Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bolide: Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nieuwe bolide: Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v

    Hi,

    tijdje geleden dat ik van mij heb laten horen.
    Hiervoor was ik eigenaar van deze Alfa Romeo 145:

    StanceWorks 145 tread

    Deze auto is in onderdelen verkocht door technische problemen/= hoge kosten.


    Nu heb ik dus een Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v in het Cosmo Blauw Metallic.
    De plannen zijn nog niet helemaal zeker, er zijn wel een paar dingetjes wat gaat gebeuren:
    - type aanduiding verwijderen(morgen), - Done
    - motor inlaat en coil cover rood spuiten(morgen), - Done
    - winter LM velgen plaatsen(morgen), - Done
    - eigen radio erin plaatsen, - Done
    - GTA koplampen met xenon en US-lights, - Done
    - beige leder interieur,
    - sportpakket tellers(zwart met oranje licht),
    - Sport einddemper plaatsen, - SuperSprint - Done

    Verder heb ik nog geen spannende dingen in mijn hoofd om de auto te personaliseren.
    Ik heb nog geen plannen om hem plat op zijn bek te leggen, dat heeft deels met geld te maken. Spaarpotje is immers op door de aanschaf van de auto.
    Daarnaast moet de auto nog wel functioneel blijven, heb geen zin meer om alles te scrapen e.d.


    En wat betreft andere velgen heb ik nog helemaal geen idee, in ieder geval geen GTA velgen want die vind ik niet staan onder een standaard Berlina.


    Anyway foto's:












    Last edited by AR145; 12-14-2015, 01:19 PM. Reason: titel
    For more video/photo of cars from the Netherlands, go to MotorsportMedia.NL

  • #2
    Vandaag met Sander de 3.0 V6 inlaat geplaatst en gespoten coil cover geplaatst.
    Helaas is de inlaat nét even anders dus mijn oude inlaat word gespoten en die wisselen we binnenkort weer terug:


    En de winterbandjes geplaatst, gewoon schattig klein. Máár in ieder geval lichtmetaal en origineel Alfa Romeo!







    Dus we kunnen weer veilig de weg op, thanks Sander!
    For more video/photo of cars from the Netherlands, go to MotorsportMedia.NL

    Comment


    • #3
      Graag gedaan maat

      Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
      Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
      Fiat Panda 1,2 Dynamic

      Comment


      • #4
        Nog een leuk project!

        Comment


        • #5
          Nice 156, and a veeery nice engine! :-)
          Hans Einan - Norway

          ( )04` Alfa 156 sportwagon
          ( )93` Alfa 155

          Comment


          • #6
            nette alfa, maat van me heeft de 1.8 twinspark, reed heerlijk maar zal wel niks zijn vergeleken met dit beestje


            i shouldn't be daily driving this:
            "Volkswagen Golf mk1 build thread"

            Comment


            • #7
              Thanks Hans!

              Nee klopt DutchieSaxo, een 1.8TS is best OK hoor maar als je een V6 hebt gereden is dat natuurlijk een hele andere ervaring. Die ervaring heeft mij ook tot de verleiding gebracht om deze te kopen
              For more video/photo of cars from the Netherlands, go to MotorsportMedia.NL

              Comment


              • #8
                Gister een hoop gekloot gehad met de nieuwe koplampen te wisselen icm xenon en USlights. Maar uiteindelijk is het gelukt met hulp van Sander de Jongh en Jurian van der Tuin. Thanks guys!





                For more video/photo of cars from the Netherlands, go to MotorsportMedia.NL

                Comment


                • #9
                  Maar weer eens actief worden op dit forum.

                  Auto staat alweer een tijdje op zijn zomer wieltjes. Alfa GT JTS wielen.
                  Heb de auto vanmiddag even gewassen en nu staat ze binnen zodat ik morgen middag kan beginnen met
                  - kleien,
                  - krasjes weg werken,
                  - remklauwen en naven rechter zijde spuiten
                  ....nog tal van kleine dingetjes:




                  To do wensen:
                  - middenpijp vervangen(zit een gat in van ruim 1cm2)
                  - nieuwe voorbanden,
                  - remmerij controleren/nieuwe blokken,
                  - verlagen dmv schroefset,
                  - leder setje scoren,

                  En er komt vast nog veel veer :mrgreen:
                  For more video/photo of cars from the Netherlands, go to MotorsportMedia.NL

                  Comment


                  • #10
                    Ouders zijn voor twee weken op vakantie met hun auto dus ik heb even de ruimte om aan mijn auto te gaan werken.
                    Wat kleine dingetjes ben ik mee bezig waaronder poetsen; kleien, polijsten en dergelijk maar ook wat opknap dingetjes als middenpijp lucht dicht maken/=vervangen en meer.

                    Part one is klaar in ieder geval, naven zwart gemaakt en de remklauwen rood:


                    Nu bezig met het kleien van de auto.
                    For more video/photo of cars from the Netherlands, go to MotorsportMedia.NL

                    Comment


                    • #11
                      Ik had nog foto's dat ik stond te polijsten en te waxen maar dat is nu een beetje achterhaald aangezien de carrosserie klaar is.
                      Interieur en velgen moet ik eigenlijk nog even doen maar hier is alvast een sneak-peak van het resultaat:
                      For more video/photo of cars from the Netherlands, go to MotorsportMedia.NL

                      Comment


                      • #12
                        Gij zijt trots te werken zo te zien?!

                        Je eigen auto bespieden lol!

                        Comment


                        • #13
                          Ik ben wel blij met het resultaat ja maar dit was meer soort van toeval!

                          En moet nog even een goede shoot houden maar deze foto heeft ook zijn charme.
                          Gaat immers om een 'sneak-'peek'.
                          For more video/photo of cars from the Netherlands, go to MotorsportMedia.NL

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb al een paar keer geprobeerd om de hoofd titel te veranderen maar er gebeurd maar niks?

                            Hoe kan dat?

                            Ik wijzig de OP en verander de titel daar met aansluitend de reden waarom. Zelfs een aanpassing IN de OP geprobeerd.


                            Boven de OP staat het wel goed namelijk: "AR145: 156 Busso"
                            For more video/photo of cars from the Netherlands, go to MotorsportMedia.NL

                            Comment


                            • #15
                              Vraag het aan mr. P78 en dan kan het wellicht aangepast worden voor je!

                              Comment

                              Working...
                              X