Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suburuuh's story intro intermezzo...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Suburuuh's story intro intermezzo...







    Last edited by Suburuuh; 10-22-2020, 04:24 PM. Reason: Update!

  • #2
    Cool story bro, zo zonde was echt een mooie auto. Was ie nog wel rijdbaar?
    Facebook Sander Zuurbier
    Instagram sanderz28

    Twingo RS

    Comment


    • #3
      Ja, ben 350km terug gereden!
      Dat gaf dus -achteraf valse- hoop. Distributie was ook goed geraakt, dus heb nog geluk gehad dat ik thuis ben geraakt.

      Comment


      • #4
        Oohw snap ; zonde om die sub inelkaar te zien. Ging flink de goede kant op . Al enige vooruitgang in de zoektocht naar een Japanner?


        i shouldn't be daily driving this:
        "Volkswagen Golf mk1 build thread"

        Comment


        • #5
          Tja.... Grandis(u) (niet de velgen persé maar...)





          Accord....



          Racing Hart D wheels 16"...



          Zoom zoom...



          Comment


          • #6
            Alfa Romeo 159 SportWagon, wielen kan ik voor je navragen:
            For more video/photo of cars from the Netherlands, go to MotorsportMedia.NL

            Comment


            • #7
              Foto van mijn oude Corolla en de leasebak met 19ners toegevoegd in de SP.

              Comment


              • #8
                Na een tip van Vladi hier mijn - new daily search and testride challenge - maar eens droppen.


                Ik hoop volgende week af te trappen met de testrit challenge.
                Ik neus nu veel wagens, maar geen idee hoe het zal rijden, dus dan maar alles proefrijden!

                Dus de bedoeling is;
                Audi A4 en A6 avant 2.4 check
                BMW 5 station check
                Honda Accord station check
                Mazda 6 station 2.3 S-VT check
                Ford S-Max 2.5t check
                Ford Mondeo 2.5t wagon check
                Renault Laguna 2.0T 205pk GT wagon phase III check
                Opel Zafira 2.0T OPC check
                VOLVO V70 2.5T en 2.4 station (liefst ook een T5) check
                Skoda Octavia vRS wagon check
                Subaru Legacy 3.0R (spec B) check
                Saab 9-5 aero check
                VW Passat station 3.2 V6 check
                ....

                Tja, heb toch de tijd!


                Originally posted by Suburuuh View Post
                Zie 'm daar staan, mooi hoor!


                Vandaag een Ford Mondeo 2.5 V6 gereden, als eerste van de testrides een benchmark neergezet.
                Motor hoor je niet lopen totdat je wil dat hij gaat. Vooral op koppel rijden dan loopt hij het mooist.
                Wegligging voldoende, goede stoelen, goede zitpositie, ruimte en geen vage besturing.

                Ff voor het idee..


                Originally posted by Suburuuh View Post

                N E wayz.... vandaag een paar grote stappen gemaakt met de 'challenge'.

                Begonnen met de Reneu Laguna GT205 met 4 wiel besturing, 4 cilinder met turbo.
                Wil best voorruit, maar het is zéker niet vergelijkbaar met de WRX.
                Tot 60km/h sturen de wielen mee en dat merk je!
                Hij is zenuwachtig en het lijkt net of je tegen het systeem in moet sturen.
                Er is een flinke weerstand voelbaar in het stuur. Zitpositie is top, ruimte en comfort prima.
                Maar de ervaring in de Mondeo van gisteren wordt niet gehaald hoor.

                Daarna een Saab 9-5 Aero gereden. Klinkt wel goed als je buiten staat als tie loopt.
                Eenmaal op weg, gleed ik alle kanten op bij normaal rijden op de stoel (van leer).
                Stoel geeft weinig steun en besturing is niet 'on point', eerder vaag. Vering is stug maar netjes in de bochten.
                Gaan wil de Saab wel, maar niet zo mooi als de Mondeo of de belevenis in de Renault.

                Daarna de Grandis....... die is mij zo enorm tegen gevallen!
                Twee pluspunten, de looks en de ruimte.
                De minnen, vage besturing, geen fijne zitpositie, vering (onderstel) geeft weinig feedback en is niet strak, motor stelt niets voor en automaten bak is geen succes.
                Weten we dat ook weer.

                Om de dag af te sluiten met het nieuwere (2008) model Mazda 6 sportswagon....
                Owja, na een paar meter wist ik het al wel. Dit is een kanshebber!
                Strak, netjes, goed onderstel, wil wel gaan (dit was het 2 litertje, je hebt ook de 2,5 nog), fijne zitpositie en dito stoel.


