Bentleys waren net ff een maatje te groot haha

                Comment


                • #53
                  pic dump


                  Random evening in Rotterdam, Netherlands





                  RollHard Belgium



                  DMPD Germany







                  Verder geen tot weinig updates. Paar weken terug de sleutel van t nieuwe beunhok gekregen dus de komende tijd daar geld en tijd insteken.

                  Comment


                  • #54
                    Dik die eerste 2 foto`s!!
                    Visit my photo page

                    MWPhotography

                    My sw thread
                    Funfer Business

                    Comment


                    • #55
                      Thanks man

                      Comment


                      • #56
                        Onderhoud

                        Ter voorbereiding op het voorjaar/zomer had ik nog wat technische punten op het to-do lijstje staan.
                        • Aandrijfas hoes vervangen.
                        • Wiellager rechtsvoor vervangen.


                        Nu heb ik gelijk beide aandrijfassen voorzien van nieuwe hoezen en beide wiellagers vervangen.
                        Ben ik er tenminste een tijdje vanaf, hoop ik..







                        Carbon

                        Het laaste carbonnen onderdeel wat ik gemaakt had was niet helemaal naar mijn zin.
                        Sindsdien ben ik overgestapt op een ander merk en heb ik gekozen voor een ander type carbon.

                        Het carbon dat ik eerst gebruikte was ''2/2 twill'', eigenlijk het carbon wat iedereen wel kent.
                        Ik had toch liever een type carbon dat was rustiger oogt en dus minder sportief, het is ''plain weave'' geworden.



                        Ik had de vorige keer het achterste asbak dekseltje gedaan, deze heb ik nog een keer gedaan alleen dan met het ''plain'' carbon.

                        Ik ben nog bezig met meer onderdelen, maar het kost ontzettend veel tijd dus die heb ik nog niet af.
                        • Twill weave asbak cover


                        • Plain weave asbak cover



                        Kleine impressie van de hoeveelheid werk die ermee gemoeid is:

                        Originele onderdeel schuren, schoonmaken, ontvetten en vervolgens een stuk carbon op maat knippen.


                        Basecoat aanbrengen, carbon erop plakken en goede de contouren van het onderdeel laten volgen.


                        Eerste lagen epoxy aanbrengen tot de laag dik genoeg is om vlak te schuren.


                        Overbodige carbon trimmen zodat de exacte vorm van het originele onderdeel overblijft.
                        Schuren tot korrel 1500 ter voorbereiding van de blanke lak.


                        Schuren van de blanke lak tot korrel 3000, klaar om te polijsten.


                        Het asbakje is zoals op de eerdere foto te zien is al gepolijst, de spiegelkapjes aan de interieurzijde moet ik nog polijsten.

                        Verder ben ik nog bezig met de onderste delen van de buitenspiegels (mislukte poging gehad)
                        En met de B en C stijl afdekking (exterieur)


                        Stoelen

                        Ik heb in januari een interieur van de 2de generatie Audi TT gekocht, met het plan om de voorstoelen in mijn S4 te zetten.
                        De kleur van het leer komt zo goed als overeen met de huidige kleur leer, een groot pluspunt naast dat ze super zitten.
                        Wel wil ik nog een keer mijn achterbank opnieuw laten bekleden om hetzelfde motief als de voorstoelen in de achterbank te krijgen.



                        De stoelen passen helaas niet een op een in een B5. De b5 stoelen bewegen naar voor en achter door middel van een rail die aan de body van de auto zit.
                        De nieuwe generatie stoelen (vanaf de B6) maakt gebruik van stoelen met een eigen rail, deze stoelen worden met 4 inbusbouten bevestigd op de bodemplaat van de auto.

                        Ik heb om de TT stoelen te monteren, zelf een frame gemaakt zodat de stoelen er wel in kunnen zonder permanent iets aan de stoel of auto te veranderen.
                        Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, maar de stoelen zitten er stevig in. Ik moet enkel nog een adapter kabelboom maken omdat de airbag stekkers van de B5 facelift en de TT verschillen.





                        Comment


                        • #57
                          das een dikke update
                          Floccinaucinihilipilification

                          Comment


                          • #58
                            rustaagh!
                            Facebook Sander Zuurbier
                            Instagram sanderz28

                            Twingo RS

                            Comment


                            • #59
                              Nette update inderdaad!

                              Volgens mij zie ik daar ook een heel mooi sleutel hokje, of niet?
                              Dutch language sounds like a drunk German trying to speak English, while on magic mushroom, eating Belgian waffles.

                              Comment


                              • #60
                                Thanks!

                                Ja ik kan daar prima sleutelen inderdaad

                                Comment

                                Working...
                                X