Announcement

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen Golf MkII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Even voorstellen Golf MkII

    Hallo! Ik ben dus Jarick, woonachtig in Amersfoort. Ik zit nu zo een 2 jaar (sinds 2018) in de groepsapp van SW, maar vond tijd dat ik me ook maar eens op het forum zou gaan aanmelden. Dus bij deze mijn voorstel ronde.

    Momenteel rij ik dagelijks in een Audi a4 b5 20vt Quattro, lichtelijk hok gehalte met wat werk. Staat op een schroefset en 18" old rs6 wielen.

    20200519_195127 by J Romijn, on Flickr

    Daarnaast heb ik al zo een 3 jaar mijn Golf 2 in de schuur staan.
    Ik heb deze Golf gekocht van een oud klasgenoot. Hij is in 1984 uit de fabriek komen rollen als een 1.6 8v GL (dus met de sierlijsten van chrome etc.) Sinds ik de auto heb overgenomen heb ik er het een en ander aan verspijkerd. Ik was toentertijd nog maar een stagiair, dus alles moest van een klein budget.
    Ik heb zelf een andere motorkap gemonteerd omdat de vorige eigenaar er een dambord op had gemaakt (ivm steenslag en roest). Uiteindelijk ook een schroefset en, don't kill me, ekte lenso bsx'en gemonteerd. Ja ik weet het, maar het budget voor bbs was er gewoon niet. Ook heb ik een gti 8v lip gemonteerd. Hier volgen even wat foto's van die arme tijden.

    20151106_174324 by J Romijn, on Flickr

    20151106_180511 by J Romijn, on Flickr

    IMG_20161105_162708 by J Romijn, on Flickr

    Uiteindelijk begon de 1.6 in combinatie met de Pierburg carb problemen te vertonen. Dus heb ik een KR 1.8 16v gekocht. Deze ben ik uit elkaar gaan halen en gaan reviseren. Het plan was toen om er Yamaha R1 carbs aan te gaan hangen in verband met het budget.

    20200607_190947 by J Romijn, on Flickr

    Op een gegeven moment werd de Golf wat minder interessant en begon ik aan het bouwen van leuke daily's. Maar na een jaar of wat toch weer de motivatie gevonden om aan de golf verder te gaan. Dus weer de KR uit de auto getrokken en alles netjes gaan maken. De eerste stap was het spuiten van het motorblok en aanbouwdelen.
    20200327_202921 by J Romijn, on Flickr

    20200319_200613 by J Romijn, on Flickr

    Aangezien ik nu een vaste aanstelling heb bij een dealer is het budget voor de golf ook iets ruimer, het plan van de R1 carbs is van tafel geschoven en heb ik de keuze gemaakt om toch 45mm Webers te gaan monteren. Na een aantal avonden actief wat aan de Golf gedaan te hebben mag het resultaat van een vers gespoten motorblok er zeker wel zijn. Ik ben er zelf zeer tevreden mee!

    20200605_180857 by J Romijn, on Flickr

    20200605_180902 by J Romijn, on Flickr

    20200605_181004 by J Romijn, on Flickr

    De volgende stap is het cleanen van de motorruimte, maar wat is dit een werk zeg! En je komt achter dingen die je liever niet had geweten, zoals roest
    Dus dit is een beetje het verhaal van mijn Golf, hij is nog lang niet af, dus ik zal proberen af en toe wat updates te doen!
    Last edited by Jarick1996; 05-09-2022, 03:57 PM.

  • #2
    Is ie al laag?
    Facebook Sander Zuurbier
    Instagram sanderz28

    Twingo RS

    Comment


    • #3
      Originally posted by SanderZ View Post
      Is ie al laag?
      Nee, maar mn bankrekening wel

      Comment


      • #4
        Lekker
        Facebook Sander Zuurbier
        Instagram sanderz28

        Twingo RS

        Comment


        • #5
          Blokje oogt heel fijn zo!

          Welke groepsapp?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Bert75 View Post
            Blokje oogt heel fijn zo!

            Welke groepsapp?
            Van je moeder
            Facebook Sander Zuurbier
            Instagram sanderz28

            Twingo RS

            Comment


            • #7
              Originally posted by SanderZ View Post
              Van je moeder
              Waarom gelijk zo

              Comment


              • #8
                Blokje van de golf ziet er fijn uit Jarick
                Visit my photo page

                MWPhotography

                My sw thread
                Funfer Business

                Comment


                • #9
                  Netjes gedaan van het blokkie Jarick!

                  Dus je gaat voor show met een cleaned engine bay denk ik?

                  Comment


                  • #10
                    Zo, 2 jaar verder inmiddels. Issie af? Nee, fight me.

                    Motor hangt inmiddels, bak is in kleur gespoten. Er hangt een mooie radiateur inclusief reservoir in de motorruimte, scheelt weer een reservoir inhet zicht. Ik heb de Webers er aangehangen voor motivatie. Heeft het gewerkt? Matig.



                    Inmiddels heb ik ook de achteras en de brandstof tank er onder vandaan gehad. De achteras is helemaal kaal gemaakt en opnieuw zwart gespoten. Gelijk voorzien van PU rubbers en de remtrommels hebben plaats gemaakt voor remschijven. Aan de voorzijde zitten inmiddels ook G60 remmen en rondom een mooie schroefset die prima laag kan.







                    Voor de leuk heb ik de Golf even op m'n 16" azevs gezet me te grote banden. Maar het doet wel goed om 'm weer eens op z'n pootjes te zien.



                    Dit was 'm weer voor nu, tot over 2 jaar!

                    P. S. ik weet even niet meer hoe ik de foto's in mn post krijg, dus kiek maar.
                    Last edited by Jarick1996; 05-09-2022, 04:00 PM.

                    Comment

                    Working...
                    X