                Kortom, afvallers, Cadillac BLS en dito Saab 9-5, 'oud' type 2,3 S-VT Mazda 6 en de Grandis én de C-klasse MB ook. Vandaag nog gezien en in gezeten en wordt er niet warm van helaas.

                Dus Honda, Opel, de Audi A4 en A6, Skoda Octo RS, Legacy spec b, BMW 525 Touring, Volvo V70 T5 en de VW Passat nog.


                Voorlopige top 3:
                1. Mondeo 2.5T en Mazda 6
                3. Renault Laguna


                This is a lot of fun you guys!

                Originally posted by Suburuuh View Post

                Zow, 285km en een uurtje of 6 later..... * Testride challenge week 2 review*

                Vanochtend weggereden onderweg naar de Legacy SpecB.

                Mooie auto, luxe, (H)6 cilinders in het zwart en volledig standaard SpecB.
                Eerst de stoelverwarming uit, mijn reet kreeg het hot hot hot, d*mn!
                Loopt stationair mooi, maar geen brom of zo uit de uitlaten.
                Stoel volledig elektrisch maar eigenlijk niet laag genoeg instelbaar m.i.
                Nu vond ik toch nog wel een fijne zitpositie, maar had het gevoel niet 'in' de auto te zitten.
                Eerste bult, vrij softe demping (comfort wordt dat genoemd) van het Bilstein onderstel. Ach, is te wijzigen.
                Stuurt verder prima, maar niet zo strak als het bij mijn WRX was.
                De powerband lijkt oneindig, hij blijft werkelijk gáán. Geen dip merkbaar, ook niet bovenin.
                Geen minpunt te bedenken bij de Legacy, maar......... mijn gevoel zegt nog niet ja, dunno why???
                Te goed wellicht (kan dat *lol*).

                Goed, door naar de Accord Tourer 2.4 type S om de hoek.
                Ik blijf dit het mooiste model auto in stationwagon land vinden!
                Ruimte, goede zitpositie en dito stoelen. Besturing strak, maar heeft aanpassingen nodig.
                Motor is aanwezig, maar mist punch (ondanks 190pk) en er is wat meer interieur geluid.
                Tja, design vs. motor..... Voorlopig staat hij dus niet in de top 3 helaas.
                Had écht ander gedacht voor de aftrap van deze challenge.

                Daarna het 2.5T blok, maar nu in een andere Ford, de S-Max uit proberen!
                Ik wist wat het blok mij deed in de Mondeo, maar kon nu ervaren wat hij in een grotere versie zou doen.
                Ongelofelijk mooi loopt dat blok, net geen 2500tpm bij 120km/h en zelf 1500tpm bij 80km/h.
                Invoegen snelweg, bopbop, en op snelheid gebruik makend van het koppel.
                Ook in deze S-Max ongelofelijk stil van binnen en stuurt strak de bocht in en uit.
                Terug de snelweg oprit op een witte JDM Legacy B4 voor mij, ow nice, kijken of tie wil gaan.
                Eerst niet dacht ik, want de bocht nam hij in slakkengang, maar toen gingen we op het gas!
                Hij liep uiteindelijk iets uit, maar ik bleef redelijk goed 'plakken' aan zijn bumper LMAO.
                De looks van de Mondeo vs. de ruimte van de S-Max hmmm, maar beiden staan nu (nog) op no.1.

                Uiteindelijk i.v.m. logistiek niet langs de V70T5 en de Octavia RS, maar naar de Zafira-B (bj>2006) OPC toe gereden.
                Eigenlijk wilde ze niet zo snel laten proefrijden, maar na uitleggen daar ter plekke, wij met zijn tweeën op pad. Mooie OPC blauwe, zeer netjes en voorzien van de LEH aanpassing met DZ op de actuator!
                Positie stoel vs. stuur, staat niet gelijk, stuur staat iets uit het midden naar rechts.
                Tijdens het rijden merk je hier niets meer van. Je merkt wel dat hij onderin niet tam is.
                Stoelen zijn top en positie stuur en stoel zijn goed in te stellen. Ook hier weinig interieur geluiden!
                Besturing is strak en ook dit wil wel gaan. Gezien het een MPV IS, biedt dit veel voordelen!
                Ben nog nooit Opel minded geweest, maar zo zie je, soms wordt je nog eens verrast.
                Deze komt dus op no.2 te staan in de top 3.

                Vrijdag de Beemer 525 touring nog 'testen' en de A4/A6, V70 T5 en Octavia RS zullen pas volgende week en de week daarna aan de beurt komen. Even wat minder tijd helaas.

                Top 3 dus als volgt:
                - Mondeo / S-Max 2.5T (>2006)
                - Zafira B OPC (>2006)
                - Mazda 6 Sportswagon (2008)


                De Legacy is gewoonweg uit de lijst en de Passat 3.2 4M is dus ook uit de top 3 geknikkerd op no.4.
                Last edited by Suburuuh; 03-21-2014, 04:31 PM.

