Announcement

Collapse
No announcement yet.

BBS RSII 710 Opknap projectje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BBS RSII 710 Opknap projectje

    Ik heb een setje van 5 BBS RS2 710 velgen opgehaald in het hoge noorden, leuk opknap projectje dacht ik zo.
    Mijn eerste setje BBS en mijn eerste setje echt meerdelige velgen.

    BBS RS710
    5x112
    18x8,5
    ET32

    2-delig met titanium boutjes, velgrandbescherming en ventielen in de boutjes geïntegreerd

    Heb eerst de velgen maar eens goed schoongemaakt en een iron-x behandeling gegeven.




    Naafkapjes uit elkaar gehaald om schoon te maken, bestaan uit 5 onderdelen...



    Ook zit er een zogenaamde BBS gepatenteerde velgrandbeschermer over de echte rand van de velg. Deze heeft aardig wat voor z'n kiezen gehad en ik ben dan ook van plan om deze eraf te trekken.




    Ik wil hier in dit topic mijn vooruitgang bij houden zodat jullie dit kunnen volgen en mij wellicht ook tips geven, er zitten wel een aantal kenners hier geloof ik.

    Ik weet nog niet welke kleur ik de harten ga maken, wel dat de rand weer netjes gepolijst gaat worden.

    Owja, het is de bedoeling dat de velgen onder mij A4 B5 komen.


  • #2
    een lichte kleur zou wel netjes zijn op je blauwe a4, hangt er natuurlijk van af hoe gek je het wil


    roestige boutjes behandel ik met azijn en cola, dan overschotjes wegborstelen met tandenborstel
    Floccinaucinihilipilification

    Comment


    • #3
      Originally posted by P78 View Post
      een lichte kleur zou wel netjes zijn op je blauwe a4, hangt er natuurlijk van af hoe gek je het wil


      roestige boutjes behandel ik met azijn en cola, dan overschotjes wegborstelen met tandenborstel

      Wil het wel classy houden, hij is uni zwart btw

      Thanks, maar denk dat de boutjes niet roestig zijn, is titanium

      Zat zelf aan bbs goudkleurig te denken of antraciet maar dat laatste lijkt me ook redelijk suf.

      Comment


      • #4
        Oow dit vind ik altijd tof, wheel projectjes!

        ik zou persoonlijk denk ik kiezen voor een goudkleurig hart, denk dat dat heel gaaf staat icm jou audi.

        Comment


        • #5
          je kan niet fout gaan met een goud hart in mijn ogen haha
          Check us out @ Facebook: Flatworx

          Comment


          • #6
            Originally posted by Twannnd View Post
            Oow dit vind ik altijd tof, wheel projectjes!

            ik zou persoonlijk denk ik kiezen voor een goudkleurig hart, denk dat dat heel gaaf staat icm jou audi.
            Ja daar neig ik ook heel erg naar

            Originally posted by iloow View Post
            je kan niet fout gaan met een goud hart in mijn ogen haha
            Haha en dat is nummer 2 die voor goud gaat

            Kwam deze ook nog tegen in het ''Post your custom wheels'' topic hier op stanceworks, net wat donkerder dan origineel maar niet te.

            Comment


            • #7
              Test fit:






              Toen maar gelijk doorgegaan met de boutjes loshalen, ging allemaal zonder problemen.




              En de harten eruit halen, 2 van de 5 zijn los en de andere 3 zitten muurvast. Maar die komen ook wel los hoor, alleen gisteravond niet
              Iemand nog tips daarvoor? Hoor veel goede verhalen over warm maken, maar dit zijn 2-delige zonder van die kit rommel ertussen dus ik vraag me dan af wat warm maken voor zin gaat hebben.

              Heeft er verder iemand hier ook ervaring met die BBS velgrandbeschermers waar ik het eerder al over had?


