Announcement

Collapse
No announcement yet.

DE ORIGINELE Benz-content (w124 260E - 3.0 swap)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DE ORIGINELE Benz-content (w124 260E - 3.0 swap)

    Nou bij deze dan mijn voorstel ronde in het Nederlands.

    Mijn naam is Lucas, geboren in De Beemster (prov. N-H) in 1990, en rij sinds maart 2011 (zo lang alweer?) in mijn Germaanse Panzer auf Gas (Moffen en gas, goeie combo indeed ).
    Ik studeer HBO Autotechniek aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, zit inmiddels in mijn 4e en laatste jaar en hoop binnenkort af te gaan studeren en mijn Bachelors degree als Automotive Engineer te behalen

    Ik woon op een boerderij, dus er zijn veel spullen en ruimte voor handen. Was als klein ventje al bezig met alles wat zich motorisch voort bewoog, dus het mag geen verassing zijn dat ik vandaag de dag te kampen heb met een zware auto-verslaving. Vrienden noemen mij 'het wandelende autoboek' dus dat zegt denk ik wel wat

    Goed, de Benz:

    • specs:
    • Mercedes Benz 260E W124
    • 6-in-lijn 166 pk
    • 5-Bak handgeschakeld
    • RWD
    • 1986 --> MRB-vrij (nog) --> nu €120p/j
    • km stand: ±155.000
    • Benzine/LPG

    • mods:
    • 40mm Eibach verlgingsveren (stock shocks)
    • Volledige ombouw naar 1991-model (bodykit, verlichting, interieur met stoelverw. elektrische ramen etc.)
    • 4 sets velgen:
    • - 8x16 BBS BRABUS monoblock I (los)
    • - 7x16 500E/SL 8-loch (winterbeaters)
    • - 7,5x17 W220 S-class (oude zomerset)
    • - 7,5x17 W201 Evolution 'Ceginus' (aanstaande zomerset)

    • WANTED/TO-DO mods list:
    • E36 M3 front struts, saab 900i/Ford Ranger rears + cutting coils
    • 320/400/500E remmerij rondom (zwaardere uitvoering met 4-pots klauwen voor en 2-pots achter)
    • ASD diff met manual override (hydraulisch sper)
    • 300E motor swap (+24pk=190pk ) --> Ligt klaar
    • Leuke (3-delige?) breedset voor show's etc. (oldschool/verbreede 17" steelies of Carlssons)