                Comment


                • #9
                  Vandaag weer wat verder gekomen en ideaal test weer in de middag/avond.

                  Eerst (eindelijk) de Volvo V70 T5 (hetzelfde blok als in de Mondeo/S-Max) gereden.....
                  Goed, besturing is not on point en de zitpositie is veel te comfortabel, eerder het gevoel dat je op een Chesterfield bank zit met een auto er om heen.
                  Tja, wellicht écht Volvo, maar niet mijn ding. Ik geloof wel dat je het lang uit kunt houden qua comfort haha. Deze zal ook niet meer in de lijst voorkomen.


                  Vanavond dus en Beemer 525 touring aan de tand gevoeld. Ehm.... Scheiße
                  Wat te zeggen. Besturing is wél on point, stil van binnen, dit heeft ook al genoeg power, gaat ook wel vooruit hoor. Erg prettige zitpositie te creëren.
                  Ook features waar ik als family man happy van kan worden, maar die zijn bijzaak.
                  En hij heeft inderdaad lucht achter, maar was al af fabriek verlaagd. Was al zo goed als tucked!
                  Ook nog een verdomd nette auto met historie enz. En ook nog RWD mmmm.
                  Op gevoel zou ik hem nu zo kunnen/willen kopen, maar ik ga niet impulsief handelen.
                  Ook niet nodig!

                  Alwaar zo'n verrassing dus, wat ik juist niet verwachtte. Hier moet ik echt nog eens over nadenken t.o.v. de Mondeo en de S-Max.

                  Voor wat mij betreft is de top drie nu zo:
                  1- Mondeo/S-Max 2.5T (>2006)/ Beemer 5 Touring (>2006)
                  2-..
                  3- Mazda 6 Sportswagon (>2008)

                  De OPC is nu verdwenen, maar de looks en het rijgedrag van de de 6 blijven mij gewoonweg aantrekken. Dan maar iets minder power.


                  Volgende week nog een 2005 Audi A4 2.0T FSI, de Skoda RS en een A6 2.4 als het mee zit. Dan zou de challenge er op zitten en kan ik eens écht goed na gaan denken en wat gaan vergelijken op elk vlak.

                  Last edited by Suburuuh; 03-21-2014, 05:10 PM. Reason: text errors

                  Comment


                  • #10
                    Bmw yoo
                    Facebook Sander Zuurbier
                    Instagram sanderz28

                    Twingo RS

                    Comment


                    • #11
                      kan je geen ongelijk geven die mazda 6, blijft een mooie wagen

                      ik pink ook weer een traantje weg om die sub zo in elkaar te zien.


                      i shouldn't be daily driving this:
                      "Volkswagen Golf mk1 build thread"

                      Comment


                      • #12
                        Gok dat de A6 2.4 zal tegenvallen (de motor dan). Mis alleen de Benzen nog in je lijst?

                        anywho, Ik ben sub(ruuh)'d
                        Lucas
                        Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                        Originally posted by LCG
                        High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                        Comment


                        • #13


                          Dit is een Honda Orthia (US Canada only model) en geen Honda Accord

                          Ben benieuwd naar wat je van de Skoda vind, naar wat ik hoor doet hij niets onder aan de Audi modellen en ik vind zelf de styling ook nog mooier
                          Don&Vlad || SOHK
                          ---------------------------------------------------------
                          '90 Honda Civic Shuttle EE2

                          Comment


                          • #14
                            Haha gasten, ja de Benzies zijn er tussenuit.
                            Elke keer als ik ze zag rijden had ik er geen lekker gevoel bij, als dat al mijn gevoel is, niet aan beginnen.

                            Nieuwe ride moet er goed uit zien, goed rijden/zitten, wat family space hebben en ik moet het kunnen verlagen met een mooie (doch enigszins praktische) stance.

                            En ja, de 2.5T (Volvo) motor vreet aan me, evenals de Beemer in zijn rijgedrag.
                            En omdat ik de power 'mis' bij de Mazda 6, staat hij op no.3.

                            Morgen hopelijk te Skoda en donderdag de A4.
                            Ik denk dat een 2.4 in een A6 'm ook niet gaat worden.
                            Maar bevalt hij qua rijgedrag, dan is er altijd nog een 3.2....

                            Comment


                            • #15
                              benieuwd naar die skoda, lijkt me echt een topbak. Die 2.4 in de A6 kan wel maar heeft nou niet bepaald peper in z'n reet, grotere broer zal denk wel beter bevallen


                              i shouldn't be daily driving this:
                              "Volkswagen Golf mk1 build thread"

                              Comment

                              Working...
                              X