Announcement

Collapse
No announcement yet.

Born in Born '79 Volvo 66

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Born in Born '79 Volvo 66

    allo,

    De meeste kennen mij waarschijnlijk wel van mijn dagelijkse auto aka geldverslinder :P Mijn Audi 90:


    Deze auto is bijna zo goed als 'klaar' en buiten onderhouden ga ik niet meer al te veel veranderen, anders gaat het te worden.
    Dus gingen we op zoek naar een auto voor erbij, een project maar niet al te veel werk. Zoektocht begon bij Mercedes 190, maar 3000-4000€ voor een exemplaar met nog werk vindt ik er over, dan een w124 overwogen maar meeste waren in slechte staat en misschien wat saai voor erbij.

    Toen ben ik beginnen kijken op de reguliere verkoopsites, en wat volvotjes tegen gekomen. En vorig weekend naar eentje gaan kijken
    En gekocht! dit weekend opgehaald.

    Het is dus een Volvo 66 1.1 47pk variomatic geworden.









    wensenlijstje:
    - voorbumper vervangen door een chrome DAF bumper,
    - grote speaker, moderne radio en de hoop kabels er uit, deftig neerleggn en meer tijdscorrect spul in.
    - grill met verstralers DAF Marathon
    - prulletjes repareren en afstellen, technisch in orde zetten dus en daarna keuren.
    - Verlagen
    - interieur rebuild; achterbank eruit, halve rolkooi, kuipstoeletjes, 3, of 4 punts gordels, zelf deurpanelen maken, alles netjes bekleden.
    -....

    ,

  • #2
    Originally posted by FiveInline View Post

    Het is dus een Volvo 66 1.1 47pk variomatic geworden.


    Originally posted by FiveInline View Post

    - voorbumper vervangen door een chrome DAF bumper,

    - grill met verstralers DAF Marathon



    Nee grapje, super vet projectje, plannen klinken erg leuk, ben benieuwd
    Originally posted by aLaFleur

    I've decided the best way to deal with rust is to just embrace it.

    Comment


    • #3
      Yezz, haha :P
      Misschien komt er ooit wel iets snellers in maar voorlopig heeft het geen prioriteit :P

      Comment


      • #4
        Erg leuk volvotje je plannen klinken goed gaat vast wat moois uitkomen!

        Comment


        • #5
          Leuk ding,weer eens wat anders.
          1 ding,neem of een échte rolkooi,of GEEN rolkooi,van die halve dingen zijn eerder gevaarlijk/schijnveiligheid dnt veiligheidsbevorderend

          Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
          Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
          Fiat Panda 1,2 Dynamic

          Comment


          • #6
            Haha lachen dit, maar eens met Sander hierboven!

            Maareh...
            Het is dus een Volvo 66 1.1 47pk variomatic geworden.]
            1147pk... gaat af als een malle zeker in automaat!


            Alleen eerst tik je 'tijds correct' en daarna kuipjes/rollkooi etc., wat wordt het nu?

            Comment


            • #7
              Geen kuipstoelen van sparco ofzo he :P
              Maar eerder zoiets;


              En een rolkooi bestond toen ook al hoor :P

              Comment


              • #8
                what is this i don't even...


                hahaha grapje

                das de originele reden waarom ik op sw zit, gekke niet alledaagse projecten, voor de e30 en de e36 rage begon
                Floccinaucinihilipilification

                Comment


                • #9
                  Meer in deze stijl om een idee te geven :P

                  Comment


                  • #10
                    Leuk apparaat, benieuwd wat je ervan gaat maken

                    Comment


                    • #11
                      hell yesh, weer een vreemde eend in de bijt, love it.

                      benieuwd hoe dit verloopt


                      i shouldn't be daily driving this:
                      "Volkswagen Golf mk1 build thread"

                      Comment


                      • #12
                        Maakt mij geen moer uit wat je er allemaal mee doet, als je er maar een dragrace in zn achteruit mee doet
                        Lucas
                        Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                        Originally posted by LCG
                        High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                        Comment


                        • #13
                          Bedankt!

                          Achterrij drag ga ik sowieso doen, is waarschijnlijk ook het enige wat ik kan winnen

                          Ondertussen niet stil gezeten en diverse probleempjes opgelost:
                          - Stationair afgesteld,
                          - Schakelhendel gesmeerd waardoor hij nu beter schakelt,
                          - Choke kabel vervangen,
                          - motorkap open hendel terug vast gelast en gaat nu dus ook vast in slot.
                          - raammechanisme rechtsvoor vervangen, ging niet meer naar boven,
                          - grill met verstralers gemonteerd (uitsparing voor verstralers groter gemaakt) met DAFlogo,
                          - chrome achterbumper vervangen door een rechter exemplaar( DAF),
                          - chrome voorbumper gemonteerd (DAF)
                          - knipperlichten gemonteerd in de bumper,
                          - kofferlogo vervangen naar eentje van een DAF,
                          - radio verwijderd nu op zoek naar een nette oude Philipsradio;
                          - deurvangers afgesteld (sluit beter nu)
                          -remklauw gereviseerd,
                          -koffer slot gemaakt

                          Hier allesinds toch 1 foto van het nieuwe front!


                          Hopelijk deze week nog naar de keuring, morgen een testritje doen en hopelijk blijft alles werken. xD

                          Zoals altijd moet ik altiijd plannen wat ik aan de auto wil doen maar uiteindelijk gaat het toch meestal helemaal anders zijn :p

                          Comment


                          • #14
                            Super vet!

                            Ik heb ook zo'n ding gehad als eerste auto:



                            Verlaagd,verbreed staal alles!

                            Comment


                            • #15
                              De afgelopen week zijn we bezig geweest om hem iets lager te zetten, vanachter is het een simpel klusje.
                              De voorkant daarin tegen, man man :P Torsiestaven tanden verzetten, maar goed de torsiestaven zitten er al 38 jaar in en dus zo vast als iets. Heet moeten maken voor ze er uit konden! Maar uiteindelijk is het gelukt na veel vloeken!







                              Golf 1 GTI voorspoiler ook binnen gekomen! pasvorm is (bijna) ideaal voor de DAF! Van de week nog eens monteren.



                              Carburator gaan we ook eens volledig demonteren en nakijken want we hebben er al een revisieset in gestoken maar toch loopt hij nog niet 100%..
                              Ondertussen ook nog aan het wachten op nummerplaten, ik hoop dat het niet al te lang duurt. Vorige keer dat ik er heb aangevraagd, heb ik 6 weken mogen wachten...

                              Comment

                              Working...
                              X