Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ignition62, Kever, Zomerdaily en Winterdaily projectpagina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ignition62, Kever, Zomerdaily en Winterdaily projectpagina

    Bij deze, het ziet er hier gezellig uit en er zitten hier ook redelijk wat bekende, dus ik denk laat ik me ook maar eens hier aanmelden

    Om het allemaal een beetje overzichtelijk te houden, wil ik nog ergens graag mijn projectje(s) een beetje bijhouden, ik zal maar niet alle foto's hier neer gooien wat ik eraan gedaan heb, daar is niemand blij mee namelijk haha ..

    Laten we beginnen met mijn Kevertje, gekocht in 2009, net 1 dag voor mijn 17e verjaardag, in vrijwel originele staat.
    De enige 'upgrades' waren de dropped spindels op de vooras, iets breder staal achterop en de ombouw naar 12v, voor de rest nog helemaal origineel.




    Na de aankoop het complete interieur gestript om te kijken of de basis ook echt zo goed was, en dat was tie ook, heb de bodem toen ontdaan van de vliegroest en behandeld met roestwerende producten, verder nog een hoop gepoetst en gedaan.
    Om een kleine impressie te geven:
    Voor:


    Na:


    Toen kwam die er uiteindelijk zo uit te zien na wat uurtjes poetsen:




    Nadat ik mijn rijbewijs had behaald, een tijd zelf erin gecruised, en was bijna ieder weekend wel onderweg (is nu niet anders ... haha)
    Toen het motortje uit elkaar gehaald ivm een olielekkage tussen de stoterstangpijpjes, meteen maar al het plaatwerk gestraald en gespoten.


    December 2012 begon ik met de airride ombouw, enkel air op de vooras:






    Na een hele tijd gereden te hebben met mega-rake, in Juni pas de achterkant verlaagd, net 1 dag voor VW Fanatics, en dat zag er een partij beter uit


    Verder heb ik nog verstelbare veerplaten gemonteerd (zodat ik de achterkant dmv 2 imbussen hoger kan schroeven) en mijn 'custom' staaltjes gemonteerd, welke eigenlijk Kever harten in omgedraaide Mercedes W124 randen zijn, dus 15x7 ET7 (met nog een spacer van 25mm per kant er tussen )


    Verder ... tja een hoop km's gemaakt, tripje FittedUK, tripje Wörthersee en terug (te hoog voor mijn doen, maar had geen zin in politie daar )


    Verdere plannen ... andere wielen, verlengde verstelbare veerplaten (ik 'rook' nu 3 sets banden per seizoen op ivm het achterlijke toe-spoor, en wellicht air op de achteras, aangezien ik net ietsje lager wil gaan, en ik nu al amper de garage uit kom met 't ding, zelfs met alle Ikea planken op straat
    '62 VW Beetle Deluxe | '87 VW Golf CL/GTI | '99 Polo Estate
    FittedUK | FittedNL | LightninboltPhotos | Drop&Wheels
    Instagram: Ignition62


  • #2
    Volgende ... de '87er Golf 2 CL, dat mijn dagelijkse (zomer-)auto zou moeten worden ..
    Welke dus een 5drs 1,6l carburateur automaat was ...
    Deze ook vrij origineel gekocht, zat alleen een schroefsetje onder (welke vast zat).
    Heb toen van een vriend een setje Steffan BCW velgjes gekocht in 14x8 en het was al meteen een heel andere wagen.


    Daarna heb ik nog een set merkloze 15ers gereden in matzwart, waar ik zo ff geen foto van vind.
    Toen een tijdje op deze foute set Artec 3 spokes.




    Toen liep de motor echt té beroerd en heb ik goedkoop via een maat een 2,0l 8v AGG (mk3 gti) motor met bak, kabelboom subframe, stuurhuis enz kunnen overkopen, dus kon het ombouwen beginnen.




