Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij helpen? Schmidt modern lines et waarde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wie kan mij helpen? Schmidt modern lines et waarde

    Ik heb hier een set Schmidt Modern Lines liggen, drie delig.
    Maar.. nu wil ik gewoon ff checken wat de et-waarde van de wielen is. Ik moet namelijk spacers kopen en wil het gewoon zeker weten. Het zijn alle vier 16x9 velgen en et waarden zouden 8 en 21 moeten zijn.
    Je denkt gelijk: kijk ff aan de binnenkant van de velg! Maar.... aan de binnenkant staat niks!

    Wel SCHMIDT, GERMANY, een soort van roostertjes met ernaast 06 07 en op alle velgen staat RJ601.
    Op elke velg blijft 1 'spijl' over met daarop LK en wat getallen. LK zou natuurlijk voor 4x100 moeten staan, maar dat staat er niet. Op de 2 velgen die hier in mn kamer liggen staat: LK 6 en daaronder 20, de ander 4 daaronder LK daaronder 52. Op de andere twee velgen (die liggen in de schuur) staan totaal andere getallen..

    Ik heb gekeken op http://www.felge.de/felgen/et_tabell...rn-Line_16.pdf. Maar ook hier kan ik de getallen niet plaatsen..

    Wie helpt mij? Hopelijk is het iets simpels..
    Last edited by Rubens; 03-17-2012, 01:28 PM.

  • #2
    Joost misschien?

    Comment


    • #3
      Net alles omslachtig gemeten en t zou zo'n beetje juist moeten komen.. toch vreemd allemaal

      Comment


      • #4
        Orgineel staat de maat aanduiding alleen op een stickertje aan de binnenkant van de velg op het velgbed. (niet aan de kant van de band) dus met gemonteerde band is het afleesbaar.

        Heb je die niet meer dan wordt het lastig.

        Je moet eens kijken of de velgen met de lagere et waarde meer "vlees" op het hart van de velg hebben. Als dat zo is gebruiken ze dezelfde harten, maar draaien ze deze dunner om een hogere et te krijgen.

        Ik heb rondom et 8, dus ik kan evt wat meten voor je.
        bijvoorbeeld: Dikte hart richting spaak, diepte van naafgat, of diepte van boutgat kan iets zeggen over de et waarde.

        Comment


        • #5
          Bedankt Joost, ik ga vandaag of morgen het e.e.a. meten.. De harten zijn in ieder geval identiek!

          Het verhaal is dus nog vreemder geworden.. naafgat klopt niet.. Nu kan dit wel opgelost worden met een centreerring, maar het is wel weer iets dat niet klopt...

          ps. let niet op de moer voor de wiellager, deze wordt vervangen!

          Comment


          • #6
            is toch niet zo gek, velgen worden vaak voor meerdere merken gemaakt met verschillende naafgatmaten, centreerringetje ertussen en het is opgelost
            Facebook Sander Zuurbier
            Instagram sanderz28

            Twingo RS

            Comment


            • #7
              Oke, laat ik nu aannemen dat de velgenmaten idd et 21 en 8 zijn.. dan heb ik nog een ander probleem. Mn huidige velgen, 14 inch, 6,5J en et 30 passen nu net met de schroefset. Kan nu niet verder omlaag, anders loopt de stelring aan. Nu zou een velg met 9J en et 8 gewoon moeten passen, net als bij Joost. Als ik het dan bij willtheyfit.com invoer krijg ik dit:


              De velg met et 8 komt dus dichter bij de schokbreker en zou dus helemaal niet moeten passen! Iemand hier een verklaring voor? ET-waarden zijn totaal veranderd? Ik heb hier voorbeelden op de computer die 9J met et10 gewoon hebben.. Snap er niks van

              Comment


              • #8
                Als er ooit andere barrels/lips gemonteerd zijn, zijn de et-waardes natuurlijk totaal verschillend. Is dit een standaard setje?

                Comment


                • #9
                  Ja set zou nieuw zijn..

                  Comment


                  • #10
                    Will they fit vind ik niet zo nauwkeurig....

                    k zou gewoon zelf gaan meten....
                    Gewoon proberen...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Riskant View Post
                      Will they fit vind ik niet zo nauwkeurig....

                      k zou gewoon zelf gaan meten....
                      Gewoon proberen...
                      Oke, maar het lijkt me zeker dat een velg met 9J en et 8 iets breder uitkomt naar de schokbreker dan een 6,5J met et30.

                      Ik zit in feite met 2 problemen:
                      1) ik weet de maten niet van de velgen, dit ga ik morgen proberen uit te meten.
                      2) Ik heb honderden e30's online gezien met 9J en een et rond de 10. Heb er ook veel opgeslagen.. Aangezien mijn 6,5J et 30 al spacers nodig heeft en de 9J et 8 iets breder zal uitkomen richting de schokbreker, gaat een velg met 9J et8 nooit passen.. terwijl dit gewoon lukt bij andere e30's (zoals die van joost). Hoe hoe hoe?

                      Comment


                      • #12
                        Heeft je schroefset achter een aparte veer met stelring of zit deze op de demper?
                        De meest gebruikelijke setup voor een E30 is met de veer apart, misschien is dit de reden. Ik kan me voorstellen dat je met een aparte veer en demper meer ruimte hebt dan wanneer je ze samenvoegt.

                        Comment


                        • #13
                          Nee, t gaat niet om achter, maar voor. Achter is trouwens wel gewoon aparte veer en demper.

                          Comment


                          • #14
                            Kan je niet gewoon passen? :P
                            Check us out @ Facebook: Flatworx

                            Comment


                            • #15
                              Mijn voorvelg loopt tegen de stelring aan, en tegen de remklauw met ET 8 kwam ik gister achter.
                              met een spacer van 1mm (et 7 wordt het dan) loopt hij vrij van de klauw, maar m'n schroefset kan niet lager omdat de stelring anders tegen de velg komt.

                              Comment

                              Working...
                              X