Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eigen draadje voor de Golf MK1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eigen draadje voor de Golf MK1

    Besloten toch maar even een eigen draadje aan te maken voor mijn Golfje. Heb een hoop foto's bij elkaar gezocht om jullie een beeld te geven van wat er allemaal gebeurt is met de auto.

    Het begon allemaal ongeveer een jaar geleden toen ik werkte als koerier en op een van m'n routes een Golf MK1 zag staan. De Golf was comleet in Gulf-thema uitgevoerd en stond op felgroen verbreed staal. Ik heb er toen snel een fotootje van geschoten en heb de auto daarna maandenlang niet meer gezien.

    Tot afgelopen zomer, ik met iemand praatte op een feestje en het onderwerp al gauw op auto's over ging. Ik vertelde hem dat ik op zoek was naar een oldtimer die goedkoop moest zijn in de verzekering omdat ik als student natuurlijk niet zoveel te besteden had. Hij zei dat hij eerder op de dag iemand een MK1 caddy had verkocht en daar had hij een Golf MK1 op ingeruild. Al snel werd duidelijk dat het om dezelfde auto ging die ik maanden geleden had zien staan en de week daarop was ik de nieuwe eigenaar.







    Zo heb ik 2 maanden rond gereden ongeveer




    Toen heb ik de gifgroene wielen onder de auto vandaan gehaald aangezien ze ook een beetje uit de toon vielen bij de rest van de auto. Ze maakten hierbij plaats voor het onderstaande setje:





    Toen het weer slechter werd besloten de auto compleet te strippen en in de wintermaanden te voorzien van een nieuw kleurtje. Daarvan hieronder de foto's. Ze zijn allemaal gemaakt met m'n telefoon dus de kwaliteit laat het een beetje afweten....



    Interieur gestript.


    De rest strippen


    Lichte herstelwerkzaamheden



    Laatste keer in het blauw/oranje



    Nieuwe kleur


    Nieuw zijpaneeltje fabriceren



    Mijn pyrograveer skills (houtbranden)


    Setje gele mistlampjes op de kop getikt


    Porsche 924/944 interieurtje voor €50(!)


    Verbreed staal terug van de poedercoater. Er ook meteen een setje originele chrome doppen bij gehaald.


    Personal sportstuurtje. Heb ook een Porsche 924 stuur erbij maar vindt dit persoonlijk toch iets leuker.



    Weer zo goed als opgebouwd.


    Met het staal er weer onder


    Gereedschapskistje gemaakt. Paar vw logo's in gegraveerd.

    Paar foto's gemaakt van het resultaat:









    Toen afgelopen zondag de auto voor het eerst gewassen(en snel een beetje omlaag gedraait) en samen met een vriend van mij met een e30 en een andere vriend met een Nikon D3100 de wijde wereld in getrokken om een paar fatsoenlijke plaatjes te schieten. Ik presenteer u hierbij het resultaat:















    Verdere vorderingen zullen hier aan toegevoegd worden. Nu ben ik benieuwd wie het tot onderaan heeft volgehouden
    Van die mensen hoor ik graag wat ze er van vinden. Alvast bedankt

    Ps. Denken jullie dat dit interessant genoeg is om ook een build-thread te maken op het algemene internationale forum?
    Last edited by D. Meisner; 04-15-2013, 07:38 AM.

  • #2
    Een beetje internationale aandacht(omslagfoto):

    Comment


    • #3
      Mooi project en een hele mooie golf. Porsche interieurtje is mooi he

      Wat ik wel heeeeel erg zonde vind alleen.. Dat Gulf thema vond ik echt he-le-maal top! Zonde dat je daar niks meer mee gedaan hebt. Persoonlijk had ik na de aankoop dat ding schijtplat gedraaid, mooi wiel eronder en niks meer aan gedaan.

      Maar hijs nu ook super hoor!
      Check us out @ Facebook: Flatworx

      Comment


      • #4
        Ja ik snap het het wel hoor. Maar hij was zoals op de foto's te zien is, bijna a la ratlook toegetakeld. Delen waren opgeschuurd tot bijna kaal enzovoort. Dit leek geweldig alleen de auto begon er wel onder te lijden dus zo laten als ie was, was geen optie. Dan zou ik alles overnieuw gedaan moeten hebben.
        Ten tweede ben ik waarschijnlijk ook niet van plan de auto te houden. Er komt binnenkort vast weer een nieuw projectje en dan zal deze weg moeten en ik denk dat hij in deze kleur beter verkoopbaar is. Golfjes doen het op de markt het beste in originele staat en nu kan ik gewoon schroefset omhoog draaien of eronderweg halen en dat rek van het dak af halen en dan ben ik klaar.

        Comment

        Working...
        X