Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schroefset praatje Corsa B

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schroefset praatje Corsa B

    Mensen, ik heb een vraagje..

    Ik ben van plan m'n auto te verlagen omdat ik hem standaard nog al hoog vind staan. Het gaat om een Opel Corsa B uit '97. Ik heb bedacht dat een schroefset het beste resultaat geeft aangezien ik de auto wil verlagen tot 40 mm. Ik ben maar een student, dus echt veel geld heb ik niet . En volgens mij is een JOM schroefset één van de voordeligste. Ik weet het, normaal ben ik ook een persoon met een mentaliteit van 'betaal dan iets meer, dan heb je tenminste goed materiaal', maar de grap is juist dat heel deze auto nogal 'low budget' is.


    Er zitten momenteel 16'' OZ Racing Superturismo GT velgen onder met Toyo T1R Proxes (195/40/16'') als ik het goed heb. Nu vroeg ik me af, is die JOM set aan te raden? En zijn er misschien mensen met een Corsa die 40 mm verlaagd is? Alvast bedankt!
    Last edited by Dutchman; 05-04-2014, 02:18 PM.

  • #2
    bij zo'n licht autootje maakt het eigenlijk niet zoveel uit, kan je even goed racelands onder steken

    maar denk wel dat je voor een kleine 400€ een ap kan scoren
    Last edited by P78; 05-03-2014, 03:15 PM.
    Floccinaucinihilipilification

    Comment


    • #3
      Om 40mm te verlagen heb je geen schroef set nodig.

      Comment


      • #4
        Originally posted by mayhem View Post
        Om 40mm te verlagen heb je geen schroef set nodig.
        Misschien niet, maar toch leek het me verstandig deze kans aan te grijpen om gelijk de ophanging te vernieuwen aangezien het al een wat oudere auto is...

        Comment


        • #5
          Dat begrijp ik ,echter zal het comfort afnemen met een schroefset, terwijl je maar -40 wilt.
          slechts -40 veren is dan ook een optie.
          Uiteraard zullen de originele schokbrekers een kortere levensduur hebben met -40 veren.

          De vraag welke overblijft, wil je comfort inleveren voor -40?

          Comment


          • #6
            Originally posted by mayhem View Post
            Dat begrijp ik ,echter zal het comfort afnemen met een schroefset, terwijl je maar -40 wilt.
            slechts -40 veren is dan ook een optie.
            Uiteraard zullen de originele schokbrekers een kortere levensduur hebben met -40 veren.

            De vraag welke overblijft, wil je comfort inleveren voor -40?
            Momenteel is de Corsa voorzien van KONI schokdempers (gedaan door de vorige eigenaar) dus een stugge wegligging en weinig vering ben ik op zich wel gewend...

            Comment


            • #7
              In dat geval zou ik zeker geen goedkope schroefset plaatsen als je maar -40 wilt zakken.

              Kwaliteit setje veren opzoeken en je rijd 10x fijner als met een goedkope schroefset.

              Comment


              • #8
                ^ Wat hij zegt!

                Comment


                • #9
                  Hmmm, thanks! Ik ga d'r achteraan, mocht de corsa verlaagd zijn dan zal ik er zeker foto's van op het forum gooien

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by mayhem View Post
                    In dat geval zou ik zeker geen goedkope schroefset plaatsen als je maar -40 wilt zakken.

                    Kwaliteit setje veren opzoeken en je rijd 10x fijner als met een goedkope schroefset.
                    heb toch al gemerkt dat de rijkwaliteit vooral verandered bij grote (zware) auto's

                    zelf wel geen ervaring met de goedkopere ebay shizzles
                    Floccinaucinihilipilification

                    Comment

                    Working...
                    X