    Volledige kabelboom is omgesoldeerd op oud-type golf 2 kabelboom, omdat ik zo'n purist ben, en het dash dus helemaal pre-90 wil houden
    Het opa-spijkerstof-interieurtje is eruit, en daarvoor is een GT Special interieur voor in de plaats gekomen, icm een period-correct Hella stuurtje.




    De ombouw heeft veeeel te lang geduurd, en was dus net 7 uur voordat we zouden vertrekken naar MK2Elite pas 'af'




    Hij loopt helaas nog niet 100% goed, is denk ik iets mis met de vacuum van de brandstoftank ofzo, moet daar nog steeds ff tijd voor vrijmaken.
    Ook het rijden op deze set wielen is zowat onmogelijk met deze stance, hij ligt rondom op cheape KEIHARDE bumpstops van Ebay, alle uitlaatrubbers en wiellagers zijn al naar de haaien binnen 200km
    Waarschijnlijk komend seizoen ook maar op 16x7,5 en 16x9 Azev A
    '62 VW Beetle Deluxe | '87 VW Golf CL/GTI | '99 Polo Estate
    FittedUK | FittedNL | LightninboltPhotos | Drop&Wheels
    Instagram: Ignition62

    Comment


    • #3
      Volgende ...
      Aangezien de ombouw van mijn 5drs toch wat lang ging duren, en de tijdelijke Fiat Panda ook weer een uit de hand gelopen project zou worden zoals mijn vorige Panda, heb ik de slimme beslissing genomen om een andere Golf 2 aan te schaffen .. wich was a mistake ...
      Ik kocht dus een hele cheape 1,3l 8v NZ '90er Golf 2 Madisson, welke dus poeppie origineel was, deze liep slecht, wiellager was kapot en apk zat eraan te komen ..
      Dus meteen na aankoop richting de automaterialenzaak en een nieuwe KVS sensor gekocht, slecht lopen was meteen opgelost
      Wiellagertje en apk erop en toen beviel me de hoogte niet .. dus maar meteen een schroefsetje en een winterwieltje gemonteerd dat ik nog had liggen


      Ook meteen ff zwart-rode achterlichtjes gemonteerd.


      Toen een setje BBS BT202 opgeknapt, welke als winterset zou gaan dienen (hier nog zonder spacers, en hoger dan dattie nu is)


      De Steffans heb ik dus ook nog steeds liggen, dus deze set gebruik ik als zomerset voor mijn winterauto ... ja, echtwaar .. de ombouw van de 5drs duurde echt veel te lang


      Plannen voor de winterbeater ... uitdeuken en strakmaken, rotte plekken lassen, mat geel, witte Azev A, wat lager, interieur strippen, kooitje, kuipjes ... full retard racemode dus met een 1300 ...
      Dus zo'n goede beslissing was het niet om een Golf als 'cheape' winterauto te nemen blijkbaar

      Nou dat was 'm dan, ik ga het proberen een beetje geupdate te houden hier
      '62 VW Beetle Deluxe | '87 VW Golf CL/GTI | '99 Polo Estate
      FittedUK | FittedNL | LightninboltPhotos | Drop&Wheels
      Instagram: Ignition62

      Comment


      • #4
        Tering wat een verhaal Amando. Blijf je 5-deurs Golf nog altijd super fantastisch mooi! Die stance, uitlaat*, motor en de hele bende.

        't Is jammer dat we zo'n stuk bij elkaar vandaan wonen. Anders was een photoshoot wel even wat makkelijker te realiseren. hehehe

        *Welk merk was het ook alweer?

        Comment


        • #5
          Ow hey Rick !
          Thnx, en dit was nog maar een korte samenvatting van alles haha
          De einddemper is een RVS Group N van het merk Powersprint, maar is volgens mij gewoon hetzelfde als die Novus uitlaten op Ebay.

          Heb nog ff 2 plaatjes proberen toe te voegen, geen idee of dat gelukt is, maar heb vandeweek ff ghetto-ass het achterasje uit elkaar gedraaid, welke richting de straler is gegaan, bedoeling is deze achteras netjes op te bouwen, en voor nu met "normale" alu mk4 klauwen (ivm de handrem dat wel eens graag vast blijft hangen met mk2 klauwen ).