              Comment


              • #8
                lol, heb ik een andere audi voor

                heel licht geel, of beige is wel mooi met zwart
                Floccinaucinihilipilification

                Comment


                • #9
                  Gaaf project ! Ik vote voor antraciet, is misschien niet spectaculair of vernieuwend maar in mijn ogen wel erg mooi onder deze A4 benieuwd naar de vorderingen


                  i shouldn't be daily driving this:
                  "Volkswagen Golf mk1 build thread"

                  Comment


                  • #10
                    Thanks!

                    Ik denk dat ik er al aardig uit ben, zal denk ik BBS goud worden, niet te hard maar een beetje een vage zachte kleur.

                    Maar zo ver is het nog niet, moet nog 2 harten zien los te krijgen, zitten muur vast.
                    2 zijn losgekomen door de velg op z'n kop te leggen en dan met een groot blok hout het hart eruit te stampen. 1 op dezelfde methode maar dan eerst warm gemaakt.
                    2 liggen nu te weken in een soort van WD40 want daar zit totaal geen beweging in.

                    Dan nog het moment dat de velgbeschermers eraf moeten, ben benieuwd of dat een beetje gaat...
                    Hier staat t wel beschreven: http://raw-works.blogspot.nl/2010/02...l-project.html

                    Comment


                    • #11
                      ik weet natuurlijk niet hoe groot je diepvries is

                      maar daar steek ik een wiel in als het moeilijk gaat, of in de winter gewoon ff buitenleggen, en dan kokend water gieten over de barrel die los moet => plop
                      Floccinaucinihilipilification

                      Comment


                      • #12
                        Ze zijn gelukkig losgekomen, heb gewoon nog een paar klappen met een hamer op een blok hout gegeven. Misschien heeft de kruip olie geholpen, de contact vlakken waren in ieder geval goed doordrongen.

                        Diepvries had de volgende optie geweest! Dankje voor het meedenken.
                        Nu nog een mooi polijst setje vinden, vorige keer met de hand alles zeer fijn geschuurd tot 2500 geloof ik en toen met meq's all metal polish afgemaakt en dat ging zeer goed, maar het moet makkelijker kunnen.

                        Zoiets bijvoorbeeld.

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb mijn velgen gepolijst op de volgende manier:

                          zo fijn mogelijk schuren tot 2500, 2 verschillende polijstpasta's met lappenschijf op de boormachine. en that's it. werkt altijd super bij mij

                          ben benieuwd hoe je het aanpakt. zit er veel diepe oxidatie op de randen?

                          Comment


                          • #14
                            Twan , ff vraagje , m'n 16" randen heb ik ooit opgeschuurd tot gr2000 , maar nog steeds zag je met het blote oog enigszins dikke krasjes , zelfs na een korte polijstbeurt waren deze zichtbaar. Heb jij tot en met 2500 met de hand geschuurd of het vanaf het begin al met een machine? Heb altijd het gevoel gehad dat m'n randen nog veel beter konden. Weet ik het in ieder geval voor mijn eerst volgende opknap projectje


                            i shouldn't be daily driving this:
                            "Volkswagen Golf mk1 build thread"

                            Comment


                            • #15
                              die dikke krasjes komen waarschijnlijk doordat je krassen die je hebt gemaakt met grof schuurpapier niet goed weg hebt geschuurd. Daarom is het belangrijk in stappen te werken tot >2500. ik doe altijd 120-240-400-600-800-1000-1200-1500-2000 en 2500 en met elke stap verwijder je de krassen van de vorige zodat het steeds fijner wordt. Ook is het belangrijk dat je vanaf 1000 in 1 richting gaat schuren.
                              En zonder polijstpasta en lappenschijf geeft 2500 ook nog geen diepe glans dus dat moet je ook niet vergeten.

                              overigens gebruik ik geen schuurmachine, alles met de hand

                              ik zal dit topic niet vervuilen met mijn foto's maar check anders even: https://www.flickr.com/photos/976426...th/9132865907/ daar staan nog wel wat pics toen ik die breytons volledig gepolijst had.

                              Comment

                              Working...
                              X