Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over Schroefset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vraagje over Schroefset

    Hey jongens,

    Ik heb een vraagje (vooral voor Mr. M, maar ook voor de rest).
    Ik had vandaag m'n auto op de brug, en toen ik de wieltjes los tilde viel het me op dat de achterveren volledig los hangen als de wielen zakken.
    Als ik de auto weer laat zakken moet ik de veren vasthouden om ze goed terug te krijgen, anders zitten ze scheef.
    Mijn vraag is wat ik hier aan zou kunnen doen? Als de auto erg uitveert zal dit ook gebeuren, en stel je voor dat ze dan verkeerd terug gaan, volgensmij breken ze dan gewoon...
    Een oplossing is natuurlijk om de set hoger te zetten, maar daarom ik zit niet op dit forum.

    Bart

  • #2
    Heb exact hetzelfde (bij alle schroefsetjes die ik gehad heb trouwens), normaal gesproken schieten de veren zelf wel op z'n plek.
    Maar ze zullen nooit zo ver uitveren onder het rijden

    Comment


    • #3
      Nee ik kon me dus ook niet voorstellen dat dit bij andere schroefsets anders zou zijn ofzo... Ik zie ook niet hoe je het zou kunnen fixen.
      De monteur bij de garage zei dat het levensgevaarlijk was, en dat het sowieso APK afkeur was, en dat de politie 'm in beslag kon nemen en blablabla.
      Volgensmij als ik 'm voor de apk gewoon omhoog draai zodat ie niet los komt is het toch goed?
      Die vent heeft me weer helemaal bang gemaakt, maar volgensmij valt het allemaal wel mee.
      Was trouwens wel even een glorie-momentje toen die vent zei dat dit de eerste auto was die ze niet zonder houtjes enzo op de brug kregen ze kregen ook dat schuifgedeelte niet onder m'n carter door:P

      Comment


      • #4
        Ik heb het op de voor as met de 5...

        Kan er weinig aan doen, en idd. ff hoog zetten voor APK...

        Ik kom ook bijna nergens de brug op....

        Uitlijnen was een ramp... Op en de brug af duurde langer dan het uitlijnen zelf....

        En zo laag ben ik nog niet eens....
        Als hij niet te koop stond was ie nog veel lager geweest...

        Comment


        • #5
          Wat betreft de brug op en af heb jij natuurlijk ook het grote nadeel van een lange wielbasis...
          Is ie nog niet weg? Ik heb geprobeerd m'n pa te interesseren, maar hij wil absoluut geen automaat...

          Comment


          • #6
            dit is wel een apk punt. en het kan gevaarlijk zijn.
            ik weet helaas niet hoe het zit bij een bmw een schroefset.

            ik heb namelijk gewoon een schroefset en deze mag er gewoon onder voor apk en ik kan hem zo laag zetten als ik zelf wil.
            foto van de schroefset.

            Comment


            • #7
              Ik ben APK keurmeester.
              Een schroefsetje is opzich voor de APK geen probleem,maar zoals al vermeld,de veren morgen niet los hangen,als er een veer ergens tussenuit klapt kan dat natuurlijk levens gevaarlijke situaties veroorzaken.

              Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
              Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
              Fiat Panda 1,2 Dynamic

              Comment


              • #8
                oké ik zit er toch nog wel een beetje mee... Dus ik zit na te denken over een eventuele oplossing.
                één oplossing zou het inkorten van de demper zijn, maar dat kun je haast niet zelf doen omdat die pen zo superglad moet zijn enzo.
                De andere oplossing waar ik aan dacht is deze:

                even gestolen uit de senza pari 280z build thread.

                Dit verhoogt het montagepunt van de demperpin omhoog...

                Iemand het eens met iets hiervan, of andere suggesties?

                Comment


                • #9
                  Interessante optie... Nog nooit eerder gezien of van gehoord...

                  Maar ik ben dan ook nog een noob in automotive techniek..

                  Hoe werkt dat dan , je zit toch met een lager?

                  Comment


                  • #10
                    Nou... ik ben nu even naar de achteras aan het kijken, daar is de speling veel groter, voor is het nog geen halve centimeter, dat ben ik misschien met nieuwe rubbers al kwijt, en daar krijg ik binnenkort ook camberplates voor, misschien scheelt dat ook. Achter zit je niet met een lager, omdat het niet draait zoals de McPherson-poten aan de voorkant. Achter valt de pin in een rubber. Dat rubber begeeft het snel met harde veren/dempers, en dus zie je ze het ook wel vaak vervangen door een vrijwel solide bevestiging, zoals PU rubbers of gewoon metaal. Ik ga binnenkort nieuwe topmounts voor achter bestellen dus dan ga ik er maar eens naar kijken.

                    Comment


                    • #11
                      Niet zo moeilijk doen joh, zo ver veert het toch niet uit dat de veren vrij komen.
                      Als je een schroefset monteert word het vaak aangeraden om ook gelijk nieuwe toplagers te monteren.

                      Comment


                      • #12
                        Nee het is nu meer dat ik gewoon vrij loop na te denken over de mogelijkheden, voornamelijk uit interesse en niet uit noodzaak. Ik kan op school lassen wat ik wil dus misschien ga ik gewoon wat proberen.

                        Comment


                        • #13
                          Waarom niet gewoon een hulp veer?



                          Als je er dan een neemt van 1mm platdraad dan neemt hij ook niet zo veel ruimte in (ingeveerd misschien 1cm) Je kan dan eventueel je hoofd veer weer wat korter nemen.

                          Of zit je veer los van je demper?

                          Comment


                          • #14
                            Deze serie van GAZ zijn niet uitgevoerd met hulpveren.
                            Denk ookdat je draad te weinig hebt als je hulpveren monteerd.

                            Comment


                            • #15
                              @ddm: die foto die je laat zien kan inderdaad goed. bij de honda's doen ze het vaker omdat de veerschotel met de rubbers door de veertoren komt.

                              Hiermee vergroot je de afstand tussen schokbrekerstang en veer waardoor je de speling oplost. Pas wel op met je motorkap dat de moer van je schokbreker niet door de kap komt

                              Comment

                              Working...
                              X