          En het 2e plaatje is van wat spul dat ik donderdag heb opgepikt
          Attached Files
          '62 VW Beetle Deluxe | '87 VW Golf CL/GTI | '99 Polo Estate
          FittedUK | FittedNL | LightninboltPhotos | Drop&Wheels
          Instagram: Ignition62

          Comment


          • #6
            Hoi
            Facebook Sander Zuurbier
            Instagram sanderz28

            Twingo RS

            Comment


            • #7
              Dit is jouw auto toch, foto heb ik gemaakt tijdens dmpd

              Facebook Sander Zuurbier
              Instagram sanderz28

              Twingo RS

              Comment


              • #8
                Ook hoi !
                En yes dat klopt, thnx !!

                Zo begin ik weer te twijfelen dattie eigenlijk wel laag genoeg ligt
                '62 VW Beetle Deluxe | '87 VW Golf CL/GTI | '99 Polo Estate
                FittedUK | FittedNL | LightninboltPhotos | Drop&Wheels
                Instagram: Ignition62

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Ignition62 View Post
                  Ook hoi !
                  En yes dat klopt, thnx !!

                  Zo begin ik weer te twijfelen dattie eigenlijk wel laag genoeg ligt
                  ziet er toch mooi uit, vind het geen gezicht als de treeplanken op de grond liggen...
                  Facebook Sander Zuurbier
                  Instagram sanderz28

                  Twingo RS

                  Comment


                  • #10
                    Welkom!

                    Mooie verhalen leuke plannen en al knappe auto's!! Ben benieuwd wat er allemaal van gemaakt gaat worden!

                    Comment


                    • #11
                      Hehe eindelijk, welkom hier Amando.
                      Stuk voor stuk mooie wagens
                      Visit my photo page

                      MWPhotography

                      My sw thread
                      Funfer Business

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by SanderZ View Post
                        ziet er toch mooi uit, vind het geen gezicht als de treeplanken op de grond liggen...
                        Das waar, hoewel het stiekem toch wel cool is hoor


                        Maar laten we het realistisch houden, ik kan met wat kleine aanpassingen vanvoor nog een cm of 1,5-2 zakken, en om de velg-wielkastverhouding gelijk te houden moet hij achter nog ietsje meer zakken, aangezien ik ook een iets platter maatje ga rijden op de 17ers

                        Originally posted by ruittie View Post
                        Welkom!

                        Mooie verhalen leuke plannen en al knappe auto's!! Ben benieuwd wat er allemaal van gemaakt gaat worden!
                        Thnx ! we blijven gewoon lekker aan de knutsel hiero !

                        Originally posted by VdubMKII View Post
                        Hehe eindelijk, welkom hier Amando.
                        Stuk voor stuk mooie wagens
                        Jow Marc !
                        Wanneer doe jij je naam weer eer aan ?
                        '62 VW Beetle Deluxe | '87 VW Golf CL/GTI | '99 Polo Estate
                        FittedUK | FittedNL | LightninboltPhotos | Drop&Wheels
                        Instagram: Ignition62

                        Comment


                        • #13
                          Hahaha
                          Visit my photo page

                          MWPhotography

                          My sw thread
                          Funfer Business

                          Comment


                          • #14
                            Amando, welkom man! Cool om dit topic hier te zien, awesome herinneringen aan die kaffer Keep us updated!
                            #SCHTAAAAAAAAAAAANZ

                            Comment


                            • #15
                              Welkom en ik als kevergek en zelf een '68er bezit te hebben in vroegere jaren. En ook jaren bij Team Budel meegelopen te hebben, spreekt je bug mij enorm aan! Gaaf!!

                              De rest van je car armada spreekt ook aan en dat retarded 1300 idee... Top!

                              Comment

                              Working...
                              X