Announcement

Collapse
No announcement yet.

DE ORIGINELE Benz-content (w124 260E - 3.0 swap)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DE ORIGINELE Benz-content (w124 260E - 3.0 swap)

    Nou bij deze dan mijn voorstel ronde in het Nederlands.

    Mijn naam is Lucas, geboren in De Beemster (prov. N-H) in 1990, en rij sinds maart 2011 (zo lang alweer?) in mijn Germaanse Panzer auf Gas (Moffen en gas, goeie combo indeed ).
    Ik studeer HBO Autotechniek aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, zit inmiddels in mijn 4e en laatste jaar en hoop binnenkort af te gaan studeren en mijn Bachelors degree als Automotive Engineer te behalen

    Ik woon op een boerderij, dus er zijn veel spullen en ruimte voor handen. Was als klein ventje al bezig met alles wat zich motorisch voort bewoog, dus het mag geen verassing zijn dat ik vandaag de dag te kampen heb met een zware auto-verslaving. Vrienden noemen mij 'het wandelende autoboek' dus dat zegt denk ik wel wat

    Goed, de Benz:

    • specs:
    • Mercedes Benz 260E W124
    • 6-in-lijn 166 pk
    • 5-Bak handgeschakeld
    • RWD
    • 1986 --> MRB-vrij (nog) --> nu €120p/j
    • km stand: ±155.000
    • Benzine/LPG

    • mods:
    • 40mm Eibach verlgingsveren (stock shocks)
    • Volledige ombouw naar 1991-model (bodykit, verlichting, interieur met stoelverw. elektrische ramen etc.)
    • 4 sets velgen:
    • - 8x16 BBS BRABUS monoblock I (los)
    • - 7x16 500E/SL 8-loch (winterbeaters)
    • - 7,5x17 W220 S-class (oude zomerset)
    • - 7,5x17 W201 Evolution 'Ceginus' (aanstaande zomerset)

    • WANTED/TO-DO mods list:
    • E36 M3 front struts, saab 900i/Ford Ranger rears + cutting coils
    • 320/400/500E remmerij rondom (zwaardere uitvoering met 4-pots klauwen voor en 2-pots achter)
    • ASD diff met manual override (hydraulisch sper)
    • 300E motor swap (+24pk=190pk ) --> Ligt klaar
    • Leuke (3-delige?) breedset voor show's etc. (oldschool/verbreede 17" steelies of Carlssons)
    • Splitter voor
    • lip achter in E30 M3 motorsport stijl




    Build Thread is hier te vinden: LINK

    Ik weet dat iedereen op dit forum helemaal Foto-geil is. Dus bij dezen: succes met de potato's...

    Ik kocht 'm dus zo:



    GRAMPA-SWEK YO



    Oude wintermode op de Brabus Monoblocks





    Overspuiten




    April 2012





    Zwart lederen interieur-swap






    Huidige winter modus




    Aanstaande zomer set (testfit)






    Laat maar weten wat je dr van vindt!
    Last edited by loekaaz; 10-18-2017, 05:35 AM.
    Lucas
    Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
    Originally posted by LCG
    High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

  • #2
    ik vind het chappement nogal ver uitsteken
    voor de rest goed,

    waar is de april 2012 look naartoe?
    Floccinaucinihilipilification

    Comment


    • #3
      Uitlaatpijp is een proefversie. Deze is ff zo voor de winter. Krijgt grotere diameter, kleinere hoek en wat meer getucked achter de bumper, Ik denk dat ik een grote diameter RVS diesel eindstuk erop ga doen. Dus afgekromd naar beneden.

      De april 2012 look (ik gok zo dat je de voorlip bedoelt) is niet meer. Kapot gereden op een oud-Hollands ophaalbruggetje en is dus gehalveerd. ik heb nog een voorbumper met louvres liggen. Deze zal weer de april 2012 look krijgen
      Lucas
      Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
      Originally posted by LCG
      High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

      Comment


      • #4
        nee velgen

        die waren toch redelijk perfect
        Floccinaucinihilipilification

        Comment


        • #5
          Vond je dat? Ik heb ze nog steeds hoor, alleen de achterbandjes zijn opgerookt. dus ze liggen op de plank. Denk dat dat mn nieuwe winterset gaat worden. De Nankang NS2's die voorop zitten zijn toch ruk qua grip.

          Probleem van die velgen is dat de ET van 47 niet helemaal je-van-het is. Ze vallen een beetje ver naar binnen en dat stuurt nie fijn.. Maargoed, er valt wel mee te leven. Ze gaan in ieder geval nog niet weg
          Lucas
          Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
          Originally posted by LCG
          High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

          Comment


          • #6
            voor winterset he

            et 47 das gek voor mercedes he?

            normaal toch rond et 30?
            Floccinaucinihilipilification

            Comment


            • #7
              Standaard 15" steelies zijn zelfs ET49... Maar ik snap niet hoe mensen daar mee durven/kunnen te rijden. Alles boven de ET45 beinvloed naar mijn mening te veel het stuurgedrag. Maarja, het W124-wereldje kickt en geilt zo heeeul erg op alles wat origineel is.

              Blijft het speciale spul voor mij over
              Lucas
              Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
              Originally posted by LCG
              High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

              Comment


              • #8
                9.5 et 40
                Floccinaucinihilipilification

                Comment


                • #9
                  De Evo's zijn gewoon baas! Opknappen?

                  Comment


                  • #10
                    jup! ben ik nu mee bezig. Foto's volgen snel
                    Lucas
                    Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                    Originally posted by LCG
                    High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                    Comment


                    • #11
                      Polijsten met je harses!

                      Comment


                      • #12
                        Lucas
                        Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                        Originally posted by LCG
                        High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                        Comment


                        • #13
                          snel was gistere

                          no pics









                          Floccinaucinihilipilification

                          Comment


                          • #14


                            Maar ff alle gekheid van t stokkie af. Ik ben deze week druk bezig met de 3.0 Swap. Er zit een beetje een nare tik in de 2.6 en hij backfired steeds op LPG. Op benzine trekt ie nog als een malle, maar bij 4000 tpm haakt ie ineens weer af alsof je tegen een muur rijdt oid.

                            Dus ik vond dat ik maar eens haast moest maken met de motor swap


                            Ik ben absoluut niet ver met de velgen. Heb nog maar van ééntje de lak er af weten te halen, en deze met P180 opgeschuurd. Verder ben ik nog niet.

                            Om jullie ff bezig te houden, heb ik hier alvast een tekening van een cowboy:



                            Last edited by loekaaz; 10-07-2014, 09:28 AM.
                            Lucas
                            Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                            Originally posted by LCG
                            High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                            Comment


                            • #15














                              Floccinaucinihilipilification

                              Comment

                              Working...
                              X