Announcement

Collapse
No announcement yet.

JJ's Bi-turbo Cactus Green Audi S4 B5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJ's Bi-turbo Cactus Green Audi S4 B5

    Even een schaamteloze copy-paste uit het build gedeelte.


    Hi all,

    I have been driving an A4 B5 for almost 3 years and have been wanting an S4 for a while. In October 2014 I bought one.
    My old A4 B5:
















    Now on to the new ride!

    It's a Cactus green S4 sedan from '99 with the silver leather interior, it needed a new clutch but I didn't mind, the price was good.

    Never thought of me being someone that would buy a car that was not black or silver but I really love this colour.

    Options:
    - Full electric silver leather s4 interior with heated seats.
    - Sports steering wheel.
    - Double din (RNS-D)
    - Carbon belttrim.
    - Telephone in the armrest, not so nice because it has a hole in the quarter panel now for the antenna.

    The wrong options the previous owner liked:
    - Imitation RS4 grill, original S4 grill is with the car.
    - Imitation Lamborghini Galardo wheels.
    - A bunch of S4 stickers.
    - Not lowered a bit.

    The plans:
    - Replace the clutch, bought the Loba RS4 clutch.
    - Polish the exterior and clean the rest of the car.
    - Lower it!



































    Next thing on the list was replacing the clutch, figured out I'd do myself a pleasure and take the engine with gearbox out.
    Ended up replacing a lot of other things to while it was out.























    After replacing the clutch and putting the engine back in I sold the above mentioned and shown A4 B5 to a friend of mine and put the S4 in daily duty.
    All went well for a while until the thermostat began acting up, this past weekend I replaced the timing belt, water pump and thermostat.


    The guides:



    Getting the front off was a piece of cake, done this a lot of times, the only annoying thing is that you can't drain the coolant through a tap like on my 1.8t.


















    So far only mechanical updates, but I need to get it running perfect before I start spending my money on fun things.

    I really want to bag this one, my A4 was on coilovers, I wanted to go lower but it was my daily so I couldn't.
    Just saving for a Airlift Autopilot v2 complete setup, I still have the fat fives and BBS RS2 wheels.

    Progress won't be coming that fast, but I promise it will look great eventually

  • #2
    Vorige week vrijdag heb ik de Airlift kit opgehaald bij StreetCustoms, top zaak, top gozer! De set was net 1 dag in Nederland, direct uit de USA.

    Vorige week zaterdag ben ik gelijk begonnen met het inbouwen van de kabelboom, deze moet vanaf de accu, via de zekeringenkast naar de kofferbak.










    En het bedieningspaneel:




    Afgelopen week, 's avonds, na het werk samen met een maat van me begonnen met de kofferbak inbouw! Ik wou alles zo inbouwen dat het altijd terug te brengen is naar de originele staat, dus dat is zonder boren.
    Gekozen om beugeltjes te maken uit RVS welke vastgebout kunnen worden op de plekken van het bagagenet oog en de bumpersteun.



    Ik wou een dubbele bodem zodat niks meer van de inbouw zou zien, met uitzondering van de bovenkant van de tank, zo houd ik ook een vlakke laadvloer waar mn bagagenet weer overheen kan.
    De meeste onderdelen zijn dus opgehangen of heb ik een beugeltje voor gefabriceerd.
















    Vervolgens begonnen met de poten onder de auto te plaatsen, meer mijn ding dan hout

    Nu was het al 11 uur 's avonds en heb ik hier in het begin nog wel een paar foto's van gemaakt, maar na 12 uur was ik vrij moe en ben ik het foto's maken helemaal vergeten.
    We waren om 3 uur klaar met de poten installeren en de luchtleidingen trekken.

