Hallo allemaal ik ben Martijn, ben vriend van Twan (DutchieSaxo) en moest van hem al best een poos mij zelf eens voor gaan stellen op dit forum en dit nu toch maar eens gaan doen
Ik kom uit Klarenbeek vlakbij Apeldoorn waar ik ook werk als automonteur.
Ik had vorig jaar zomer van klasgenoot zijn Golf 2 GTI Wolfsburg 1.8 8v overgekocht.
Helaas zat/zit hier wel een hoop werk aan en is de buiten kant niet alles...
Al een hoop aan veranderd en heel veel gelast maar dat is bijna klaar
Heb helaas geen foto's van hoe ik hem kocht.
Zo staat die er nu bij:

Wou al gelijk een sneller blok erin leggen, we hadden namelijk al bij twee vrienden een vr6 motor in een Golf mk2 en mk3 gebouwd dus wil hun wel bij kunnen houden
Daarom had ik deze mk3 gekocht:

Hier lag een een 2 liter 16 klepper ABF motor in, hier sta ik langs de kant omdat de motor boven 3k toeren hevig begon te hikken, had me toen door maatje naar huis laten slepen omdat ik de boel niet kapot wou rijden, distributie leek toen aan de slappe kant, dacht dat die versprongen was maar dat bleek later niet zo te zijn.
Daarna niet meer mee gereden, motor uitgebouwd en in goede hoop dat die wel goed zal draaien in de GTI.
Hier de 16 kleppert ABF, kleppen deksel geel gemaakt omdat ik die kleur nog in de kast had liggen

Ook nieuwe Sachs koppeling opgezet met afgedraaid vliegwiel.
En zo ligt die er nu in:

Motor loopt na de inbouw gelukkig goed, denk dat brandstof filter verstopt zat in de mk3 waardoor die ging hikken boven in toeren.
Heb er een originele Golf 2 GTI 020 versnellingsbak achter gedaan, bak code ACD.
Dit omdat ik stangen bak persoonlijk beste vind schakelen en de ACD bak heeft de eerste vier versnellingen kort en de laatste ietsjes lang voor op de snelweg, trekt als een malle met deze versnellingsbak en door het afgedraaide vliegwiel.
Voor de rest heb ik echt nog een hoop aan deze auto vernieuwd; nieuwe remleiding, gevlochten remslangen, handremkabels, motorsteunen, sensoren, ontsteking, etc..
Had eerst ook rondom massieve motorsteunen:

Heb de kleine ronde bak steun toch maar vervangen voor origineel G60 omdat de casco er toch wel enorm van ging trillen bouten trilde zelfs los
Ben nog van plan om hem van de zomer zelf te gaan rollen in het groen.
Maar eerst moet er nog APK op en omlaten keuren bij de RDW.
Hier had ik voorkantje even in elkaar gezet om er van te genieten

Ik kom uit Klarenbeek vlakbij Apeldoorn waar ik ook werk als automonteur.
Ik had vorig jaar zomer van klasgenoot zijn Golf 2 GTI Wolfsburg 1.8 8v overgekocht.
Helaas zat/zit hier wel een hoop werk aan en is de buiten kant niet alles...
Al een hoop aan veranderd en heel veel gelast maar dat is bijna klaar

Heb helaas geen foto's van hoe ik hem kocht.
Zo staat die er nu bij:

Wou al gelijk een sneller blok erin leggen, we hadden namelijk al bij twee vrienden een vr6 motor in een Golf mk2 en mk3 gebouwd dus wil hun wel bij kunnen houden

Daarom had ik deze mk3 gekocht:

Hier lag een een 2 liter 16 klepper ABF motor in, hier sta ik langs de kant omdat de motor boven 3k toeren hevig begon te hikken, had me toen door maatje naar huis laten slepen omdat ik de boel niet kapot wou rijden, distributie leek toen aan de slappe kant, dacht dat die versprongen was maar dat bleek later niet zo te zijn.
Daarna niet meer mee gereden, motor uitgebouwd en in goede hoop dat die wel goed zal draaien in de GTI.
Hier de 16 kleppert ABF, kleppen deksel geel gemaakt omdat ik die kleur nog in de kast had liggen


Ook nieuwe Sachs koppeling opgezet met afgedraaid vliegwiel.
En zo ligt die er nu in:

Motor loopt na de inbouw gelukkig goed, denk dat brandstof filter verstopt zat in de mk3 waardoor die ging hikken boven in toeren.
Heb er een originele Golf 2 GTI 020 versnellingsbak achter gedaan, bak code ACD.
Dit omdat ik stangen bak persoonlijk beste vind schakelen en de ACD bak heeft de eerste vier versnellingen kort en de laatste ietsjes lang voor op de snelweg, trekt als een malle met deze versnellingsbak en door het afgedraaide vliegwiel.
Voor de rest heb ik echt nog een hoop aan deze auto vernieuwd; nieuwe remleiding, gevlochten remslangen, handremkabels, motorsteunen, sensoren, ontsteking, etc..
Had eerst ook rondom massieve motorsteunen:

Heb de kleine ronde bak steun toch maar vervangen voor origineel G60 omdat de casco er toch wel enorm van ging trillen bouten trilde zelfs los

Ben nog van plan om hem van de zomer zelf te gaan rollen in het groen.
Maar eerst moet er nog APK op en omlaten keuren bij de RDW.
Hier had ik voorkantje even in elkaar gezet om er van te genieten


Comment