    Het oude spul:





    En de nieuwe:



    Dat waren de foto's van het inbouwen helaas! De kofferbak is nog niet af, de vloer zelf moet er nog opgemaakt worden. Dit ga ik aankomende week doen, maar het functioneert nu in ieder geval! En dat is wel fijn voor een daily

    De volgende ochtend heb ik alles in de kofferbak aangesloten en het systeem gestart. Ik was bang dat bij het kalibreren de Lamborghini replica velgen de voorschermen zouden raken.
    De v2 computer laat de balgen helemaal leeglopen en pompt ze dan vervolgens weer helemaal vol. Omdat ik liever geen schade heb had ik tijdelijk even de Fatfives gemonteerd op de vooras.

    Owja, de S4 is belachelijk vies haha.









    Ik was van plan de fatfives voorlopig even te monteren, maar ik had daar geen goede bouten voor. Dus toen ik heb ik gelijk maar de BBS RS2 uit de schuur gehaald en deze gemonteerd. Na het monteren naar de wasbox gereden om vervolgens een paar foto's te schieten van het totaal plaatje.

    Voorlopige rijhoogte, tot ik andere uitlaatklemmen heb...






    Slammed





    Foto's zijn een beetje onscherp lijkt het, maar dat komt door het resizen, denk dat dit in Lightroom zelf al fout gaat, zal ik even uitzoeken want de foto's zijn over het algemeen wel goed scherp

    Ik had in de planning staan om met Pasen bij mijn ouders te verblijven dus ik had een rit van 2,5 uur voor de boeg. Dit is allemaal goed gegaan, het enige wat mij opviel is dat het aardig stug stond afgesteld. Vandaag de demping helemaal op 'soft' gezet en het rijd nu heerlijk. Dempers zijn met 30 'clicks' te verstellen van soft naar hard.

    Ook ben ik bang dat de draagarmen nu aan de beurt zijn en uitlijnen zal ook moeten gebeuren natuurlijk omdat de geometrie van de ophanging veranderd is.

    Tot zo ver tevreden, wel fijn om eindelijk weer een zeer goed toonbare S4 te rijden, dat miste ik toch het meest sinds de overstap van mijn A4 naar de S4.
    Tijd voor het meeting seizoen!!

    Comment


    • #3
      met de bbs ligt hij achter lager, komt dat door de et waarde?
      Facebook Sander Zuurbier
      Instagram sanderz28

      Twingo RS

      Comment


      • #4
        ziet er goed uit!
        Floccinaucinihilipilification

        Comment


        • #5
          Is dit laying frame, bumpstops of wielkasten?
          Lucas
          Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
          Originally posted by LCG
          High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

          Comment


          • #6
            @Sander: Nee, voor ligt tie klem haha. Draagarmen tegen bovenkant wielkast.

            @Lucas: Wielkasten/draagarmen voor haha.

            @P78 Thanks!

            Comment


            • #7
              dikke shit heur, JJ


              i shouldn't be daily driving this:
              "Volkswagen Golf mk1 build thread"

              Comment


              • #8
                Originally posted by DutchieSaxo View Post
                dikke shit heur, JJ
                Lucas
                Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                Originally posted by LCG
                High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                Comment


                • #9
                  Loekaaz..



                  i shouldn't be daily driving this:
                  "Volkswagen Golf mk1 build thread"

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by loekaaz View Post
                    img
                    foto's van je erf spammen in een ander zijn build thread




                    Floccinaucinihilipilification

                    Comment


                    • #11
                      Gave S4! Gewaagde kleur, maar eenmaal met de BBS'en en air eronder een heel geslaagde combo

                      Zal wel heerlijk rijden met zo'n motor!

                      Comment


                      • #12
                        Normaal niet echt weg van Audi, maar deze ziet er zeker goed uit.
                        Hoeveel pk heeft zo'n blok eigenlijk?


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          265 toch?
                          Facebook Sander Zuurbier
                          Instagram sanderz28

                          Twingo RS

                          Comment


                          • #14
                            Thanks guys!
                            Rijd inderdaad heerlijk. Blok heeft inderdaad 265 pk standaard, dat is tie ook nog steeds

                            Comment


                            • #15
                              En toch gok ik dat de CLK er nog een beste kluif aan heeft...
                              Lucas
                              Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                              Originally posted by LCG
                              High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                              Comment

                              Working...
                              X